علوم مهندسی معماری و عمران

تحلیل و بررسی کاخ سبز (شهوند)…(بررسی مقیاس کلان و خرد)

kakh-sabz

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 33 اسلاید این پاور شامل تحلیل گرافیکی از جمله نقشه ها نام فضا ها و تناسبات در نما و پلان ها و هندسه و بناهای شاخص پیرامونی و جهت گیری و ... میباشد و در ۳۳ اسلاید گرداوری شده است . امیدوارم برای دانشجویان مفید واقع شود.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
866 بازدید, 7 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تحلیل و بررسی کاخ سبز (شهوند)…(بررسی مقیاس کلان و خرد)”

تحلیل و بررسی کاخ سبز (شهوند)…(بررسی مقیاس کلان و خرد)

اسلاید 1: کاخ سبز(شهوند)تهران

اسلاید 2: درباره کاخ سبز تهرانمعرفی این بنا در مجموعه سعد آباد: کاخ موزه سبز یکی از کاخ‌های مجموعه سعدآباد، واقع در شمال شهر تهران است. سعد آباد در اصل باغ بسیار بزرگی حدود 110 هکتار است با مجموعه ای از بناها که کاخ سبز در تهران در ضلع شمال غربی، یکی از آنهاست. این منطقه بسیار زیبا و خوش آب و هوا بوده و میانگین دمای سالانه آن به حدود 13 درجه سانتیگراد می رسد. سعدآباد دارای هیجده کاخ متعلق به دوره های قاجار و پهلوی است. و جزو مهمترین موزه های کشور به شمار می رود. لذا امکان بازدید از کل این مجموعه در یک روز میسر نمی باشد.کاخ های موجود در مجموعه سعدآباد عبارتند از:کاخ شهوند (کاخ موزه سبز فعلی). کاخ سفید (کاخ موزه ملت). کاخ اختصاصی( موزه تاریخ طبیعی پیشین که اکنون در اختیار نهاد ریاست جمهوری است). دفتر وزیر دربار شاهنشاهی یا کاخ سیاه (موزه هنرهای زیبا. کاخ شمس پهلوی ( موزه مردم شناسی). کاخ اشرف پهلوی (موزه ظروف پیشین). کاخ ملکه مادر (ساختمان جمهور). کاخ احمدرضا (در اختیار نهاد ریاست جمهوری. کاخ بهمن پهلوی پسر غلامرضا پهلوی (مرکز آموزش). کاخ شهرام پسر اشرف پهلوی(موزه نظامی). کاخ فریده دیبا (در اختیار نهاد ریاست جمهوری). ساختمان محل سکونت عصمت دولتشاهی همسر رضا شاه پهلوی ( موزه فرشچیان). کاخ های قدیم و جدید رضا پهلوی (موزه بهزاد و دفینه). کاخ فرحناز و علیرضا فرزندان محمدرضا شاه پهلوی(موزه خط و کتابت میرعماد). کاخ لیلا دختر محمدرضا شاه (موزه آبکار) و دفتر رییس تشریفات کاخ (موزه آب).ین بنا بر بلندترین نقطه مجموعه سعدآباد ساخته شد و اولین کاخ مجموعه سعدآباد است که به بهره برداری رسید.  در نمای خارجی آن از سنگ های سبز کمیاب معدن خمسه زنجان و سنگ مرمر خراسان استفاده شده است و در مصالح آن از سرب استفاده شده است تا در اثر گرما و سرمای هوا سنگها خرد نشوند. و این مساله باعث شده است که با وجود گذر سالها کاخ سبز همچنان زیبایی خود را حفظ کرده است. سر در و ستون های ورودی کاخ که از جنس مرمر خراسان است، تلفیقی از هنر و نقوش ایرانی و اروپایی است و بطور کلی سبک معماری آن ایرانی- اروپایی است

اسلاید 3: نام ها: این بنا در ابتدا به کاخ سنگی معروف بود. اما در دوره پهلوی دوم کاخ سنگی مرمت شد و کاخ شهوند نام گرفت. اما بعد از انقلاب اسلامی تاکنون آن را کاخ سبز می خوانندهنرها و هنرمندها: هنر داخلی این موزه شامل آیینه‌کاری، گچ ‌بری، مقرنس و خاتم‌کاری است. نقشه این کاخ دو طبقه که شامل زیرزمین و طبقه همکف است را استاد جعفر کاشانی طراحی کرده است. و معماری این کاخ به عهده میرزا جعفر کاشی (معروف به معمارباشی)، فرزند استاد قاسم معمار بوده است و این کاخ آخرین کار او به شمار می رود. فرشهای داخل اتاق ها را هنرمندان ایرانی بافته اند ولی اشیایی مانند مبل، ظروف چینی و لوسترهای متنوع آن از اروپا وارد شده است.همچنین هدایایی از سایر کشورها در آن به چشم می خورد.یینه هایی با طرح گلهایی که از گچ ساخته شده اند، در تالار آیینه خودنمایی می کنند. تالاری که نقش وسط فرش آن با طرح سقف همخوانی دارد و با قالی مشهد هفتاد متری زیبایی که اثر عبدالمحمد عمواغلی است، فرش شده است. ساخت این تالار چهار سال به طول انجامید که دفتر کار رضاشاه نیز بوده است. تذهیب روی دیوارها هنر استاد حسین بهزاد است و خاتم کاری ها را جمعی از هنرمندان کارگاه استاد صنیع خاتم انجام داده اند. همچنین نرده های چوبی پلکانها که طرح سربازان پارسی بر آن نقش بسته است، کاری از استاد مختاری می باشد. و دیوارکوب های تزیین شده در سرسرا اثر امانوئل بوردلی هنرمند فرانسوی هستند.مورد استفاده این کاخ: گفته شده این کاخ محل زندگی رضا شاه بوده است اما در دوره محمدرضا شاه از آن برای اقامت مهمانان خارجی استفاده می شده است. برای مثال افرادی چون ملک حسین و کنستانتین پادشاه سابق یونان، برای مدتی در این کاخ اقامت داشته اند. همچنین اشخاصی نظیر جیمی کارتر رییس جمهور آمریکا و انور سادات پادشاه مصر نیز مهمان این کاخ بوده اند. و اینها نشان از اهمیت تاریخی این کاخ دارد. از دیگر شاخه های تاریخی این کاخ، امضای پیمان سعدآباد در سال 1316 میان ایران، ترکیه، عراق و افغانستان است.

اسلاید 4: بررسی های کلان

اسلاید 5: موقعیت بنا در شهرایرانتهرانمجموعه سعد آبادکاخ سبزادرس : تهران. خیابان ولیعصر. خیابان شهید فلاحی(زعفرانیه). انتهای خیابان شهید کمال طاهری. موزه سعدآباد. کاخ موزه سبز و یا تهران. میدان تجریش. خیابان سعدآباد. موزه سعدآباد. کاخ موزه سبز

35,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید