صفحه 1:
تربیت سازنده
دکثر میترا حکیم شوشتری
روان پزشک کودک و نوجوان
صفحه 2:
ایجاد محیط امن و سرگرم کننده
ایجاد محیط آموزشی مثبت
استفاده از نظم قاطعانه
داشتن انتظارات واقع بینانه
مراقبت از خود به عنوان والد
صفحه 3:
dal ye موثر بر رفتار نوجوانان
وضعیت ژنتیکی
نیاز به توجه
میزان هیجانات
میزان فعالیت
. محیط خانوادگی
پاداشهای تصادفی برای رفتارهای نامطلوب
دام نردبانی
نادیده گرفتن رفتارهای مطلوب
صفحه 4:
* مشاهده دیگران
* چگونگی بیان درخواست
* پیامهای هیجانی
* استفاده غير موثر ان تنبيه
اعتقادات و انتظارات والدین
روابط والدین
هیجانات والدین
* استرس
صفحه 5:
محیط خارج از خانه
* دوستان و همسالان
۶ مدرسه
* تلویزیون
صفحه 6:
زمان و مکان
وقوع
رخدادهای
قبل از مشكل
رخدادهاى
بعد از مشكل
صفحه 7:
ایجاد ارتباط مثبث با نوجوان
* گذراندن وقت با نوجوان
۶ صحبت کردن با نوجوان
* نشان دادن عواطف
صفحه 8:
د ۵ ق
افزایش رفتارهای مطلوب
تشویق رفتارهای مطلوب نوجوان (شفاف و اختصاصی)
استفاده از کلمات کم
توصیف رفتار مورد نظر
نشان دادن هیجان
توجه نشان دادن به رفتارهای مطلوب
ایجاد فرصتهایی برای فعالیتهای سرگریم کننده
صفحه 9:
آموزش مهارتها و رفتارهای جدید
* الگوی خوب بودن
* هدایت به سوی حل مسئله
* استفاده از قرارداد رفتاری
صفحه 10:
هدایت به سوی حل مسئله
* ارائه تعریف از مشکل
٠» تعيين هدف
* درنظر گرفتن راههای محتمل
* بررسی پیامدهای هر chy
* انتخاب و امتحان یک گزینه
۶ مرور عملکرد
صفحه 11:
برنامه ریزی جلسات خانوادگی
* زمان مشخص و محدود
* مکان مناسب
* معلوم بودن محتوی
* توافق بر قوانین
* تقسیم کار
» داشتن فعالیت لذت بخش پس از آن
صفحه 12:
داشته اشئن قوانين
© تعدا د كم
* عادلانه ۱
* سهولت در اطاعت كردن
* سهولت درپیگیری
* بیان مثبت قاتون
صفحه 13:
انتخاب قوانین مشخص
*صادق بودن
* مودبانه بودن
* قاطع بودن (غير يرخاشكرانه؛ غير منفعل)
* قابل اعتماد بودن
alle بودن (غیر خشن)
صفحه 14:
انتخاب قوانین مشخص
*مفید بودن
* احترام گذاشتن به اموال و حریم نوجوان
*مهربان بودن
* مثبت و سازنده بودن
صفحه 15:
بحث هدایث شده
* جلب توجه نوجوان
* بیان مشکل به شکل cold gS ساده و آرام
* توضیح ساده این که چرا رفتار مشکل زاست.
* درخواست برای بیان قانون در ارتباط با رفتار صحیح
واداشتن به انجام رفتار صحیح
© تشویق نوجوان برای رفتار صحیح
صفحه 16:
دادن درخواست آرام و روشن
در نظر. داشتن زمان مناسب
جلو رفتن و جلب توجه نوجوان
AS a Nyaa انهه الجاع فر
دادن زمان برای همکاری
تحسین همکاری
پیگیری درخواست با پیامد در صورت عدم همکاری
صفحه 17:
D
Ls
کنار آمدن با هیجانات نوجوانان
وقتی نوجوان آشفته است:
کارتان را کنار گذاشته» گوش داده و سکوت اختیار کنید.
در صورت لزوم سوال کنید.
آنچه را که گفته اند تکرار کنید.
احساسات او را به رسمیت شناخته و بر ان نامی بگذارید.
از او بپرسید آیا به کمک احتیاج دارد.
اگر آرام شد» او را به سوی حل مسئله هدایت کنید.
اگر به پیشنهاد شما پاسخی نداد برای آرام شدن به وی زمان
دهید.
صفحه 18: