علوم انسانی و علوم اجتماعی سیاست و قانون‌گذاری

تداوم استکبار ستیزی در دوره نفوذ

tadavom_estekbar_setizi_dar_dore_nofooz

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تداوم استکبار ستیزی در دوره نفوذ”

تداوم استکبار ستیزی در دوره نفوذ

اسلاید 1: تداوم استکبارستیزی در دوره نفوذضرورت ها و چالش ها

اسلاید 2: طرح مسئله

اسلاید 3: طرح مسئله 1- مقام معظم رهبری در خصوص سیاست جدید غرب می فرمایند:«نیّت آن‌ها این بود که از این مذاکرات و از این توافق، وسیله‌ای پیدا کنند برای نفوذ در داخل کشور. ...در منطقه هم همین‌جور؛ در منطقه هم آن‌ها می‌خواهند نفوذ ایجاد کنند؛ حضور برای خودشان دست‌وپا کنند و اهداف خودشان را در منطقه دنبال کنند.

اسلاید 4: طرح مسئله 2. اهداف اعلامی مقامات امریکا از نفوذ هدفمندتولیدات رسانه ای، نتایج اتاق فکرها و اظهار نظر صریح مقامات آمریکایی مبنی بر نگاه ابزاری غرب به برجام بیانگر اتخاذ سیاست نفوذ پس از توافق هسته ای می باشد.

اسلاید 5: طرح مسئله با آغاز دوره نفوذ، سیر رویارویی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی وارد مرحله پیچیده ای شده است که هر گونه تسامح و غفلت ناشی از خوش بینی و کوتاهی در مواجهه با غرب می تواند پیامدهای غیرقابل جبرانی در بر داشته باشد.3- پیچیدگی مرحله جدید و امکان عدم آمادگی در مقابله با آن

اسلاید 6: طرح مسئله 4- احتمال بروز اشتباه محاسباتی در مردم و مسئولانآنچه مقابله با شرایط دشوار کنونی را سخت می سازد یکی به احتمال بروز اشتباه محاسباتی در برخی مدیران و کارشناسان باز می گردد و بخشی دیگر به تردید و تذبذب بخشی از توده های اجتماعی بویژه نیروهای انقلابی در نحوه استمرار استکبار ستیزی و تدوام گفتمان سلطه ستیزی حضرت امام(ره) مربوط می شود.

اسلاید 7: طرح مسئله 5- کاهش روحیه انقلابی و متهم سازی نیروهای انقلابی به افراطی گریتردید بخشی از نیروهای انقلابی در استمرار استکبار ستیزی به دلیل تحلیل غلط از مذاکرات هسته ای از یک سو، و متهم ساختن جوانان انقلابی به تندروی و رادیکالیسم از سوی دیگر می تواند سبب کاهش روحیه انقلابی نیروهای ارزشی گردد که به اقتدار ملی آسیب می زند.

اسلاید 8: طرح مسئله نکته مهم در مسیر استکبار ستیزی لزوم تغییر و بازنگری در شیوه های استکبارستیزی می باشد به گونه ای که از لحاظ گفتمانی این موضوع با قوت و جذابیت روزآمد جایگاه راهبردی خود را در ادبیات سیاسی حفظ و از بعد عملیاتی نیز کاهش وابستگی ها در عرصه مختلف بیانگر تقابل جدی جمهوری اسلامی با استکبار جهانی محسوب شود.6- لزوم تغییر در شیوه های استکبارستیزی

اسلاید 9: ضرورت های استکبار ستیزیدر خصوص استکبارستیزی پس ازتوافق دو دیدگاه کلی وجود دارد: 1- دیدگاه اول: استمرار استکبار ستیزی پس از توافق هسته ای معنا و مفهومی ندارد. 2- دیدگاه دوم: استکبار ستیزی در دوره نفوذ دارای اهمیت بیشتری است.

اسلاید 10: ضرورت استکبار ستیزی دلایل مخالفان تداوم استکبار ستیزی در دوره نفوذ

اسلاید 11: دلایل مخالفان:سید حسین موسویان در نشست بررسی مذاکرات لوزان گفت: اوباما در شهریور سال 1392 در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به پنج نکته خیلی مهم اشاره کرد که می توان از آن به عنوان آغاز تغییر سیاست آمریکا در برابر ایران تلقی کرد. این پنج نکته عبارتند از: 1- برای نخستین بار یک رییس جمهور آمریکا، در منظر عموم، اعلام می کند که سیاست او تغییر رژیم نیست. هیچ مقام آمریکایی تا آن زمان به صورت رسمی اعلام نکرده بود که سیاست آمریکا تغییر رژیم نیست. 2- اوباما اعلام کرد آماده مذاکره بدون پیش شرط با ایران است. آمریکایی ها همواره صحبت از مذاکره با پیش شرط می کردند. 3- اوباما اعلام کرد آماده بهبود روابط با ایران بر اساس احترام متقابل است. موضوعی که ایران 35 سال اصرار می کرد اگر قرار بر برقراری رابطه است باید بر اساس احترام متقابل باشد. 4- اوباما فتوای مقام معظم رهبری را به رسمیت شناخت. این یک رویداد مهم است که رییس جمهور آمریکا در صحن سازمان ملل فتوای یک مرجع عالی شیعی را به رسمیت می شناسد.5-اوباما رسما اعلام کرد وزیر امور خارجه را مامور شروع مذاکره با همتای ایرانی خود کرده است.

اسلاید 12: دلایل مخالفانجمهوری اسلامی با پیشرفت و توسعه به اندازه ای قوی شده است که رابطه اش با آمریکا دیگر تقابلی نیست. لذا ما باید به دنبال ارتباط و تعامل باشیم. در حالی که استکبار ستیزی مانع رابطه با آمریکا میگردد.

اسلاید 13: دلایل مخالفانشرایط جهانی و اوضاع منطقه به اندازه ای تغییر کرده است که آمریکا می داند با نادیده گرفتن نفوذ و قدرت ایران قادر به تامین منافع کاخ سفید در منطقه نیست. جمهوری اسلامی نیز با واقع نگری به این واقعیت پی برده است که ادامه گفتمان استکبار ستیزی بدون داشتن لوازم آن ممکن نیست. بویژه در ماجرای پرونده هسته ای و تحریم های غرب پی برده است که آمریکا می تواند با استفاده از یک سری سوژه های ساختگی و غیر واقعی مانند ساخت بمب هسته­ای، دفاع از تروریسم و.... زمینه فشارهای واقعی را فراهم آورد. این عده به منظور اثبات ادعای خود به اظهار نظرهایی از سوی مقامات آمریکا استناد می کنند که از جمله آنها ادعای مشاور وزیر خارجه‌ی آمریکا می باشد که می‌گوید: «سیاست آمریکا تغییر رفتار ایران است و نه براندازی که از اهداف اصلی سیاست خارجی دولت بوش بود.»

اسلاید 14: ضرورت استکبار ستیزی دلایل موافقان تداوم استکبار ستیزی در دوره نفوذ1- تغییراتی در رویکرد آمریکا مشاهده می شود اما این تغییرات در سطح برنامه ها، سیاست ها و حداکثر راهبردها بوده و تغییری در دکترین این کشور مشاهده نمی شود.2- اینکه جمهوری اسلامی ایران قوی تر شده یک واقعیت است اما واقعیت دیگر این است که با قدرت یابی ایران آمریکا نا امید نشده و مقابله به پایان نرسیده است. لذا شیوه های امریکا در تقابل با ایران ضعیف تر نشده بلکه پیچیده تر هم شده است.3- شرایط تغییر کرده اما نیاز آمریکا به رویکرد تعاملی و ارتباط با ایران بیشتر است و اغلب پیشرفت های جمهوری اسلامی در سایه مقاومت رخ داده است.

اسلاید 15: دلایل موافقان 1. اوباما رئیس جمهور آمریکا:آنچه ما مشاهده کردیم این است که یک گرایش عمل‌گرا در رژیم ایران وجود دارد… آن‌ها نگران امنیت خود هستند. تااندازه‌ای به واکنش مردمشان حساس و جوابگو هستند. انتخاب رئیس‌جمهور روحانی این را نشان داد كه با تأکید آن‌ها بر اقتصاد و خواسته‌شان برای وصل‌شدن به اقتصاد جهانی، اشتهای زیادی در میان ایرانی‌ها برای پیوستن به جامعه جهانی وجود دارد… فرصتی برای نیروهایی ایجاد شده که می‌خواهند از چارچوب تنگ‌نظرانه سال‌های پیشین خارج شوند و در مسیر متفاوتی قرار بگیرند. این یک گسست رادیکال نیست، اما فکر می‌کنم شانسی به ما داده شده که نوعی جدید از روابط را تجربه کنیم و به نظرم توافق هسته‌ای می‌تواند بستری بالقوه برای تحقق این امر باشد.دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس: من با رئیس جمهور روحانی صحبت کردم و گفتم که ما خواستار دیدن تغییراتی در رویکرد ایران پیرامون مسایلی چون سوریه و یمن و تروریسم در منطقه هستیم و می‌خواهیم این تغییرات را در رفتار ایران ببینیم.مرکز امنیت آمریکای جدید:نیز در گزارشی اعلام کرده است که: «با سرمایه‌گذاری روی توافق هسته‌ای باید به دنبال ایجاد اصلاحات سیاسی و تداوم حمایت آمریکا از فعالان حامی ایجاد اصلاحات در ایران بود. و .....

اسلاید 16: دلایل موافقان 2. اینکه جمهوری اسلامی ایران قوی تر شده یک واقعیت است اما استدلال کسانی که مدعی اند رابطه با آمریکا از این پس رابطه گرگ و میش نیست بلکه ایران نیز شیری شده است که دیگر برای گرگ ها صرفا یک طعمه به حساب نمی آید، نتوانسته اثبات نماید که آمریکا دست از خوی درندگی خود برداشته باشد. با این نگاه آمریکا همچنان گرگی است که نباید از مکر و حیله های آن غافل ماند. ضمن آنکه منطق قدرت در روابط بین­الملل نیز موید این نکته است که افزایش قدرت و توان ایران نه تنها دلیلی بر پایان تقابل آمریکا با جمهوری اسلامی نیست بلکه به عکس باید با دقت بیشتری به انتظار روش های پیچیده تر آمریکا برای محدود سازی ایران نشست که از جمله آنها سیاست نفوذ در شرایط پسا توافق می باشد. کارشناسان روابط بین الملل معتقدند آمریکا در این دوره به دو نوع دیپلماسی روی خواهد کرد. یکی ديپلماسي خط یک است که به آن ديپلماسي رسمي گفته می‌شود. و دیگری، ديپلماسي خط دو می‌باشد، يعني مردم دو كشور با هم در ارتباط باشند.

اسلاید 17: دلایل موافقان3. در مقابل ادعای کسانی که معتقدند با تغییر شرایط آمریکا نیز تغییر کرده عده ای بر این باورند که اگر این ادعا درست باشد باید پرسش کرد که چه چیزی سبب تغییر شرایط شده است. مقاومت در برابر زورگویی های استکبار جهانی سبب بروز شرایط جدید گردیده است یا تسلیم و سلطه پذیری؟ اگر پاسخ اول صحیح باشد که باید استکبارستیزی را با قوت و قدرت ادامه داد چرا که اگر سلطه پذیری می توانست شرایط را تغییر دهد سابقه سیطره استعمار غرب بر ایران چندین برابر عمر جمهوری اسلامی است. غرب زدگی و تسلیم در برابر استکبار، امروز در بسیاری از کشورهای منطقه موج می زند. سرنوشت دولت های وابسته مصر، لیبی، تونس، اردن، عربستان و پاکستان و ... نشان می دهد آنچه شرایط را تغییر داده پیشرفت های علمی و نظامی جمهوری اسلامی بوده که در اثر ایستادگی، خوداتکایی و تاکید بر استقلال بوجود آمده است. برهمین اساس استکبار ستیزی عملی سبب از بین رفتن زمینه های حس برتری طلبی مستکبران از یک سو، و ایجاد زیرساخت های لازم در کشورهای ظلم ستیز از سوی دیگر می گردد.

اسلاید 18: چالش ها و پیچیدگی های مقابله با استکبار در مرحله نفوذ

اسلاید 19: چالش های مقابله بااستکبار در مرحله نفوذ

اسلاید 20: چگونگی استمراراستکبارستیزی در مرحله نفوذ

اسلاید 21: چگونگی استمرار استکبارستیزی در مرحله نفوذ

اسلاید 22: پیامدهای نفی استکبار ستیزی در دوره نفوذ

اسلاید 23: پیامدهای نفی استکبار ستیزی در دوره نفوذ

اسلاید 24: پیامدهای استمرار استکبار ستیزی در دوره نفوذ

اسلاید 25: پیامدهای استمرار استکبار ستیزی در دوره نفوذ

اسلاید 26: تعجیل در فرج آقا امام زمان (ع)صلوات

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید