پزشکی و سلامت طب سنتی

تدابیر طب سنتی در فصل بهار

tadabire_tebe_sonati_dar_fasle_bahar_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تدابیر طب سنتی در فصل بهار”

تدابیر طب سنتی در فصل بهار

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: تدابیر طب سنتی در فصل بهاربامدادان که تفاوت نکند لیل و نهارخوش بود دامن صحرا و تماشای بهار

اسلاید 3: فصل بهارفصل «بهار تقویمی» با اول فروردین شروع می شود.اما فصل «بهار طبی» زمانی فرا می رسد که اهالی سرزمین های معتدل به خاطر سردی هوا نیاز به پوشیدن لباس های زیاد نداشته باشند و همچنین نیازمند خنک کردن خود به علت گرمی هوا نداشته باشند.مزاج فصل بهار گرم و مرطوب در حد اعتدال است و به سبب اعتدال مزاج و لطافت، قوای بدن را تقویت می کند.

اسلاید 4: پاکسازی بدن در فصل بهاربا آمدن فصل بهار و گرم تر شدن هوا، اخلاط فاسدی که در طی فصل زمستان غلیظ و منجمد شده بودند، شروع به رقیق شدن و به حرکت در آمدن می کنند و در خون وارد می شوند.به حرکت در آمدن اخلاط در بدن موجب سر باز کردن بیماری های کهنه و مزمن می شود، بنابراین پاکسازی بدن از اخلاط زائد و سموم در ابتدای بهار بسیار اهمیت دارد.

اسلاید 5: پاکسازی بدن در فصل بهارپاکسازی هایی که در ابتدای بهار مناسب است شامل قی کردن، حجامت کردن، فصد (خون‌گیری) یا مصرف داروهای مسهل می باشد.کسانی که نمی خواهند این نوع پاکسازی ها را انجام دهند، باید دست کم از خوردن غذاهای سنگین مانند گوشت، غذاهای چرب و سرخ کردنی، خامه و شیرینی زیاد پرهیز کنند و غذاهای سبک تر مصرف نمایند تا مواد زائد و سموم کمتری در بدن‌شان انباشته شود.توجه به لینت مزاج و جلوگیری از یبوست نیز بسیار اهمیت دارد.

اسلاید 6: غذاهای مناسب برای فصل بهار بهترین غذاهایی که در فصل بهار آش ها و سوپ های ساده با پایه برنج و سبزیجات فصل هستند.در رده بعدی، غذاهایی چون بورانی اسفناج، بورانی شبدر و یونجه، کاهو سکنجبین، سمنو،‌ آش شبدر و قره قروت هستند.نوشیدن آب ماست، آب دوغ و ماءالشعیر طبی برای پاکسازی خون و تقویت کبد بسیار مناسب است.توصیه شده در این فصل به جای «آب» عرق کاسنی، عرق خرفه یا عرق شاه‌تره بنوشید.

اسلاید 7: ورزش و استحمام در فصل بهاردر فصل بهار انجام ورزش معتدل (نه شدید) به مدت 15 دقیقه (یا کمی بیشتر) هر روز صبح قبل از صبحانه توصیه می شود.در فصل بهار استحمام بیش از حد نیز مناسب نیست.زیرا مزاج فصل بهار «گرم و تر» است و ورزش و استحمام طولانی و زیاد نیز بدن را گرم و تر می کند و ممکن است به بروز بیماری های گرم و تر بیانجامد.

اسلاید 8: لباس در فصل بهاربهترین پوشش در فصل بهار لباس هایی از جنس کتان است.همچنین جامه‌های پنبه‌دار كه پنبه آن کم باشد مناسب است.این لباس ها از آن جهت مناسب هستند که نسبتا خنک هستند و گرمای کمی دارند. به این سبب، به لحاظ مزاج و طبع با فصل بهار سازگارند.

اسلاید 9: تدابیر کودکان در فصل بهاربهترین رژیم غذایی در فصل بهار برای کودکان برای تقویت سیستم ایمنی و قوای جسمی آن‌ها سوپ جو، ماءالشعیر طبی، چلو گشنیز با گوشت جوجه خروس است. در متون طب سنتی، توصیه شده به کودکان در این فصل، کمتر گوشت قرمز بدهیم و بیشتر آن‌ها را به خوردن گوشت جوجه خروس که لطیف و زود هضم است و فضولات کمتری در بدن باقی می‌گذارد، تشویق نماییم.منبع: سایت تندرستان

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید