صفحه 1:

صفحه 2:
تدریس در فضای مجازی a Firs sabe دکتر آیین محمدی گروه یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران قطب کشوری بادگیری الکترونیکی در آموزش پزشکی

صفحه 3:

صفحه 4:
e # استفاده از فناوری اینترنت در فرایند یادگیری-یاددهی و ارائه آموزش به یادگیرندگان بدون نیاز به حضور فیزیکی

صفحه 5:
© | انواع سیستمهای بادگیری الکترونیکی | © غير همزمان ‎Asynchronous‏ Synchronous ‏همزمان‎ © AAV

صفحه 6:
> دسترسی به محتوا > عدم محدوديت مکانی و/یا زمانی < استفاده از امکانات چندرسانه ای 3« امکانات جستجو و منابع علمی در دسترس * امکان استفاده مکرر از منابع و محتواها ؟* امکان تعاملات آموزشی > به اشتراک گذاشتن تجربیات و دانش امکان جمع آوری و سازماندهی داده ها و اطلاعات یادگیرندگان AAV angi

صفحه 7:
8 محدودیت های یادگیری الکترونیکی > فقدان تعاملات انسانى > محدوديت در آموزش هاى بالينى و مهارتى > مشكل انطباق مدرسان و يادكيرندكان با فناورى > اختلال در فناورى * محدودیت در ارزشیابی یادگیرنده و. AAV

صفحه 8:
AAV

صفحه 9:
آیا بادگیری الکترونیکی می تواند به تنهایی نیازهای آموزشی را در رشته های علوم پزشکی برآورده نماید؟ oe) AAV -

صفحه 10:
راه حل یاد گیری تر کیبی ‎Blended Learning‏ AAV

صفحه 11:
ی 8 g (online) ‏يادكيرى برخط‎ يادكيرى جهره به جهره (266] 10 ۲266) «9۹۳

صفحه 12:
اگر طراحی آموزشی هوشمندانه صورت كيرد با استفاده از مزایای هر دو سیستم» آموزش و بادگیری موفق تری صورت می گیرد و کارابی نظام آموزشی بیشتر خواهد شد. «9۹۳

صفحه 13:
موارد کاربرد بادگیری الکترونیکی در آموزش پزشکی آموزش آکادمیک توانمندسازی هیات علمی آموزش سلامت عمومی AAV

صفحه 14:
‎e‏ یادگیری ترکیبی در آموزش پزشکی ‏+ مستندات متعددی در متون علمی مبنی بر موثر و مقبول بودن یادگیری ترکیبی در مقابل هر کدام از رویکردهای ‏الکترونیکی و سنتی به تنهایی وجود دارد. ‎«9۹۳ ‎ ‎

صفحه 15:
AAV

صفحه 16:
| اجزاى سستويادكيرىالكترونيعى 1 | نیازهای آموزشی cP | چگونگی تدوین و ارائه محتوا AAV

صفحه 17:
E-learning system © Teams involved in e-learning

صفحه 18:
1 a بسته نوآوری و تحول آموزش پزشکی Se AAV

صفحه 19:
_____ Question? 4%4V ‏تدریس در محیط مجاری ؛دکتر آبین محمدى"‎

صفحه 20:
* سامانه های مدیربت آموزش مجازی * سامانه های مدیریت محتوای الکترونیکی * سامانه های آموزش مجازی همزمان * نرم افزارهای تولید محتوای الکترونیکی تدریس در محیط مجازی . دکتر آیین محمدی

صفحه 21:
* وب کنفرانس * ویدئو کنفرانس تدریس در محیط مجازی . دکتر آیین محمدی

صفحه 22:
امکان مدیریت کاربران و شوکت کنندگان دروب کنفرانس امکان اتصال با حداقل سرعت برای کنفراس صوتی و متنی امکان کنفرانس تصویری (ارسال و دریافت) امکان ارسال پيام امكان ارسال قايل بر روى تخته سفيد و نمايش آنها امکان دسترسی و نوشتن بقلم نوری بر روی تخته سفیدل<0 05 امکان تغیر چیدمان صفحه و بزارها در کلاس بصورت دلخواه امکان ضیط جلسات و استفاده مجدد بصورت ‎aber by‏ امکان ارسال و مشاهده تصاویر و فایل های ۳:4 ‎Power‏ امكان سطح بندى و اعمال كنترل به منظور حضور در كلاس و اجازه صحبت امکانبه اشنراک گذاشتن صفحه شخصی کاربر و كذاشتن لينك در صفحات امكان بركزارى نظرستجى در طول بركزارى براى دريافت نظرات شركت كتندكان امکان رای کبری بصورت آنلاین و تمایش زنده نتايج بصورت نمودار بدون احنیاج به 0 اختصاصی برای کاربران 9 ندریین فر محیط مجازی : د کت 7

صفحه 23:
۹ وم ___ سک 00د ‎CF OC NN eel CERCA cl a Cae‏ ‎NAS CM ac AN SCAN a aie SR acd‏ ‎ASLO‏ 2 صل رس لت روا تحصن للدملا لوكصلجمه:9) -

صفحه 24:
۹ وم ___ سک COCR erm Wi aac AR aE Le ee ae oes eee eer ae eee eer ‏اعد نها رورا‎ ACN BN emo aN cece RONG CaP Ca RAO as rinn Ac ارم ما۳۹

صفحه 25:
LOG vs. LOOG OO CE NEV a 0000 CAN ‏هر و‎ AANA ‏ل‎ ci Ba 10a eg ‏هو ن زامن‎ Oe ar aca VNR AS A CL oe ۱۳ EN Uc ooo Oe RC PS ce et eo

صفحه 26:
Our ON aN Paced LL” Me na ec eae Rad Neat c nas cd Gtood doce or Buterprise-wide Ora aid ec a cea

صفحه 27:
Our ON aN Paced ي 2-0 ل ۲۲۲۲۲۲۲۲ ae an ‏ا‎ ect cated EMR ck Tce ONAL Pan Custower Gupport & Oser Comunity

صفحه 28:
ON ‏ين‎ ۲۲۲۲۲ 2-02 OT ead ‏#>صصاعج(]) ی‎ Do REC ovr wt to REP? ۱1 ASRS ae ae ای و یز كنك

صفحه 29:
Sea Seo Coe) LMS SOFTWARE SOLUTIONS moto | 1 : ‏و‎ ream =a ۳ 1 = 8 a

صفحه 30:
*Compliance - AICC +Compliance Management *Compliance - SCORM *Conferencing *Content Library *Content Management *Course Catalog +Course Interactivity *Coursework Grading *Custom Learning Vocabulary +Custom User Interface *Customizable Branding *Customizable Fields +Customizable Functionality *Customizable Reporting *Data Import/Export *Data Management +Development Tracking Document Management ‘eCommerce +eLearning Management *Event Management Administration *Administrative Reporting “Assessment Tools Built in -Authentication & Security *Authoring - Courses *Authoring - 3D Simulation +Authoring - Gamification *Authoring - mLearning *Authoring - PowerPoint Conversion “Authoring - Serious Game “Authoring - Storyboarding *Blended/Hybrid Learning +Career Tracking *Certification Management “Certification Tracking +Classroom Management *Collaboration Management *Competency Management Compliance - 3rd Party Authoring Tools «Compliance - 3rd Party Teleconferencing Tools “Compliance - Tin Can API

صفحه 31:
*Notifications - Email *Notifications - SMS *Offline Learning +Online Learning *Registrar Enrollment *Performance Assessment +Perpetual License *Platform *Podcast Management +Registration Management *Reporting *Resource Management +Self-Enrollment *Self-Paced *Self-Registration +Single Sing On *Skills Assessment *Skills Tracking +Social Learning *Software Development Kit *Student Management *Student Portal *Student Self Service *Exam Engine *Goal Setting / Tracking individual Development Plans installation (Hosted, Local, Saas, Cloud) instructor Led Classes «Instructor Scheduling “Job Hierarchies *LCMS +Legacy System Integration ‘Licensing (Free, Trial, Open Source, Paid) «Live Video Presentations “Locations Served +Maintenance (Backups, etc) +Mobile Access *Multi-Currency *Multi-Language +Multi-Lingual Courseware +Multi-Lingual User Interface +Multi-Organization Structures *Multimedia Environment *Multiple Delivery Formats

صفحه 32:
*Student Tracking +Survey Management “Term License “Test Building “Test Scoring “Testing “Training Metrics “Training Tracks “User Access Controls “Users Size Served “Virtual Classes + Waiting Listing http://elearningindustry.com/learning-management-systems-comparison-checklist-of-features

صفحه 33:
Qu 1estion? glee ala pala ‏توس جر‎

صفحه 34:
انوا رویکردهای بادکیری الکتر وذيكى ‎ere a‏ ار ی

صفحه 35:
أ. تمرکز بر فرایند یادگیری-یاددهی ۲ تمرکز بر تدوین محتوا

صفحه 36:
> مجموعه ای از تعاملات و فرایندهای آموزشی عامل اصلی بروز یادگیری است. > هزینه و زمان زیادی صرف ارائه و اداره فرایند یادگیری می شود.

صفحه 37:
رویکرد تمرکز بر فرایند بادگیری-یاددهی ‎PD‏ > محتوای آموزشی می تواند طیفی از محتوای الکترونیکی تدوین شده و با یک کتاب چاپی تا محتوای حاصل از تحقیق» مطالعات و تکالیف دانشجویان را شامل شود.

صفحه 38:
رویکرد تمرکز بر فرایند بادگیری-یاددهی ‎PD‏ > نقش اصلی مدرس در حین ارائه آموزش است. > محتوا به عنوان ابزاری در دست مدرس است که به کمک آن دانشجویان را به سمت یادگیری هدایت کند.

صفحه 39:
> محتوای الکترونیکی عامل اصلی بروز یادگیری است. > هزينه و زمان زیادی صرف تدوین محتوا می شود. چم

صفحه 40:
مدرس فقش اصلی را قبل از ارائه آموزش و در زمان تدوین محتوا ایفا می کند.

صفحه 41:
> در برخی سیستم های آموزشی مبتنی بر این رویکرد» نقش مدرس در حین ارائه آموزش به صفر می رسد.

صفحه 42:

صفحه 43:
بسیاری از سیستم های آموزشی بر پایه تلفیقی از این دو رویکرد طراحی شده اند.

صفحه 44:

صفحه 45:
ود ۴ ]ا آمادكى براى اراثه درس مجازى /تركيبى

صفحه 46:
سامانه نماد مجازی

صفحه 47:
مدرس خوب به چه توجه می کند؟ * تسلط بر مواد آموزشی > تسلط بر فر آیند یاددهی - یادگیری * تسلط در طراحی و ارزیابی درس > استفاده از روش های تدریس مغتلف > رعايت حق مالکیت معنوی > تسلط بر ارزيابى از فراكير و ... ** توجه به ويزكى هاى فردى فراكير > آشتابى با فراكيران و نيازها و سبى هاى يادكيرى ايشان * تاثیرحسائل و شرایط اجتماع و زندگی شخصی بر روند یادگیری فراگیران * کمک هایی که فراگیران نیاز دارند أ عق اغترام 9

صفحه 48:
* تسلط هرود طراحی آموزشی (تحليل» طراحى» توسعه؛ اجرا و از شبايى). تسلط به كار با اينترفت و فرم فزار

صفحه 49:
** تهيه راهنماى مطالعه درس (طغب بلى:8) *اراثه تكاليف درسى به دانشجويان * خودآزمنما * اداره اتاق های بحث و گفتگو * انتخاب و تدوین محتوای الکترونیکی مناسب 0 هب و

صفحه 50:

صفحه 51:
> ارائه اطلاعات جامع و کافی در مورد درس قبل از شروع آن (نام کامل درس. مشخصات مدرس. اهداف درس. معرفی درس. شیوه ارزیابی. انتظارات استاد ‎Gea‏ ؟ پیش بینی سوالات عمومی احتمالی دانشجویان در مورد درس و پاسخگویی به Gal ‏زبان نگارش گویا و مناسب‎ * > و

صفحه 52:
برخی فعالیت های مدرس الکترونیک ۳ 0-5 id 3

صفحه 53:
نقش مدرس الکترونیک در تکالیف ‎wae‏ | تکالیف کلاسی بین ترم بهتر است به یادگیری و مطالعه منابع درسی کمک کند. ل مواردی چون ارائه خلاصه مطلب. بیان تحلیل و برداشت خود از مطلب. مقایسه موارد مختلف و ... می تواند دانشجویان را به سمت مطالعه مباحث در طول ترم هدایت نماید. ارزشیابی تکوینی

صفحه 54:
نقش مدرس الکترونیک در تکالیف تعیین محتوای تکالیف: لا بهتر است.تکالیف به اهداف درس معطوف باشد.

صفحه 55:
نقش مدرس الکترونیک در تکالیف زمانبندی تکالیف: | بهتر است در مرحله طراحی درس و قبل از شروع ترم. تقسیم بندی مناسبی برای تکالیف مشخص شود. لا در این دوره پیشنهاد می شود که به ازای هر واحد درسی ۲ تا ۳ تکلیف با زمانبندی مناسب ارائه شود.

صفحه 56:
نقش مدرس الکترونیک در تکالیف ارائه دستورالعمل شفاف برای تکالیف: ل تنها کانال ارتباطی استاد و دانشجویان. سامانه است. لذا باید نحوه انجام تکلیف به طور کامل شرح داده شود. مثال: حدود حجم مطلب مورد انتظار برای پاسخ به تکلیف. مشخص شود. مثال: اگر فقط تحلیل یا برداشت شخصی دانشجو از مطلب مدنظر است. به طور شفاف قید شود که تکرار مطلب علمی رفرانس, مورد نظر نیست. _زبان نگارش گویا و مناسب

صفحه 57:
نقش مدرس الکترونیک در تکالیف ارائه باز خورد به تکالیف: ل عدم ارائه بازخورد به دانشجویان, آنها را نسبت به درس بی انگیزه می کند. آ" بهتر است استاد نوع تکالیف را با توجه به وقت خود تنظیم نماید. (مثال: راهنمایی برای ارائه پاسخ های کوتاه تر با استفاده از سوالهای با پاسخ کوتاه) 1 لازم است که در مدت معقول بعد از پایان مهلت ارسال تکالیف. دانشجویان بازخورد خود را دریافت کنند.

صفحه 58:
فرق تکالیف کلاسی و پروژه ! به طور کلی تکالیف کلاسی در فواصل زمانی نسبتا منظم به دانشجویان ارائه می شوند و هدف آنها کمک به دانشجو برای مطالعه منبع است. ‎Lol |‏ پروژه می تواند سنگین تر و جامع تر تعریف شود ‏(مانند همان پروژه های سیستم حضوری)

صفحه 59:
برخی فعالیت‌های مدرس الکترونیک ___ ۲ حودازمو 7 0

صفحه 60:
نقش مدرس الکترونیک در خودآزمونها لأ مزیت آزمون این است که نیاز به بازخوردهای فردی ندارد. | حتما برای سوّال های آزمون بازخورد تشریحی پیش بینی شود. دانشجوبان بعد از شرکت در آزمون بلافاصله نمره خود را دریافت کرده و به پاسخ های تشریحی دسترسی پیدا می کنند. لا آزمون می تواند جایگزین یک يا چند تا از تکالیف شما باشد.

صفحه 61:
برخی فعالیت‌های مدرس الکنرونیک > ی اداره ‎a‏ ‏دكت Ce 824

صفحه 62:
نقش مدرس الکترونیک در اتاق های بحث تعیین عنوان جذاب و چالش زا برای بحث توجه به فعالیت تمام دانشجویان تشویق به مشارکت مراجعه مکرر به اتاق و نظارت بر روند بحث ارسال به موقع نظرات و اطلاعات جدید سبک نگارش مناسب ایجاد محیطی صمیمی و راحت توجه به تقویت تفکر انتقادی در دانشجویان ود a Ss Sa oe ee Se

صفحه 63:
di د ml! ul نیک ۱ حك ارس فعا خى 7 بو مك لكر 9 22 _ ۳ نکات کلی ‎wy‏ ۱

صفحه 64:
7 در تعیین منابع. تکالیف کلاسی و پروژه ها باید به حجم آنها متناسب با تعداد واحد و زمان در نظر گرفته شده توجه کرد.

صفحه 65:
| دانشجو در طول ترم بايد احساس کند که استاد متوجه تلاش و پیگیری وی هست. ‎I‏ در روند بازخورد به تکالیف یا از طریق پیام ها می توان افراد ساعی را تشویق کرد. ‏لأ در واقع نوشته ها جایگزین ۱3۱0۷896 000۷ ‏است.

صفحه 66:
‎J‏ اگر عموم دانشجویان این تصور را داشته باشند که استاد نسبت به تلاش آنها بی اعتماد است. نسبت به درس بی انگیزه خواهند شد. ‏لا اگر تکالیف هدفمند طراحی شوند. استاد سبک و شیوه ‏ارائه دانشجویان خود را خواهد شناخت.

صفحه 67:
اصل نگارش ساده و روان | سبک نگارش استاد در تعاملات با دانشجویان باید به لحنی دوستانه بوده و به صحبت های کلاس حضوری. شباهت بیشتری داشته باشد. ل لحن رسمی که درکتاب های درسی و نامه نگاری ها مرسوم است برای ارتباط با دانشجویان در این سیستم

صفحه 68:
نظارت بر روند کمک مدرسان | نکته مهم: کمک مدرس نبلید جایگزین مدرس شود. ‎I‏ از ابتدای درس نقش کمک مدرسان و سطح مسوولیت و دسترسی آنها هم برای ایشان و هم دانشجویان تبیین شود.

صفحه 69:

صفحه 70:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان