سایر

تدبیر زندگانی پایه نهم هدیه اسمانی

ببببب

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تدبیر زندگانی پایه نهم هدیه اسمانی”

تدبیر زندگانی پایه نهم هدیه اسمانی

اسلاید 1: فاطمه سادات حيدري تهيه كنندگان موضوع: كتاب پيام آسماني تدبير زندگاني

اسلاید 2: در طول تاریخ، کسانی بوده اند که کمال و ارزش خود را در بی توجهی به دنیا و استفاده نکردناز امکانات دانسته اند و گمان می کردند خداوند نیز از کار آنها راضی است. آنان بر این تصور بودندافرادی که برای زندگی بهتر و استفاده از امکانات خدادادی تالش می کنند، افرادی دنیا طلب وگمراه اند.ٔ ّ دیگری هستند که وقتی از راه حالل مالی را به دست می آورند، حق خوددر برابر این گروه، عدهمی دانند هر اندازه و هر طور که دلشان خواست از اموالشان استفاده کنند؛ آنان از کار خود این گونه دفاع می کنند که »پول برای خرج کردن است« و »خدا آفریده است که استفاده کنیم« و »دارندگی وبرازندگی <<

اسلاید 3: راه کدام است؟خداوند مهربان ما را آفریده است تا با زندگی در دنیا و انجام کارهای نیک، به سعادت وخوشبختی برسیم. اگر رسیدن به رستگاری دنیا و آخرت بدون استفاده از نعمت های الهی امکان پذیربود، پس نیازی هم به آفرینش آنها نبود. از این رو، قرآن کریم با توبیخ کسانی که بی دلیل خود را ازنعمت های الهی محروم کرده اند، می فرماید:

اسلاید 4:

اسلاید 5:

اسلاید 6: اسرافکسی که:ــ المپ اتاق را روشن رها می کند و از اتاق خارج می شود؛ــ بیش از نیاز بدنش غذا می خورد؛ٔ اینکه دیگر کهنه شده اند دور می ریزد؛ــ وسایل قابل استفاده خانه را به بهانه اینکه دیگر کهنه شده اند دور می ریزد؛ــ با لوازم التحریر ساده می تواند نیازهای نوشتاری اش را برطرف کند، ولی از لوازم گرانقیمتاستفاده می کند؛ً نیازی به آنها ندارد.ــ برای چشم و هم چشمی با دیگران وسایلی را می خرد که واقعأ این افراد گرفتار اسراف هستند. اسراف به معنای زیاده روی در مصرف است که از گناهانهمهبزرگ است و عذاب الهی را در پی دارد.

اسلاید 7:

اسلاید 8: جدول رفتارهای صحیح رفتارهای اسراف آمیزبرگزاری جشنازدواجٔ 1ــ خانه مناسبی در فامیل وجود دارد،مراسم در آنجا برگزار می شود.2ــخريدن لوازم غير ضروري ممنوع مثل توستر و قهوه ساز و امثال اينها كه سالي كارايي دارد.3ــ با اینکه خودروی سالم و مناسبی دراختیار دارند، خودروی گرانقیمتی را برایجشن کرایه می کنند......................................خرید کیف ولوازم التحریرو وسایلمدرسه1ــدفترها ي مارك گران نخريم 2-تمام لوازم تحريرمان را درست مصرف كنيم مثل كيف دو سه سال يكبار بخريم 3- هدر دادن برگ هاي قابل استفاده

اسلاید 9: رفتارهاي اشتباه و اسراف اميز 1ــ لوازم التحریر سال گذشته را با وجودقابل استفاده بودن دور می ریزند.خرید وسایل منزلّ 2ــ بیش از حد نیاز وسیله ای نمی خرند.3ــ فقط به دنبال خرید وسیله ای هستند که درخانه بستگان دیده اند.

اسلاید 10: مصرف گرایییکی از نمونه های اسراف، مصرف گرایی است. مصرف گرایی یعنی میل دائمی به خرید بیشتر وبیشتر کاالها و اجناس! شاید شما هم با افرادی برخورد کرده باشید که وقتی از آنها می پرسیم »چرا اینکاال را خریده اید؟« در جواب چنین پاسخ هایی را می دهند:ــ چون حراج کرده بودند و ارزان بود خریدم، هر چند الزم نداشتم!ُد« شده است!ــ اینها كه الان مد شده .از نظر اجتماعی نیز خرید بیش از نیاز کاال، موجب کمیاب شدن آن می شود. کمیاب شدن کاال،قیمت آن را افزایش می دهد. به این ترتیب با رشد مصرف گرایی، کاالها هر روز گران تر می شود و تواناییخرید مردم کاهش می یابد.عالوه بر این، مصرف گرایی موجب وابستگی به کشورهای بیگانه نیز می شود؛ چرا که چاره ای جزواردات دائمی کاالها از کشورهای دیگر باقی نخواهد ماند و اگر ملتی به دیگران وابسته شود چاره ایجز پذیرش خواسته های آنها نخواهد داشت.

اسلاید 11:

اسلاید 12: راه درمان مصرف گراییبا توجه به نتایج ناپسند مصرف زدگی و اسراف، عاقالنه ترین راه این است که:1ــ هرگز بیشتر از مقدار نیاز خرید نکنیم.2ــ در هنگام خرید، کاالی با کیفیت تر را انتخاب کنیم، البته توجه داشته باشیم که قیمت یک کاال 78همیشه نشانگر کیفیت آن نیست.ٔ گران شدن یک کاال در آینده می شنویم توجه نکنیم.3ــ به شایعاتی که دربارهٔ خود و اطرافیان بیشتر از آگهی های تبلیغاتی اعتماد داشته باشیم.4ــ در انتخاب اجناس به تجربهٔ معیوب، عاقالنه تر ازً تعمیر یک وسیله5 ــ تا وقتی وسیله ای سالم است، آن را دورنیندازیم. معموالٔ جدید است.خرید وسیلهُد«هایی که با زرق و برق فراوان خودشان را به جامعه تحمیل می کنند،

اسلاید 13:

اسلاید 14: 6- توجه داشته باشيم كه مده هايي با زرق و برق فراوان خودشان را به جامعه تحمیل می کنند، . پس زندگی خود را براساس اینخیلی زود از بین می روند و جایشان را به الگوهای متزلزل بنا نکنیم.7ــ بدانیم که خرید اجناس گرانقیمت هرگز بر ارزش شخصیت نمی افزاید.8 ــ تا وقتی کاالی با کیفیت ایرانی در دسترس است، به سراغ کاالهای خارجی نرویم. همچنینباید توجه داشته باشیم که حتی اگر برخی از کاالهای داخلی کیفیت پایینی دارد، جهت حمایت از کارو سرمایه ملی شایسته است آن را بخریم تا صنعت کشورمان رشد کند و متخصص ها بتوانند به کیفیتبهتر برسند. این کار، رویه ای است که در بسیاری از کشورها در جهت حمایت از تولید ملی انجاممی شود و کشورهایی که اآلن کاالی با کیفیت تولید می کنند از ابتدا این گونه نبودند، بلکه با حمایت مردمکشورشان توانسته اند رشد کنند. ما با خرید کاالی خارجی در واقع صنعت کشور خود را ضعیف، وکار و صنعت کشورهای دیگر را تقویت می کنیم

اسلاید 15: مصرف گرایی

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان