علوم مهندسی معماری و عمران

تحلیل و بررسی عمارت بادگیر تهران (بررسی مقیاس کلان و خرد)

aamaart-badgir-tehran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 28 اسلاید این پاور بیشتر شامل تحلیل گرافیکی از جمله موقعیت ،تناسبات ، نقشه ها، نام فضا ها، جهت گیری و ... میباشد و در 28 اسلاید گرداوری شده است امیدوارم مورد رضایت دانشجویان واقع شود .
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
652 بازدید, 0 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تحلیل و بررسی عمارت بادگیر تهران (بررسی مقیاس کلان و خرد)”

تحلیل و بررسی عمارت بادگیر تهران (بررسی مقیاس کلان و خرد)

اسلاید 1: عمارت بادگیرتهران

اسلاید 2: درباره عمارت بادگیرتهرانعمارت بادگیر در تهران، خیابان 15 خرداد، میدان ارگ، مجموعه کاخ گلستان قرار دارد و اکنون به عنوان موزه مورد استفاده قرار دارد.نام این بنا برگرفته از بادگیر بلند این ساختمان است. این عمارت به ‌طور کامل به دستور ناصرالدین شاه بازسازی شد. پلان تالار اصلی این عمارت به صورت صلیبی بوده و این تالار با ارسی بسیار وسیع و زیبا به همراه تزئینات آیینه کاری و گچ بری آراسته شده‌است. برج‌های بادگیر تنها بادگیرهای تزئین شده با معرق در ایران می‌باشند.در زیر عمارت بادگیر یک اتاق تابستانی بزرگ قرار داشته که با جریان باد چهار برج بادگیر و با کمک حوضخانهٔ میانی که آب قنات شاهی در آن جاری بود، خنک می‌شد. در حال حاضر، جریان آب به علت احداث مترو قطع گردیده‌است و از بادگیرها به صورت قبلی استفاده نمی‌شود.]. جلسات هیئت وزرا غالباً در عمارت بادگیر تشکیل می‌شد که اعضای آن نیز از در شمس العماره که در به نسبه بزرگی بود رفت و آمد می‌کردند و به در هیئت وزرا مشهور شده بود و اتومبیل رئیس الوزرا که تنها اتومبیل آن هیئت و ماشین کالسکه‌ای هفت نفره سیاهی بود جلو در توقف می‌نمود.منابع : مجله خانه هنرمندان ایران

اسلاید 3: بررسی های کلان

اسلاید 4: موقعیت بنا در شهرایرانتهران

اسلاید 5: بنا های شاخص پیرامون

30,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید