مدیریت و رهبری

تدریج‌گرایی منطقی Logical Incrementalis

Logical-Incrementalis

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تدریج‌گرایی منطقی Logical Incrementalis”

تدریج‌گرایی منطقی Logical Incrementalis

اسلاید 1: تدریج‌گرایی منطقیLogical Incrementalis

اسلاید 2: عنوانتدریج‌گرایی منطقینوعابزارمراحل استفادهاجراموضوعاستراتژیسطحسازمانی پیچیدگیزیاد

اسلاید 3: تدریج گرایی منطقی اصطلاحی است که توسط جیمز برایان کوین در سال 1980 ابداع شد. بنا به گفته کوین یکپارچه سازی بطور مداوم فرایندی افزایشی از تدوین و اجرای استراتژی بطور همزمان بوده که در مرکز مدیریت استراتژیک موثر است. رویکرد تطبیقی او از تدوین استراتژی به رسمیت شناخته شده باکه اجرای تغییر در یک سازمان بزرگ، پیچیده و وقت گیر است و در واقع ممکن است بعنوان نتیجه یک طرح استراتژیک به طور کامل بیان شده، امکان پذیر نباشد. به جای آن نظریه مختلط غیر خطی برنامه ریزی استراتژیک و در وسط تغییر خود به خود پیشنهاد شد. . این دیدگاه که مزیت رقابتی می‌تواند در دوره زمانی بلند مدت پایدار بماند، به وسیله برخی از صاحب نظران که اشاره به تغییرهای سریع شرایط رقابتی داشتند مورد انتقاد واقع شد. آنها عقیده داشتند شدت رقابت اجازه پایایی مزیت رقابتی به مدت طولانی را نمی‌دهد. از این منظر شرکتی بر شرکت دیگر برتری می‌یابد که بتواند به سرعت و همواره شرایط فعلی را از بین ببرد و پایه‌های جدیدی برای رقابت ایجاد نماید. رقابت نیازمند باز تعریف مزیت‌های رقابتی گسسته و تغییرهای بنیادی در روابط بازار است. موفقیت از نقاط قوت فعلی (طبق دیدگاه منبع محور) ناشی نمی‌شود، بلکه به گسسته‌های متوالی بستگی دارد. این امر سازمان را قادر می‌کند به طور مرتب مزیت‌های رقابتی جدید ولی موقت بسازد. مزیت رقابتی موقتی است و شرکت‌ها مزیت رقابتی خود و دیگران را مختل می‌کنند. اقدام‌ها و واحدهای سازمانی اتصال ضعیفی دارند و رقابت نیازمند اقدام‌های تهاجمی‌است که نباید به دلیل وفاداری و دلسوزی محدود شوند. استراتژی‌های موفق متکی به پایش مستمر، تفسیر، ابتکار، فرصت طلبی و بداهه پردازی هستند.

اسلاید 4: رویکرد انطباقی تدریجی به استراتژی، عقلانیت مخصوص به خود را دارد که کوئین از آن به عنوان «تدریج‌گرایی منطقی» یاد می‌کند. عقلانیت ممتازِ تدریج‌گراییِ منطقی بر اساس پذیرش عقلانیت محدود خود ما استوار شده است. نظریه‌پردازان هوشمند می‌دانند که همیشه نمی‌توانند به اندازه کافی باهوش باشند تا در مورد همه مسائل پیشاپیش فکر کنند‌. مشخصه های رویکردی تدریج گرایی است که تصمیم گیرندگان به سادگی به اهداف نمی رسند و آنها را در بسته های دقیق و یکپارچه حمایت شده توسط استراتژیست های نظری اعلام نکرده و توسط اجزا سازمان اجرا نشده است. آنچه که در هر زیر سیستم خاص در جریان است به اعضای خود آن شناسانده شده اما شمای استادانه از مدل جامع عقلانی آشکار نمی باشد. این بعنوان حالتی بی نظم و درهم برهم تفسیره نشده بلکه بعنوان پاسخی قابل دفاع به پیچیدگی های یک سازمان بزرگ که در برابر اهداف عمومی شده تقلیل یافته، می باشد. اعلان اهداف خیلی زود برای کل سازمان در فرایند برنامه ریزی می تواند باعث اینها شود : ... تمرکز سازمان، خیلی زود موقعیت سخت شود، گزینه های خلاقانه حذف شوند، باعث مقاومت فعال به اهداف خودشان گردد و ارائه نقطه کانونی در برابر مخالفت تکه تکه شده دیگری را سازماندهی خواهد نمود 5 مرحله از تدریج گرایی منطقی عبارتند از : 1- دغدغه عمومی. آگاهی مبهم احساس از یک موضوع یا فرصت.2- پخش یک ایده کلی بدون جزئیات. ایده برای واکنش های مثبت و منفی و برای اصلاحات مطرح گشت. 3- توسعه رسمی برنامه تغییر.4- استفاده کردن از بحران یا فرصت برای تحریک اجرای طرح بازنشستگی تغییر یک مدیر ارشد یا از دست دادن ناگهانی سهم بازار که می تواند پذیرش سریع و اجرای تغییر را تسهیل میکند. 5- اقتباس از طرح به عنوان اجرای پیشرفت. فرضیات تدریج گرایی منطقی •تصمیم ها می تواند برای شکل دادن به استراتژی و حرکت تدریجی سازمان به سمت اهداف آن، گروه بندی و تجزیه و تحلیل شده باشد.•تصمیم گیری غیر متمرکز مصلحت سیاسی و ضروری است.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطمدیر ارشد استراتژی Chief Strategy Officerتمرکز و عدم تمرکز Centralization And Decentralizationمزایاطرفداران تدریج‌گرایی منطقی با صادق بودن در مورد محدودیت‌هایشان، متعهد می‌شوند که به فرایند آزمون و یادگیری بپردازند. رویکرد تدریج‌گرایی لزوماً رویکردی تاکتیکی نیست. این رویکرد ممکن است با منطقی اساسی یا «قصد استراتژیک» هدایت گردد که هردوی اینها به قدر کافی واضح هستند تا فهمی درست از مسیر را ارایه نمایند و آن‌ قدر گستردگی دارند که مجال انعطاف‌پذیری و فرصت طلبی را در طول مسیر فراهم کنند.تدوین و اجرای استراتژی در چرخه بهبود مستمر نیز از دیگر مزیتهای این رویکرد می باشد.کاربردهاتدریج گرایی منطقی در مورد استفاده گسترده غیر متمرکز استراتژی های سازمانی به منظور هدایت تصمیم گیری متمرکز، تفویض اختیار اعضای سازمان بوده که با این وضعیت آشنا هستند و حقایق و داده لازم را به طور آگاهانه انتخاب نمی کنند.آهسته روی منطقی بیانگر حرکتی است از نگاه مکانیکی تئوری انتخاب استراتژیک ستنی به سمت این نگاه که استراتژی فرآیند تغییرهای کوچک مستمر است.معایب

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان