سایر تحقیق و پژوهش

تربیت بدنی ویژه در مدارس(معلولین)

tarbit-badni-vizheh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تربیت بدنی ویژه در مدارس(معلولین)”

تربیت بدنی ویژه در مدارس(معلولین)

اسلاید 1: تربیت بدنی ویژه در مدارس(معلولین)ارائه:

اسلاید 2: مقدمهدر عصري كه ورزش و تربيت بدني به شكل يك سرگرمي و تفريح در بيشتر مناطق جهان تبديل شده و كسي به عنوان يك ماده‌ي درسي مهم به آن نگاه نمي‌كند و حتي از وقت آن براي تدريس ساير دروش استفاده مي‌كند و مهمتر از كسي به نيازهاي كودكان ضعيف‌تر توجه نكرده و رابطه‌ي آنها با ورزش را در بهبودي و شناسايي و تقويت آنها بررسي نمي‌كند، در حالي كه بيشتر دولت‌ها دم از حقوق بشر و امثال آن مي‌زنند، درباره‌ي تربيت بدني و اهميت آن بويژه در تشخيص و شناسايي كودكان مشكل دار و تقويت و درمان آنها نيازمند مطالعات بيشتر و برنامه‌هاي منظم‌تري هستيم تا با اعمال برنامه‌هاي به موقع علاوه بر اين كه از درد و رنج اين قشر انسان و بي گناه بكاهيم بلكه به آنها شخصيتي اجتماعي بخشيده و با حمايت همه جانبه از آنها در راه بهبودي هر چه سريعتر آنها كوشا باشيم. اين تصور كلي آموزشي، كه به تمامي كودكان با نيازهاي ويژه كمك شود تا بتوانند در مدرسه‌هاي همگاني شركت كنند، اكنون مورد پيشتيباني محاكم قضايي و قانون گذاري است. از اين رو ضرورت دارد متخصصان پرورشي از نيازهاي ويژه، علايق و توانايي‌هاي دانش آموزان مبتلا به معلوليت‌هاي جسمي، ذهني، عاطفي آگاهي لازم را داشته باشند، آنان را درك كنند و بتوانند با آن روبرو شوند در مقاله‌ي حاضر نيز كه با كمك گرغتن از منابع مختلف بدست آمده سعي بر آن است كه اهميت تربيت بدني در تشخيص و درمان معلولین بيش از پيش روشن شود.

اسلاید 3: اهميت تربيت بدني براي معلولینورزش و تربيت بندي از جمله اموراتي هستد كه در تمام مقاطع تحصيلي در نظام تربيتي مورد توجه مي‌باشند چرا كه در پرتو اين فعاليت است كه بخشي از زمينه‌هاي لازم جهت ايجاد و برقراري سلامت جسماني دانش آموزان كه از هدف‌هاي هر نظام آموزشي مي‌باشد فراهم مي‌گردد. اندام‌هاي بدن شاگردان بخصوص در سنين دبستان در حال رشد مي‌باشند فعاليت‌هاي جسماني آن‌ها باعث مي‌گردد گه فعاليت‌هاي آن‌ها توسعه پبدا كند و شاگردان در آينده با وضع جسماني مناسبي وارد مرحله‌ي بعدي گردند و قابليت‌هايي را در خود ايجاد كنند. كه اين توانايي‌ها و قابليت ها عبارتند از:1 – قدرت عضلاني  2 – استقامت عضلاني 3 – استقامت عمومي بدن  4 - سرعت  5 – تعادل  6 – هماهنگي  7 – چابكي  8 – عكس‌العمل  9 – حفظ حالت بدن در شكل طبيعي

اسلاید 4: وجود اين قابليت‌هاي يعني سلامت جسماي فرد . تحقيقات نشان مي‌دهد كه ورزش در جلوگيري از بيماري ها با توجه به تغييري كه در بدن ايجاد مي‌نمايد نقش مهمي دارد. بنابراين ضروري است كه در مدرسه به ورزش با ديد مثبت نگريسته شود و مقدمات و امكانات لازم جهت انجام آن فراهم آيد و از اعمال روش‌هايي كه منجر به آسيب در شاگردان مي‌گردد خودداري گردد. ورزش تندرستي مي‌آورد، تندرستي و شادكامي شوق انسان را به چيزهايي ديگر بر مي‌انگيزد.معلولین يا در حالت كلي كودكاني كه مشكل روحي، رواني ، حركتي، ادراكي، ارتباطي و … دارند، معمولاً در مباحث كلاسي و درسي، مهارتي ، ورزش و … خود را مطرح نمي‌كنند، (حتي اگر در يكي از اين زمينه‌ها مهارت داشته باشند) دليل آن نيز كاملاً روشن است ، آنها مي‌ترسند كه اظهار وجودشان بيشتر به ضرر خودشان تمام شود و از طرف همسالان و متاسفانه گاهي از طرف مربيان و معلمان مورد تمسخر واقع شوند. بدين ترتيب آنها خود را مطرح نكرده و نقاظ قوتشان كم كم از بين رفته و به نقاظ ضعفشان افزوده مي‌شود.

اسلاید 5: و ياس و نااميدي جاري اعتماد بنفس را مي‌گيرد در چنين شرايطي وظيفه‌ي معلمان و مستر بيان تربيتي بيش از پيش سنگين مي‌شود كه عمده‌ي اين وظايف عبارتند از:1- ايجاد جو مناسب در مدرسه، كلاس و در بين خود كاركنان مدرسه نسبت به اين نوع شاگردان و فرهنگ سازي مناسب در جامعه و بخصوص هم كلاسي‌هاي آن‌ها و تقويت روحيه‌ي كمك و تشويق و رفاقت به جاي تمسخر و آزار نسبت به اين كودكان.2 – بزرگداشت اين نوع كودكان و دادن مسئوليت‌هاي متناسب با شرايط جسمي و روحي به آنها و تلقين اين كه آن‌ها مي‌توانند، كه ايجاد اين اعتماد بنفس در آن‌ها به بهبود روز افزون آنها و تقويت نقاط قوت و كاهش نقطا ضعف كمك زيادي خواهد كرد.3 – در دروسي مثل: ورزش و تربيت بدني و املاء، معلم مي‌تواند به اختلالات حركتي، رفتاري، شنوايي، بينايي و گفتاري كودكان پي ببرد و براي اين كار بايد همه‌ي شاگردان را در اين نوع فعاليت‌ها شركت دهد و حتي در ورزش كردن از اين نوع كودكان متناسب با توانايي‌هايشان در پست هايي مثل: داوري، دروازه باني و مبصري استفاده كند تا بهتر و بيشتر آن‌ها را بشناسد، بدين گونه كه معلم بايد از دور و بدون اين كه ساير دانش‌آموزان متوجه شوند، حركات و رفتار اين كودكان را زير نظر داشته باشد. علاوه بر آن معلم با اين كارخود آنها را وارد جو و محيطهاي شاد مي‌كند و از گوشه‌گيري بيرون مي‌آورد. نكته‌اي كه مهم است، اين است كه معلم بايد تعليمات مربوط به فرهنگ سازي را به شكل غير مستقيم و با عمل خود به اين تعليمات در شاگردان بوجود آورده باشد.اهميت ديگر تربيت بدني اين است كه اين كودكان معمولاً بدليل نقاط ضعف‌هايي كه در خود سراغ دارند، روحيه‌ي مخالف و لجبازي در پيش مي‌گيرند، ولي آن‌ها با قرار گرفتن در محيط‌هاي شاد و هيجاني ورزشي و تخليه خود به اصطلاح سبك‌تر مي‌شوند و روحيه سادگي، يكرنگي و صداقت آنها افزايش مي‌يابد و معلم مي‌تواند در يك محيط صميمي و آرام و بدور از استرس با آنها صحبت كند و بيشتر آن‌ها را بشناسد.

8,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید