علوم مهندسی تجزیه و تحلیل اطلاعات

تحلیل نیازهای اطلاعاتی – Information Needs Analysis

118-Information-Needs-Analysis

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تحلیل نیازهای اطلاعاتی – Information Needs Analysis”

تحلیل نیازهای اطلاعاتی – Information Needs Analysis

اسلاید 1: تحلیل نیازهای اطلاعاتیInformation Needs AnalysisMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانتحلیل نیازهای اطلاعاتینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتصمیم گیری و حل مساله / مدیریت دانش و اطلاعاتسطحگروهیپیچیدگیکم

اسلاید 3: پس از گردآورى اطلاعات مورد نياز، برنامه‌ريزان موظفند مجموعهٔ اطلاعات به‌دست آمده را طورى بررسى کنند که بتوانند مفاهيم مورد نياز را از آنها استخراج کنند. اين مرحله متکى بر اعتبار و صحت روش‌هائى است که براى کسب اطلاعات به‌کار برده شده‌اند و با اطمينان بر اينکه آنچه اکنون در دست است همان است که بايد باشد اطلاعات را از يکديگر تفکيک مى‌کنند و بر طبق اصول علم آمار به‌طور منفرد و مرکب مورد مطالعه قرار مى‌دهند. تحلیل نیازهای اطلاعاتی به محقق این امکان را می‌دهد که سریعا بررسی کند و بفهمد که چه اطلاعاتی موجود است و چه اطلاعاتی لازم است مورد پژوهش قرار گیرد. در این روش یک رویۀ سیستماتیک محقق را به سمت در نظر گرفتن منابع مختلف اطلاعاتی و روش‌های جمع‌آوری داده که باید مورد استفاده قرار گیرند، هدایت می‌کند. فرایند اجرای این تکنیک به شرح ذیل می‌باشد: 1- در قدم اول یک صورت مسئله مورد نیاز است تا تحلیل نیازهای اطلاعاتی را به سمت یک حوزه یا طبقۀ مشخص هدایت کند. 2- با استفاده از صورت مسئله‌ها، دو یا سه سوال تحقیقی مطرح می‌شوند تا تمرکز بیشتری روی نیازهای اطلاعاتی ایجاد کنند. 3- با استفاده از فلوچارت تحلیل نیازهای اطلاعاتی، منابع اطلاعاتی زیر مد نظر قرار می‌گیرند. مثال: - منابع اطلاعاتی - داده‌های مورد نیاز - مرور نوشته‌ها - اطلاعاتی مرتبط 4- ماموریتهای مختلفی در تحقیق یا جمع‌آوری داده بین تمام اعضای تیم تقسیم می‌شود. این تکنیک کیفی، چند متغیره و عملیاتی بوده و ارزیابی‌های آن به صورت چند مرحله‌ای و نقطه‌ای انجام می‌پذیرد. همچنین تکنیک تحلیل نیازهای اطلاعاتی قابلیت جمع‌آوری، مدیریت و تجزیه و تحلیل داده‌ها را نیز دارد. از جمله ابزارها و تکنیک‌های مشابه با این روش می‌توان به استراتژی جمع‌آوری داده، روش‌های نمونه‌گیری، تحلیل موضوعی محتوا، تحلیل فرآیند، جدول نیازهای مشتری اشاره داشت که در برخی موارد با تحلیل نیازهای اطلاعاتی مشابهت و ارتباط دارند.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطاستراتژی جمع آوری دادهData Collection Strategy جدول نیازهای مشتریCustomer needs table مزایاساده و قابل اجرا سنجش ذهنی و عینی بطور همزمان امکان ارزیابی در چند‌بعدکاربردها•شناسایی نیازهای اطلاعاتی برای اجرای یک پروژه مشخص •کسب دانش از طریق روش‌های تحقیقی که مورد استفاده قرار می‌گیرند.•تعیین اینکه چه اطلاعاتی برای آغاز یک فعالیت حل مسئله مورد نیاز است.معایبزمان‌بر بودن تکنیک نیاز به آموزش قبل از استفاده از تکنیک

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان