tadris_dar_fazaye_majazi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تدریس در فضای مجازی”

تدریس در فضای مجازی

اسلاید 1: تدریس در فضای مجازی دانشکدهمجازیدكتر آیین محمدیگروه یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکیدانشكده مجازي دانشگاه علوم پزشكي تهرانقطب كشوري يادگيري الكترونيكي در آموزش پزشكي

اسلاید 2: مباحث جلسهتعريف ، مزایا و معایب يادگيري الكترونيكيسیستم مدیریت یادگیری (LMS)انتظارات فراگیران و نقش مدرسان در آموزش مجازیآشنایی با نماد مجازیبسته تحول و نوآوری مجازی سازیآمادگی برای ارائه درس مجازی/ترکیبی

اسلاید 3: یادگیری الکترونیکی استفاده از فناوری اینترنت در فرایند یادگیری-یاددهی و ارائه آموزش به یادگیرندگان بدون نیاز به حضور فیزیکی

اسلاید 4: انواع سیستمهای یادگیری الکترونیکیغیر همزمانAsynchronous همزمانSynchronous

اسلاید 5: مزایای یادگیری الکترونیکیدسترسی به محتواعدم محدودیت مکانی و/یا زمانیاستفاده از امکانات چندرسانه ایامکانات جستجو و منابع علمی در دسترسامکان استفاده مکرر از منابع و محتواهاامکان تعاملات آموزشیبه اشتراک گذاشتن تجربیات و دانشامکان جمع آوری و سازماندهی داده ها و اطلاعات یادگیرندگانو ...

اسلاید 6: محدودیت های یادگیری الکترونیکیفقدان تعاملات انسانیمحدودیت در آموزش های بالینی و مهارتیمشکل انطباق مدرسان و یادگیرندگان با فناوریاختلال در فناوریمحدودیت در ارزشیابی یادگیرندهو ...

اسلاید 7: كاربرد يادگيري الكترونيكي در آموزش پزشكي

اسلاید 8: آيا يادگيري الكترونيكي مي تواند به تنهايي نيازهاي آموزشي را در رشته هاي علوم پزشكي برآورده نمايد؟

اسلاید 9: راه حليادگيري تركيبيBlended Learning

اسلاید 10: يادگيري تركيبيتركيب يادگيري برخط (online) و يادگيري چهره به چهره (face to face)

اسلاید 11: مزيت يادگيري تركيبياگر طراحي آموزشي هوشمندانه صورت گيرد با استفاده از مزاياي هر دو سيستم، آموزش و يادگيري موفق تري صورت مي گيرد و كارايي نظام آموزشي بيشتر خواهد شد.

اسلاید 12: موارد كاربرد يادگيري الكترونيكي در آموزش پزشكي آموزش آكادميك آموزش مداوم ضمن خدمت توانمندسازي هيات علمي آموزش سلامت عمومي

اسلاید 13: یادگیری ترکیبی در آموزش پزشكي مستندات متعددی در متون علمی مبنی بر موثر و مقبول بودن یادگیری ترکیبی در مقابل هر کدام از رویکردهای الکترونیکی و سنتی به تنهایی وجود دارد.

اسلاید 14: اجزای یک سیستم یادگیری الکترونیکی

اسلاید 15: نیازهای آموزشیچگونگی تدوین و ارائه محتواIT یا هر رسانه دیگر:ابزاراجزای سیستم یادگیری الكترونيكي

اسلاید 16: InstructionaldesignersE-learning systemContent expertsIT expertsInstructionaldesignersTeams involved in e-learning

اسلاید 17: بسته نوآوری و تحول آموزش پزشکی

اسلاید 18: Any Question?

اسلاید 19: نرم افزارهای یادگیری الکترونیکیسامانه های مدیریت آموزش مجازیسامانه های مدیریت محتوای الکترونیکی سامانه های آموزش مجازی همزماننرم افزارهای تولید محتوای الکترونیکی

اسلاید 20: وب کنفرانسویدئو کنفرانسکلاس مجازی...سامانه های آموزش مجازی همزمان

اسلاید 21: Adobe Connectامکان مدیریت کاربران و شرکت کنندگان در وب کنفرانس امکان اتصال با حداقل سرعت برای کنفراس صوتی و متنی امکان کنفرانس تصویری (ارسال و دریافت) امکان ارسال پیامامکان ارسال فایل بر روی تخته سفید و نمایش آنها امکان دسترسی و نوشتن با قلم نوری بر روی تخته سفیدWhite Board امکان تغییر چیدمان صفحه و ابزارها در کلاس بصورت دلخواه امکان ضبط جلسات و استفاده مجدد بصورت برخط Onlineامکان ارسال و مشاهده تصاویر و فایل های Power Point و ...  امکان سطح بندی و اعمال کنترل به منظور حضور در کلاس و اجازه صحبت امکان به اشتراک گذاشتن صفحه شخصی کاربر و گذاشتن لینک در صفحات امکان برگزاری نظرسنجی در طول برگزاری برای دریافت نظرات شرکت کنندگان امکان رای گیری بصورت آنلاین و نمایش زنده نتایج بصورت نموداربدون احتیاج به IP اختصاصی برای کاربران و ...

اسلاید 22: What is an LMS?A LMS is a software that automates the administration of training events. All LMSs manage the log-in of registered users, manage course catalogs, record data from learners, and provide reports to management. – BrandonHall.com

اسلاید 23: What is an LMS?A LMS is a software application that can organize, launch, and track training opportunities. LMSs can also track the costs of both receiving and delivering training, schedule training facilities, instructors, audio-visual equipment, etc. - Melanie Weisman

اسلاید 24: LMS vs. LCMSA LCMS is an environment where developers can create, store, reuse, manage and deliver learning content from a central object repository, usually a database.These systems usually have good search capabilities, allowing developers to find quickly the text or media needed to build training content. - BrandonHall.com

اسلاید 25: Major ConsiderationsHosted or InternalLook at your Training MethodsStand alone or Enterprise-wideCourse/Authoring Tool Integration

اسلاید 26: Major ConsiderationsCustomization vs. ConfigurationIntegration with Existing SystemsReporting & AnalyticsImplementation Customer Support & User Community

اسلاید 27: Making the CutCommittee or Individual Decision?To RFP or not to RFP?Demo, demo, demo...Check references!Pilot

اسلاید 28:

اسلاید 29: 99 LMS Features That You Can Use To Compare LMSsAdministrationAdministrative ReportingAssessment Tools Built in Authentication & SecurityAuthoring - Courses Authoring - 3D SimulationAuthoring - GamificationAuthoring - mLearningAuthoring - PowerPoint ConversionAuthoring - Serious Game Authoring - StoryboardingBlended/Hybrid LearningCareer TrackingCertification ManagementCertification TrackingClassroom ManagementCollaboration ManagementCompetency ManagementCompliance - 3rd Party Authoring Tools Compliance - 3rd Party Teleconferencing Tools Compliance - Tin Can API Compliance -  AICC Compliance ManagementCompliance - SCORM ConferencingContent LibraryContent ManagementCourse CatalogCourse InteractivityCoursework GradingCustom Learning VocabularyCustom User InterfaceCustomizable BrandingCustomizable FieldsCustomizable FunctionalityCustomizable ReportingData Import/ExportData ManagementDevelopment TrackingDocument ManagementeCommerceeLearning ManagementEvent Management

اسلاید 30: 99 LMS Features That You Can Use To Compare LMSsExam EngineGoal Setting / TrackingIndividual Development PlansInstallation (Hosted, Local, Saas, Cloud)Instructor Led ClassesInstructor SchedulingJob HierarchiesLCMSLegacy System IntegrationLicensing (Free, Trial, Open Source, Paid)Live Video PresentationsLocations ServedMaintenance (Backups, etc)Mobile AccessMulti-CurrencyMulti-LanguageMulti-Lingual CoursewareMulti-Lingual User InterfaceMulti-Organization StructuresMultimedia EnvironmentMultiple Delivery FormatsNotifications - Email Notifications - SMSOffline LearningOnline LearningRegistrar EnrollmentPerformance AssessmentPerpetual LicensePlatformPodcast ManagementRegistration ManagementReportingResource ManagementSelf-EnrollmentSelf-PacedSelf-RegistrationSingle Sing OnSkills AssessmentSkills TrackingSocial LearningSoftware Development KitStudent ManagementStudent PortalStudent Self Service

اسلاید 31: 99 LMS Features That You Can Use To Compare LMSsStudent TrackingSurvey ManagementTerm LicenseTest BuildingTest ScoringTestingTraining MetricsTraining TracksUser Access ControlsUsers Size ServedVirtual ClassesWaiting Listinghttp://elearningindustry.com/learning-management-systems-comparison-checklist-of-features

اسلاید 32: Any Question?

اسلاید 33: انواع رویکردهای یادگیری الکترونیکی

اسلاید 34: 1. تمركز بر فرايند يادگيري-ياددهي 2. تمركز بر تدوين محتواانواع رويكردهاي يادگيري الكترونيكي

اسلاید 35: مجموعه اي از تعاملات و فرايندهاي آموزشي عامل اصلي بروز يادگيري است. هزينه و زمان زيادي صرف ارائه و اداره فرايند يادگيري مي شود.رويكرد تمركز بر فرايند يادگيري-ياددهي

اسلاید 36: محتواي آموزشي مي تواند طيفي از محتواي الكترونيكی تدوين شده و یا يك كتاب چاپي تا محتواي حاصل از تحقيق، مطالعات و تكاليف دانشجويان را شامل شود. رويكرد تمركز بر فرايند يادگيري-ياددهي

اسلاید 37: نقش اصلي مدرس در حين ارائه آموزش است.محتوا به عنوان ابزاري در دست مدرس است كه به كمك آن دانشجويان را به سمت يادگيري هدايت كند. رويكرد تمركز بر فرايند يادگيري-ياددهي

اسلاید 38: محتواي الكترونيكی عامل اصلي بروز يادگيري است. هزينه و زمان زيادي صرف تدوين محتوا مي شود.رويكرد تمركز بر تدوين محتوا

اسلاید 39: مدرس نقش اصلي را قبل از ارائه آموزش و در زمان تدوين محتوا ايفا مي كند. رويكرد تمركز بر تدوين محتوا

اسلاید 40: در برخي سيستم هاي آموزشي مبتني بر اين رويكرد، نقش مدرس در حين ارائه آموزش به صفر مي رسد.رويكرد تمركز بر تدوين محتوا

اسلاید 41: سؤال:كدام يك از اين رويكردها كاراتر هستند؟انواع رويكردهاي يادگيري الكترونيكي

اسلاید 42: انواع رويكردهاي يادگيري الكترونيكيتوجهبسياري از سيستم هاي آموزشي، بر پايه تلفيقي از اين دو رويكرد طراحي شده اند.

اسلاید 43: Any Question?

اسلاید 44: آمادگی برای ارائه درس مجازی/ترکیبی

اسلاید 45: مرور سامانه نماد مجازی

اسلاید 46: مدرس خوب به چه توجه مي كند؟ تسلط بر مواد آموزشی تسلط بر فرآیند یاددهی – یادگیریتسلط در طراحي و ارزيابي درس استفاده از روش هاي تدريس مختلفرعايت حق مالكيت معنوي تسلط بر ارزیابی از فراگير و ... توجه به ویژگی های فردی فراگیر آشنايي با فراگيران و نيازها و سبك هاي يادگيري ايشانتاثير مسائل و شرايط اجتماع و زندگي شخصي بر روند يادگيري فراگيرانكمك هايي كه فراگيران نياز دارندحفظ احترام و ...

اسلاید 47: پيش فرض ايفاي نقش مدرس الكترونيكیتسلط به روند طراحي آموزشي (تحلیل، طراحی، توسعه، اجرا و ارزشیابی)تسلط به كار با اينترنت و نرم افزار

اسلاید 48: برخي فعاليت هاي مدرس الكترونيكی تهيه راهنماي مطالعه درس (Study guide)ارائه تكاليف درسي به دانشجويانخودآزمونها اداره اتاق هاي بحث و گفتگوانتخاب و تدوين محتواي الكترونيكی مناسب و ...

اسلاید 49: برخي فعاليت هاي مدرس الكترونيكتهيه راهنماي مطالعه

اسلاید 50: تهيه راهنماي مطالعهارائه اطلاعات جامع و كافي در مورد درس قبل از شروع آن (نام كامل درس، مشخصات مدرس، اهداف درس، معرفي درس، شيوه ارزيابي، انتظارات استاد و ....)پيش بيني سوالات عمومی احتمالي دانشجويان در مورد درس و پاسخگويي به آنها زبان نگارش گويا و مناسب و ...

اسلاید 51: برخي فعاليت هاي مدرس الكترونيكتدوين و ارائه تكاليف درسي به دانشجويان

اسلاید 52: نقش مدرس الكترونيك در تكاليف تعيين تکالیف: تکالیف کلاسی بین ترم بهتر است به يادگیری و مطالعه منابع درسی کمک کند. مواردی چون ارائه خلاصه مطلب، بیان تحلیل و برداشت خود از مطلب، مقایسه موارد مختلف و ... می تواند دانشجویان را به سمت مطالعه مباحث در طول ترم هدایت نماید. ارزشیابی تکوینی

اسلاید 53: تعيين محتواي تكاليف: بهتر است تکالیف به اهداف درس معطوف باشد.نقش مدرس الكترونيك در تكاليف

اسلاید 54: زمانبندي تكاليف: بهتر است در مرحله طراحي درس و قبل از شروع ترم، تقسیم بندی مناسبی برای تکالیف مشخص شود. در این دوره پیشنهاد می شود که به ازای هر واحد درسی 2 تا 3 تکلیف با زمانبندی مناسب ارائه شود. نقش مدرس الكترونيك در تكاليف

اسلاید 55: ارائه دستورالعمل شفاف برای تکالیف: تنها کانال ارتباطی استاد و دانشجویان، سامانه است، لذا بايد نحوه انجام تکلیف به طور کامل شرح داده شود. مثال: حدود حجم مطلب مورد انتظار برای پاسخ به تکلیف، مشخص شود. مثال: اگر فقط تحلیل یا برداشت شخصی دانشجو از مطلب مدنظر است، به طور شفاف قید شود که تکرار مطلب علمی رفرانس، مورد نظر نیست. زبان نگارش گويا و مناسبنقش مدرس الكترونيك در تكاليف

اسلاید 56: ارائه بازخورد به تکالیف:عدم ارائه بازخورد به دانشجویان، آنها را نسبت به درس بی انگیزه می کند.بهتر است استاد نوع تکالیف را با توجه به وقت خود تنظیم نماید. (مثال: راهنمايي براي ارائه پاسخ های کوتاه تر یا استفاده از سوالهای با پاسخ کوتاه)لازم است که در مدت معقول بعد از پایان مهلت ارسال تکالیف، دانشجویان بازخورد خود را دریافت کنند.نقش مدرس الكترونيك در تكاليف

اسلاید 57: فرق تکالیف کلاسی و پروژهبه طور کلی تکالیف کلاسی در فواصل زمانی نسبتا منظم به دانشجویان ارائه می شوند و هدف آنها كمك به دانشجو براي مطالعه منبع است. اما پروژه مي تواند سنگين تر و جامع تر تعريف شود (مانند همان پروژه هاي سيستم حضوري)

اسلاید 58: برخي فعاليت هاي مدرس الكترونيكخودآزمونها

اسلاید 59: نقش مدرس الكترونيك در خودآزمونها مزيت آزمون اين است كه نياز به بازخوردهاي فردي ندارد. حتما براي سؤال هاي آزمون بازخورد تشريحي پيش بيني شود. دانشجويان بعد از شركت در آزمون بلافاصله نمره خود را دريافت كرده و به پاسخ هاي تشريحي دسترسي پيدا مي كنند. آزمون مي تواند جايگزين يك يا چند تا از تكاليف شما باشد.

اسلاید 60: برخي فعاليت هاي مدرس الكترونيكادارهاتاقهاي بحث و گفتگو

اسلاید 61: تعيين عنوان جذاب و چالش زا براي بحث توجه به فعاليت تمام دانشجويان تشويق به مشاركت مراجعه مكرر به اتاق و نظارت بر روند بحث ارسال به موقع نظرات و اطلاعات جديد سبك نگارش مناسب ايجاد محيطي صميمي و راحت توجه به تقویت تفکر انتقادی در دانشجویان و ...نقش مدرس الكترونيك در اتاق هاي بحث

اسلاید 62: برخي فعاليت هاي مدرس الكترونيكنكات كلي

اسلاید 63: رعایت حجم مطالب در تعيين منابع، تكاليف كلاسي و پروژه ها بايد به حجم آنها متناسب با تعداد واحد و زمان در نظر گرفته شده توجه كرد.

اسلاید 64: اصل تشويق دانشجو در طول ترم باید احساس کند که استاد متوجه تلاش و پیگیری وی هست. در روند بازخورد به تکالیف یا از طریق پیام ها مي توان افراد ساعی را تشویق کرد. در واقع نوشته ها جایگزین body language است.

اسلاید 65: اصل اعتماد اگر عموم دانشجویان این تصور را داشته باشند که استاد نسبت به تلاش آنها بی اعتماد است، نسبت به درس بی انگیزه خواهند شد. اگر تکالیف هدفمند طراحی شوند، استاد سبک و شیوه ارائه دانشجویان خود را خواهد شناخت.

اسلاید 66: اصل نگارش ساده و روانسبک نگارش استاد در تعاملات با دانشجویان باید به لحني دوستانه بوده و به صحبت های کلاس حضوری، شباهت بیشتری داشته باشد. لحن رسمی که درکتاب های درسی و نامه نگاری ها مرسوم است برای ارتباط با دانشجویان در این سیستم مناسب نیست.

اسلاید 67: نظارت بر روند كمك مدرسان نكته مهم: كمك مدرس نبايد جايگزين مدرس شود. از ابتداي درس نقش كمك مدرسان و سطح مسووليت و دسترسي آنها هم براي ايشان و هم دانشجويان تبيين شود.

اسلاید 68: Any Question?

اسلاید 69: 70شاد باشيد.

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید