کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

تحولات الکترونیکی نظام اداری در بازار سرمایه

Tahavolat_electronici_nezam_edari_dar_bazar_sarmaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تحولات الکترونیکی نظام اداری در بازار سرمایه”

تحولات الکترونیکی نظام اداری در بازار سرمایه

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: مرداد 1393 تحولات الکترونیکی نظام اداری در بازار سرمایه

اسلاید 3: 3سرفصل مطالبمقدمه: چشم انداز، اهداف بنیادین و رویکردهای توسعه فناوری اطلاعات در بازار سرمایهمروری برخی از سامانه های فعال سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (کدال)سامانه تبادل اطلاعات نهادهای مالی (ستان)معاملات برخطهوشمندسازی سامانه های نظارتیسایر سامانه هانتیجه گیری و پیشنهادات

اسلاید 4: پديده اي که امروزه از آن به عنوان فناوري اطلاعات و ارتباطات ياد مي شود، تنها محصول ظهور يک فناوري نوين در حوزه خاصي از علم نيست، بلکه ناشي از تحولاتي است که اثرات آن کليه عرصه‌هاي زندگي بشري را شامل گرديده است. اين فناوري به دليل نقش اساسي و تاثير گذاري ويژه که در توليد، سازماندهي و اشتراک و انتقال اطلاعات و دانش در جوامع و سازمانها به عهده دارد, بعنوان عاملي کليدي و محرکي ويژه در جامعه امروزي و سازمانهاي مبتني بر دانش شناخته مي شود.مقدمه4

اسلاید 5: تغيير و تحولاتي از قبيل جهاني شدن، ظهور پديده هاي همچون سازمانهاي مجازي، اقتصاد مجازي، کسب و کار الکترونيکي، آموزش الکترونيکي و دولت الکترونيکي که در چند سال اخير در سطح دنيا به وقوع پيوسته است , همگي برمبناي بسترهاي مهيا شده توسط فناوري اطلاعات و ارتباطات شکل گرفته اند.5مقدمه

اسلاید 6: به زودي جمعيت برخط دنيا از جمعيت واقعي فزوني خواهد گرفت.تقسيم تاريخ بشري به دو بخشاينترنت از معدود چيزهايي است که بشر ساخته ولي به تمامي درک نکرده است.پارادايم ديجيتالي شدن

اسلاید 7: بنابراين الکترونيکی و ديجيتالي شدن سازمان ها،کسب و کار، دولتها و جوامع، يک موج ، يک مد و يا يک تغيير کوچک و پيش پاافتاده نيست.بلکه ورود به يک پارادايم نوين و به عبارتی يک تغيير همه جانبه؛شگرف و بزرگ با تاثيرات و تبعات بسيارجدي مي باشد.پارادايم ديجيتالي شدن

اسلاید 8: HighLowLowIT SpendingGovernmentManufacturingFinancial Services CommunicationsRetail/Wholesale TradeBusiness/ Legal ServicesEngineeringHealthcareUtilitiesPharmaceuticalsTransportationConstructionAgricultureHighVolume of Information Exchange/Value of informationSource: Accentors analysis

اسلاید 9: 9اصول و سياست‌هاي كلي كشوراصول و سياست هاي بازار سرمايهکاربردهاي خاصکاربردهاي عامستانسکناسامانه معاملاتيسامانهپس از معاملاتكاربران: شهروندان، بخش خصوصي , سازمانها و نهادهاي دولتي ، سازمانها و نهادهاي غير دولتي حقوقي و قانونيامنيتيفنيزيرساختها منابع انسانيOMSتحقيق و توسعهسياست گذارينظارت و ارزيابياجرابرنامه ريزيفرهنگي_اجتماعيتجاريچارچوب توسعه ICT در بازار سرمايه

اسلاید 10: 10چشم انداز توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات بازار سرمایهچشم انداز توسعه ICT بازار سرمایه عبارتست از: ”فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای توسعه بازار سرمایه با تکیه بر زیر ساخت های امن، پایدار و در دسترس، امکان اطلاع رسانی شفاف و به موقع، انجام معامله منصفانه و نظارت اثربخش بر بازار را از طریق کانال های ارتباطی متنوع برای فعالان بازار سرمایه فراهم می نماید.“

اسلاید 11: 11اهداف بنیادین توسعه فاوا بازار سرمایه

اسلاید 12: 12ذی نفعان داخلیناشراننهادهای مالیسهامداران/ عموم مردمسامانه های اطلاع رسانیمعاملات برخط / معاملات از بستر موبایلسامانه دریافت اطلاعات سهامدارانسامانه وضعیت دارایی سهامداران IPS سامانه شکایتسامانه گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایهسامانه دریافت گزارش­های ناهنجاری بازارسامانه های نظارتیسامانه ثبت و پیگیری تخلفاتسامانه دبیرخانه هیات داوریو ...سامانه ستانسامانه نظارت مکانیزه صندوق هامراکز تماس کارگزاری هااتوماسیون اداریسامانه کدالپایگاه اطلاعات مدیرانسامانه شبیه سازی معاملات بورس(Irvex)سامانه مدیریت پژوهش ، توسعه و مطالعات اسلامیسامانه بازار سرمایه اسلامی

اسلاید 13: 13 سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (کدال)

اسلاید 14: قبل از راه اندازی سامانه کدالناشرانارسال از طریق پستسازمان بورس و اوراق بهاداررد شدهقبول شدهاتلاف وقتسرمایه گذاران14

اسلاید 15: 15CODALناشرانامضای دیجیتال و ارسال صورت‌های مالی حسابرسی‌نشدهدر صورت اشتباه بودن اطلاعات برگشت داده می شودسرمایه گذاراننظارتجستجومشاهدهدانلود اطلاعیه ها به فرمتهای دلخواهسازمان بورس و اوراق بهادارحسابرسصورت‌های مالی حسابرسی‌نشدهصورت‌های مالی جهت ارائه به حسابرسصورت‌های مالی حسابرسی‌شدهصورت‌های حسابرسی و نظارت‌شدهصورت‌های نظارت‌شدهسامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (کدال)

اسلاید 16: 16اهداف اصلی سامانه کدالایجاد سازوکار بهینه گزارش گیری و گزارشگری مبتنی بر اصول جهانی؛افزایش شفافیت اطلاعاتی از طریق کاهش دوره زمانی تهیه تا انتشار اطلاعات و افزایش دقت در محاسبات و کنترل ها؛فراهم آوردن امکان نظارت موثرتر بر نحوه ارائه و انتشار اطلاعات؛ایجاد سازوکار مناسب جهت تسهیل فرآیند تهیه و افشای اطلاعات؛

اسلاید 17: 17ادامه ...ایجاد خروجی استاندارد XBRL جهت ذخیره سازی و انتقال اطلاعات به نرم افزارهای دیگر؛امکان تحلیل بیشتر داده ها و تصمیم گیری سریع تر؛کاهش هزینه تهیه و ارسال اطلاعات توسط ناشران؛افزایش هماهنگی درون و برون سازمانی و ارتقای سطح اطلاع رسانی؛

اسلاید 18: 18

اسلاید 19: 19 سامانه تبادل اطلاعات نهادهای مالی (ستان)

اسلاید 20: 20اهداف سامانه ستانتسریع و ساماندهی در جمع آوری و نگهداری اطلاعات مربوط به کلیه نهادهای مالی و افزایش شفافیت بخش مهمی از اطلاعات بازار سرمایهالکترونیکی نمودن و تسریع در فرایند ارسال، دریافت، پردازش و تصویب انواع درخواستهای نهاد مالي جهت صدور، تمدید و به روزرسانی انواع مجوز و تأییدیه های مربوط به آنهافراهم نمودن امكان نظارت اثربخش بر نحوه عملکرد و ثبات وضعیت کانون‌ها و نهادهاي مالي

اسلاید 21: 21فرایندهای مکانیزه شدهتایید صلاحیت حرفه ای مدیران صدور موافقت اصولی برای تاسیس نهادهای مالی (غیر صندوق های سرمایه گذاری)صدور موافقت اصولی برای تاسیس انواع صندوق های سرمایه گذاریصدور موافقت اصولی برای تبدیل نهادهای مالیصدور مجوز پذیره­نویسی و تکمیل پذیره­نویسیصدور مجوز تأسیس یا تبدیلصدور/تمدید مجوز فعالیتویرایش اطلاعات نهادهای مالی

اسلاید 22: 22کمیته تأیید صلاحیتکارشناسان معاونت نظارتنهاد مالیثبت درخواستکارشناسی مرحله اولاصلاح اطلاعات تأیید نشدهمحاسبه امتیازاتتعیین زمان مصاحبهمصاحبهتأیید امتیازات مصاحبهتأیید در کمیته تأیید صلاحیترد درخواست در کمیته تأیید صلاحیتثبت شماره و تاریخ نامه جوابیهثبت اطلاعات صلاحیت عمومیثبت اطلاعات روزنامه رسمیتأیید اطلاعات روزنامه رسمیخاتمهمصاحبهبدون مصاحبهردفرایند تأیید صلاحیت حرفه ای مدیران

اسلاید 23: 23سامانه تبادل اطلاعات نهادهای مالی(ستان)

اسلاید 24: 24 معاملات برخط

اسلاید 25: 25معاملات برخط

اسلاید 26: 26معاملات برخطخودکار سازی تمام عملیات معاملات سهام و دیگر اوراق بهادار قابل معامله در بورس و فرابورس با استفاده از بسترهای امن شبکه ای در کوتاه ترین زمان ممکنامکان ثبت سفارش‌های خرید و فروش توسط سرمایه گذار از طریق کانال های ارتباط الکترونیکی (اینترنت، تلفن همراه)

اسلاید 27: 27ادامه ....دریافت صورت‌حساب، ارسال سفارش، ارتباط با بانک و ارتباط کارگزار با سامانه معاملات، به صورت لحظه‌اينقل و انتقال وجوه در کسری از ثانیه (بدون نیاز به مراجعه حضوری)حذف اختلافات احتمالی میان کارگزاری و مشتریان در خصوص زمان ورود سفارشامکان استفاده از امضاي ديجيتال

اسلاید 28: 28 سامانه های نظارتی هوشمند

اسلاید 29: 29طرح هوشمندسازی سامانه های نظارتیایجاد انبار داده یکپارچه از اطلاعات بازار سرمایه (سازمان بورس، شرکت های فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی)ایجاد سامانه جامع آمار و اطلاعات بازار سرمایه استقرار داشبوردهای استراتژیک هوش تجاری(BI) تجمیع اطلاعات بازار سرمایه به همراه استقرار داشبوردهای تاکتیکی و استراتژیک در حوزه نظارتپروژه روابط سهام­داری در زمینه کشف تقلب (داده کاوی و کشف روابط و اطلاعات نهانی در بازار سرمایه)

اسلاید 30: 30PORTAL (BI-Web Parts)Presentation LayerDW/BI Infrastrauctureانباره داده یکپارچهدیتا مارت 1دیتا مارت nETL/ELTسیستم های منبعSAMPARTIMAARAMISFIPIRANسایر سامانه های معاملاتی و پس از معاملاتSOKNACODALDM EngineSEOسیستم های بیرونی – بازارهای مرتبطData HUBمعماری سیستم های نظارتی هوشمند

اسلاید 31: 31 سایر سامانه ها

اسلاید 32: سایر سامانه ها32

اسلاید 33: 33 نتیجه گیری و پیشنهاد

اسلاید 34: 34دستاوردهاکانال های دسترسیکانال های دسترسیمکانمکانزمانزمانبخشبعدقبلبعدقبلبعدقبلبخشمعاملات (معاملات برخط)اطلاع رسانی(کدال، سنا و ...)نظارت و کشف(سامانه های نظارتی)60 دقیقه1 ثانیهمراجعه حضوری به کارگزاریPC و مراجعه حضوریاز هر مکانPC، موبایل، تبلت، تلفن ثابت 3 روز کاری10 ثانیه (امضای دیجیتال و ارسال)مراجعه حضوری به تالار و دسترسی به روزنامهPC و مراجعه حضوریاز هر مکانPC، موبایل، تبلت، تلفن ثابت بعد از وقوع ناهنجاری و تخلفدر حین وقوع تخلفبازرسی مستندات معاملهمتنوع (اخطار و هشدارهای سامانه------

اسلاید 35: 35ادامه ...سایر بخشآموزش و فرهنگ سازیرسیدگی به شکایات و تخلفاتدریافت و رسیدگی به ناهنجاری های بازاربرگزاری آزمون و ارائه گواهینامه های حرفه ای

اسلاید 36: 36حرکت اجتناب ناپذیر به سمت نظام اداری الکترونیک یکپارچه هوشمندنتیجه گیری: چالش ها و عوامل کلیدی موفقیت

اسلاید 37: توسعه ICT در بازار سرمايه: حرکت به سمت نظام اداری الکترونیک یکپارچه هوشمندپيدايشتراکنشيکپارچگيپيچيدگي تعاملتكاملطراحي و راه اندازي وب سايت ها براي اطلاع رسانيتعاملات الکترونيکي يک طرفه ارتباط، بيشتر از سوي بورس با كاربران انجام مي‌گيردگسترش خدمات الکترونيکي براي عموم كاربرانتقويت كميت و كيفيت خدمات و تعاملات دوطرفهفرهنگسازي و تشويق كاربران به تعامل برخط با بورسانجام تراکنش ها اداري و مالي از طريق شبکه هاتعاملات دو جانبه از طريق سامانه هاي الكترونيكيتعامل برخط کاربر با سامانه ها و دريافت خدمات بصورت مجازيارائه خدمات به صورت يکپارچه و برخطتعامل برخط كاربر با سيستم بصورت مستقيم(DMA)وضعيت قبليوضعيت فعليوضعيت آيندهبه روز رساني سريع و مداوميکپارچه سازی امنيت و اعتماد

اسلاید 38: 38نتیجه گیری: چالش ها و عوامل کلیدی موفقیت شناخت دقیق فرآیندها و در صورت لزوم اصلاح و بازنگری آنها قبل از هرگونه اقدام به الکترونیکی نمودن، به ویژه در خصوص فرآیندها و سامانه های بین بخشی

اسلاید 39: 39

اسلاید 40: 40نتیجه گیری: چالش ها و عوامل کلیدی موفقیت مدیریت اثربخش پروژه ها: انتخاب دقیق مجری، به ویژه در خصوص فرآیندها و فعالیت های اصلی کسب و کار، توجه کافی به زمان بندی پروژه ها، توجه به قراردادها و مسایل حقوقی و مالی مرتبط با آنهافراهم کردن زیرساخت های Paperless کردن سامانه ها به معنای واقعی؛ بهره گیری از مکانیزم امضای دیجیتال، راه اندازی نخستین مرکز میانی صدور گواهی الکترونیکی دولتی(با محوریت حوزه های اقتصادی)تعامل پذیر کردن سامانه مبتنی بر رویکردهای نوین مبتنی بر XBRL

اسلاید 41: ثبت پروژه در سازمان بین المللی XBRL

اسلاید 42: 42ضرورت تجهیز زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزارینیاز هر چه بیشتر به یکپارچگی و هوشمندی در سطوح مختلف نظارتتأمین امنیت در سطوح مختلف نتیجه گیری، چالش ها و عوامل کلیدی موفقیت

اسلاید 43: 43با تشکر از توجه شما

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید