صفحه 1:
Julai هزینه
Cost Analysis
صفحه 2:
صفحه 3:
تجزیه و تحلیل هزینه استراتژیک, مطالعهای است در مورد اينکه هزینههای یک شرکت در مقایسه با
رقیای خود در فرایندهای تولید و فروش در چه ترازي قرار دارد. با تجزیه و تحلیل هزینهها شرکت
درمیابد که در کدام قسمتها ساختار هزینهای و مالی آن نسبتا قوی بوده و در چه بخشهایی هزینههای
اضافی در حال مصرف شدن است. تجزیه و تحلیل هزینه استراتژیک شامل هزینههای مختلف کسب
منابع, نبروی كان فرصتهای سرمایهگذاری و قیمتگذاری محصول میباشد. همچنین باعث میشود
شرکت با تجزیه تحلیل هزینه ها از وضعیت مالی خود نسبت به بقیه رقبای خود آگاه باشد. در بسیاری از
موارد تحلیل استراتژیک هزینها در شناسایی مزایا و معایب یک شرکت بسیار مقید است. با تحلیل
صحیح هزینهها میتوان با کمترین مخارج ممکن محصولاتی با کیفیت بالا و در نتیجه بازدهی بالایی
داشت. در تحلیل هزینهها همه موارد از هزینه پرداخت شده برای مواد اولیه مناسب تا قیمت نهایی
پرداخت شده توسط مشتریان باید مورد بررسی قرار بگیرد. تحلیل هزینه استراتژیک که در آن هزینههای
عملیاتی و داراییها به فعالیتهای محتملی که با توجه به هزینههای مورد نیاز که رخ میدهد, تخصیص
داده میشوند. مراحل تجزیه و تحلیل به شرح ذیل میباشد: 1- شناسایی زنجیره ارزش مناسب و
اختصاص هزینه و داراییها به آن 2- شناسایی محرکهای هزینه از ارزش هر فعالیت و اثر متقابل آنها 3-
شناسایی و مقایسه زنجیره ارزش رقیب (بنچمارکینگ) 4- توسعه یک استراژی بمنظور گاهش موقعیت
هزینه نسبی از طریق کنترل محرکهای هزینه یا پیکربندی زنجیره ارزش 5- اطمینان از اينکه تلاشهای
کاهش هزینه از بين نرفته یا انتخاب آگاهانه برای انجام اين کار 6- آزمایش استراتژی کاهش هزینه برای
دستیابی به پایداری سه نوع تحلیل هزینه وجود دارد: هزینه موقعیت, تحلیل هزینه - منفعت و تحلیل هزینه
- اثربخشی
صفحه 4:
ابزارهای مرتبط
تمت
صفحه 5:
منابع مورد
لش کوب
لک
صفحه 6: