کودک و نوجوان

تربیت جنسی کودک امری ضروری

tarbiate_jensi_koodak

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تربیت جنسی کودک امری ضروری”

تربیت جنسی کودک امری ضروری

اسلاید 1: تربیت جنسی کودک

اسلاید 2: مقدمه :یکی از خلاء های تربیتی، بی توجهی به تربیت جنسی از زمان کودکی است. عدم توجه به تربیت جنسی، می تواند پیامدهای زیادی را چه برای والدین و چه فرزندشان به بار بیاورد. این بی توجهی و ناآگاهی، می تواند به شکل رفتارهای تند و خشن و واکنشی والدین درمقابل رفتارها و کنجکاوی های جنسی طبیعی فرزندشان باشد، می تواند به شکل عدم نظارت صحیح برفرزند و روابط او باشد، یا می تواند عدم آموزش به فرزندان در مورد مسایل ضروری که در هر سن باید بدانند، باشد. همه ی این مسایل، احتمال خطرات جنسی را در فرزندان افزایش می دهد.بارها دختران و بانوان موضوع آزارجنسی در دوران کودکی خود را مطرح کردند و از افکار، احساسات و هیجانات تلخ خود گفته اند. و این نمونه ای است از پیامدهای ناخوشایند بی توجهی به تربیت جنسی.

اسلاید 3: تربیت فرزندتربیت صحیح فرزند، از دغدغه های هر پدر و مادری است. بیشتر اوقات پدران و مادران گرامی به این اشاره می کنند که دوست دارند، فرزندشان به فرد موفقی در آینده تبدیل شود و از نظر تحصیلی و شغلی به یک جایگاه مناسب برسد. اغلب پدران و مادران در حد توان خود هزینه های زیادی بابت این هدف خود می پردازند. مثلاً فرزندان خود را در کلاس های مختلف درسی و آموزشی، هنری، ورزشی ثبت نام می کنند. امروزه کم نیستند مادران و پدرانی که وقت زیادی را صرف رفت و آمد بین کلاسهای فرزندشان و منزل می کنند.

اسلاید 4: در واقع این عزیزان هزینه ی زیادی را هم از نظرجسمی و هم مادی برای هدف خود که همانا تربیت مناسب فرزندشان است، می پردازند. اما آیا تربیت مناسب فرزند تنها به معنی موفقیت تحصیلی و ورزشی اوست؟ منظور از آنچه گفته شد زیر سوال بردن یا رد کردن زحمات این والدین عزیز نیست. مسلماً پیشرفت و مهارت آموزی فرزندان، هدفی والا و ارزشمند است. ولی متاسفانه گاهی دیده میشود که تنها چیزی که از تربیت صحیح در ذهن والدین جای گرفته، کسب موفقیت های پی در پی فرزندشان در عرصه های درسی، ورزشی، هنری و... است تحصیلی و ورزشی اوست؟

اسلاید 5: تربیت مناسب و صحیح فرزند تنها صرف هزینه های زیاد برای ثبت نام در کلاسهای مختلف نیست. اگر اصول اساسی و ابعاد مهم تربیتی مورد توجه قرار نگیرد، صرف این هزینه ها و فشاری که بر والدین و فرزند، هر دو، ایجاد می کند، حتی می تواند اثرات منفی و ناخوشایندی از نظر روانشناختی بر فرزند داشته باشد. دلیل آن ساده است زیرا نیازهای اولیه و مهم روانشناختی فرزند، که - اصل اولیه ی هر تربیتی محسوب می شود-رفع نشده است و یا او آگاهی ها و مهارت های لازم برای ورود به اجتماع را کسب نکرده است.

اسلاید 6: ابعاد تربیت فرزندتربیت فرزند، ابعاد مختلفی دارد . یک تربیت درست، یک تربیت هم جانبه است. فرزند شما باید در همه ی ابعاد، مورد تربیت و پرورش قرار بگیرد، نه فقط در جنبه ی ذهنی و جسمی. غالباً با ابعاد جسمانی، روانشناختی، ذهنی، اجتماعی و معنوی آشنا هستیم. یکی از ابعاد مهم تربیتی، تربیت جنسی است. این بعدی است که مورد غفلت قرار گرفته است. غفلتی که می تواند پیامدهای ناخوشایند و حتی خطرناکی برای فرزندان به ویژه درجامعه امروزی به بار آورد.

اسلاید 7: برداشت نادرست از تربیت جنسیبسیاری از والدین گمان می کنند که منظور از تربیت جنسی، آموزش مسایل جنسی و گفتگو با کودک در مورد نحوه برقراری رابطه جنسی است. هر چند آموزش نقش مهمی در تربیت جنسی دارد، )همچنانکه آموزش، نقش محوری در همه ی ابعاد تربیتی دارد( به هیچ عنوان تربیت جنسی به این معنی نیست. تربیت جنسی فرایندی است که طی آن، در فرزند شما نگرش ها، باورها و ارزش هایی شکل می گیرد که در تمام طول عمر، بر موضوعات مهمی مثل روابط بین فردی و عاطفی،صمیمیت، هویت و گرایش جنسی او تاثیر گذار است. در فرایند تربیت جنسی، رفتارها و مهارت های والدین در این زمینه، کیفیت ارتباط با فرزند، ارائه ی اطلاعات مناسب، بجا و به موقع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

اسلاید 8: دلایل غفلت والدین از تربیت جنسی کودکبسیاری از والدین فکر می کنند که تربیت جنسی فقط و فقط آموزش در مورد مسایل جنسی و رابطه ی جنسی به فرزند است. بر همین اساس، احتمالا ًاین عده از دوستان چنین افکاری از ذهنشان عبور می کند :-نباید ذهن فرزندمان را نسبت به موضوعات جنسی باز کنیم.-توجه نشان دادن به موضوعات جنسی باعث می شودکه فرزندمان از نظر جنسی مشتاق تر شود!- هر زمان فرزندمان بزرگتر شد، خودش متوجه مسایل مشود .- وقتی به سن ازدواج رسید با او صحبت خواهم کرد!

اسلاید 9: هیچ یک از این طرز فکرها درست نیستند. این افکار باعث می شود که این والدین عزیز تلاش کنند که همیشه از کنار موضوعات جنسی کودک خود بگذرند، آنها در مقابل پرسش های جنسی کودک، پاسخ های بی ربط و نادرست می دهند و یا ممکن است سکوت کنند ویا بدتر از همه ممکن است فرزندشان را بابت سوالی که کرده، سرزنش کنند و احساس شرم در او ایجاد کنند.گروه دیگری از والدین احساس می کنند که با موضوعات جنسی راحت نیستند و به علت شرم و خجالتی که نسبت به این موضوعات دارند، همیشه از کنار مسایل جنسی فرزندشان می گذرند، زیرا نمی توانند در این مورد صحبت کنند.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید