کسب و کار برنامه‌ریزی

تحلیل و طراحی سیستم‌ها (بخش ششم کتاب توربان)

tahlil_va_tarrahiye_systemha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تحلیل و طراحی سیستم‌ها (بخش ششم کتاب توربان)”

تحلیل و طراحی سیستم‌ها (بخش ششم کتاب توربان)

اسلاید 1: تحلیل و طراحی سیستم هابخش ششم کتاب توربان

اسلاید 2: ایجاد یک معماری فناوری اطلاعاتمعماری فا: طرح ساخت و یکپارچه سازی منابع و کاربردهای فا در سازمان.فرایند شش مرحله ای توسط کونتزدیدگاه و اهداف کاری: بررسی رابطه بین دیدگاه و اهداف کاریمعماری اطلاعات: تحلیل گر سازمان اطلاعاتی را مشخص می کند تا سازمان به اهداف مرحله 1 برسد.معماری داده: چه داده هایی دارید و چه داده هایی باید از مشتری بدست آورید، شامل داده های وب هم می شود.

اسلاید 3: معماری کاربرد: تعریف مولفه ها و ماژول های کاربرد ها مرتبط با داده های تعریف شده مرحله قبل. چارچوب مفهومی کاربرد را می سازد. اما شالوده پشتیبان آن ساخته نمی شود.معماری فنی: سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز برای پشتیبانی مراحل قبل را بازرسی می کند.معماری سازمانی: با منابع انسانی و رویه هایی سر و کار دارد که مورد نیاز مراحل 1 تا 5 است. همه انواع محدودیت ها در این مرحله بررسی می شوند.

اسلاید 4: نگاهی به SDLC سنتییک چارچوب ساخت یافته سنتی است که برای پروژه های بزرگ IT استفاده می شود؛ شامل فرایند های ترتیبی است که سیستم های اطلاعاتی با آن ساخته می شوند.

اسلاید 5: SDLC

اسلاید 6: مشی آبشاری: کارهای یک مرحله قبل از آغاز مرحله بعد باید کامل می شدند.تحلیل گران سیستم: افراد حرفه ای که در تحلیل و طراحی سیستم های اطلاعاتی تخصص دارند.برنامه سازها: افراد حرفه ای که برنامه های موجود کامپیوتری را بهبود می بخشند و یا اینکه برنامه جدید می نویسند برای اینکه نیازهای کاربر را براورده سازند.متخصص فنی: کارشناس های یک نوع مشخص فناوری مانند پایگاه داده ها یا مخابرات.ذینفعان: همه افرادی که از تغییرات در سیستم های اطلاعاتی متاثر می شوند.

اسلاید 7: بررسی سیستم هابا ایجاد یک مسئله کاری یا یک فرصت کاری آغاز می شود.وظیفه بعدی مطالعه امکان سنجی است که احتمال موفقیت پروژه پیشنهاد شده را می سنجد و دشواری آن را هم تخمین می زند.

اسلاید 8: مطالعه امکان سنجیامکان سنجی فنی: براورد اینکه آیا سخت افزار، نرم افزار و مولفه های ارتباطی پروژه می تواند ساخته شود و یا می توان آن ها را بدست آورد.امکان سنجی اقتصادی: براورد اینکه آیا پروژه ریسک مالی مورد قبولی دارد و یا اینکه سازمان می تواند هزینه های مالی و زمانی را تا تکمیل پروژه بپردازد.

اسلاید 9: امکان سنجی اقتصادیبازگشت سرمایه(ROI): نسبت درآمد خالص پروژه به کل بودجه صرف شده برای پروژه(هزینه).ارزش خالص فعلی(NPV) : میزان خالص سود که با آن هزینه پروژه تأمین شود با در نظر گرفتن ارزش زمانی پول.تحلیل نقطه سربه سر: روش تعیین نقطه ای در پروژه که در آن هزینه های پروژه دقیقا برابر با میزان سرمایه گذاری پروژه شده است.

اسلاید 10: مطالعه امکان سنجی . . .امکان سنجی سازمانی: توانایی سازمان برای دستیابی به پروژه پیشنهاد شده. بررسی مشی ها و سیاست های سازمانی.امکان سنجی رفتاری: براورد پیامد های انسانی درگیر در پروژه، مثل مقاومت در برابر تغییرات و نیاز های مهارتی و تمرینی.

اسلاید 11: تحلیل سیستم هابررسی مسئله کاری که سازمان تصمیم به حل آن با سیستم های اطلاعاتی گرفته است. در این گام، مسئله کاری، علل، و راه حل ها و نیازمندی های اطلاعاتی که راه حل باید ارضا کند، مشخص می شود.

اسلاید 12: سه راه حل سازمان ها برای هر مسئله کاری: هیچ کاری انجام ندهیم(ادامه استفاده از سیستم موجود). تغییر و ارتقا سیستم موجود. ایجاد یک سیستم جدید.مهم ترین هدف گام تحلیل: جمع آوری اطلاعات درباره سیستم موجود به منظور انتخاب یکی از سه راه حل.تحویل دادنی این گام: مجموعه نیازمندی های اطلاعاتی

اسلاید 13: مشکلات جمع آوری نیازمندی های اطلاعاتی: ممکن است مسئله کاری خوب تعریف نشده باشد.کاربران ممکن است به درستی نفهمند که مسئله چیست، چه می خواهند و چه نیاز دارند.ممکن است کاربران با هم در مورد رویه های کاری و حتی در مورد مسئله کاری هم نظر باشند.مسئله ممکن است مربوط به اطلاعات (information related) نباشد و نیازمند راه حل های دیگری باشد. مثل تغییر در مدیریت یا آموزش اضافی.

اسلاید 14: گام تحلیل، اطلاعات زیر را ارایه می دهد:نقاط ضعف و قوت سیستم فعلیتوابعی که سیستم جدید باید داشته باشد.نیازمندی های اطلاعاتی کاربر برای سیستم جدید.

اسلاید 15: طراحی سیستمگام تحلیل، راه حل مسئله کاری را ارایه می دهد و گام طراحی، چگونگی اجرای راه حل را شرح می دهد. تحویل دادنی های گام طراحی: یک طرح فنی شامل: خروجی های سیستم، ورودی ها و واسط کاربرنرم افزار، سخت افزار، پایگاه داده، مخابرات، پرسنل و رویه هاچگونگی یکپارچه سازی مولفه ها

اسلاید 16: طراحی شامل دو جنبه از سیستم:طراحی منطقی سیستم: سیستم چه کاری انجام خواهد داد، مشخصات انتزاعی سیستم.طراحی فیزیکی سیستم: سیستم چگونه توابع منطقی را انجام می دهد. مشخصات واقعی سیستم.

اسلاید 17: برنامه نویسیترجمه طراحی به کد ماشیناستفاده از زبان های ساخت یافته: هر کد به زیرساخت هایی به نام ماژول تقسیم بندی می شود.محدودیت های زبان های ساخت یافته:هر ماژول فقط یک تابع را اجرا می کند.هر ماژول فقط یک ورودی و یک خروجی دارد.دستور GO TO نباید استفاده شود.

اسلاید 18: آزمایشچک کردن این موضوع که کد کامپیوتر نتایج مطلوب را در شرایط مختلف به ما می دهد به منظور پاک سازی باگ ها.دو نوع خطا:syntax error: اجازه اجرای برنامه را نمی دهد.logic error: خطای زمان اجرا

اسلاید 19: پیاده سازیدر واقع فرایند جایگزینی سیستم قدیمی با سیستم جدید.این جایگزینی می تواند تحت 4 راهبرد انجام شود:جایگزینی موازی: در یک بازه زمانی سیستم جدید و قدیم همزمان در کنار هم کار می کنند.جایگزینی مستقیم: کار سیستم قبل متوقف و سیستم جدید در یک زمان مشخص فعال می شود. جایگزینی آزمایشی: فرایند پیاده سازی سیستم در بخشی از سازمان و وارد شدن به بخش های دیگر در صئرت حصول نتیجه مطلوب.جایگزینی گام بندی شده: فرایند به کارگیری مولفه های سیستم در مرحله های مختلف تا زمانی که کل سیستم عملیاتی شود.

اسلاید 20: اجرا و نگهداریانواع نگهداری:اشکال زدایی: یک فرایند ادامه دار در طول حیات سیستمبروز رسانی: به منظور تطبیق با تغییراتحمایت: اضافه کردن کارکردهای سیستم، اضافه کردن ویژگی هایی به سیستم موجود

اسلاید 21: معایب SDLC سنتینسبتا انعطاف ناپذیروقت گیرهزینه برکم بودن امکان تغییرات پس از یک پیاده سازی

اسلاید 22: ابزار و روش های دیگر ایجاد سیستمنمونه سازیJoint application developmentRapid application developmentObject oriented development

اسلاید 23: نمونه سازی: روشی که در آن یک لیست اولیه از نیازمندی های کاربر مشخص می شود، نمونه ای از سیستم ساخته می شود و سپس در چندین دوره تکرار بر اساس بازخورد کاربر بهبود می یابد.JAD: فراروش گروه محور برای جمع آوری نیاز های کاربر و ساختن طرح سیستم از طریق مشارکت مستقیم با کاربران.

اسلاید 24: RAD: یک روش ساخت سیستم که از ابزار های خاص و روش های تکرار بهره می برد تا یک سیستم کیفیت بالا را در زمان کوتاه پیاده سازی شود. ترکیب گونه های قبل.

اسلاید 25: CASE: روش ساخت که از ابزار خاص برای خودکار سازی بخش زیادی از مراحل در SDLC استفاده می کند؛ ابزار های Upper case برای خودکار سازی مراحل اولیه(بررسی، تحلیل و طراحی)،lower case برای مراحل پایانی(برنامه سازی، تست، اجرا و نگهداری).ICASE: ابزار های case که بین upper و lower پیوند برقرار می کند.ساخت شی گرا: آغاز با جنبه هایی از جهان واقعی که باید مدل شود تا بتواند کاری را انجام دهد.

اسلاید 26: CBD و خدمات وبCBD: روشی که از مولفه های پیش برنامه نویسی شده استفاده می کند تا یک کاربرد را بسازد.خدمات وب در ساخت سیستم:خدمات از طریق اینترنت از هر دستگاه.

اسلاید 27: خدمات وب

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید