صفحه 1:

صفحه 2:
*از ريشه ربو به معناى فزونى ونمو <برخی گفته اند از ربشه رب است <واژه های نزدیک به این معنی عبار تند از رشد و تزکیه <تاتی تاره بمعنی السیاسه فیقال رب القوم : ساسهم <الملک رب الشثی ای ملکه *الرب من اسمائه تقالی والربانی ایالا لهی *المربوب : العبدوالمملوک یاتی بمعنی الاصلاح <الربیب جمع رباثب : الحاضنه بنت الزوجه ‎SEY‏ بمعنی الزیاد رب النعمه ای زادها ‏*المربوب : المنعم عليه ‏<تا تی بمعنی الاقامه والدوام اربت السحابه ای دام ‏مطرها ‏به معنی الجمع رب اشیی ای جمعه ‏<بمعنی الطیبوالاجاد ‏ رب الدهن ای طیبه ‏المربوب الماء العذب ‏<التربیه انشاء الشیی حالا فحا لا الى حداستام السجاب سمی بذلک لانه يرب النبات ‎

صفحه 3:
التعلیم : ایجاد الفضائل النظیه التعلیم هو منعلق العقل النظری التربیه : انشاء الشیی حالا فصلا الی حد التام و هو متعلق العقل. والعملی والتادیب هو طریق ایجاد الفضا ثل الخلقیه والصناعات العلمیه " فی الاهم تربیه الاسره علی ضوء القران والغر علوی 19 تعليم به معناى مطلق آموزش است ادب آموزش ظرافت وزيبايى در رفتاردر شرايط خاص

صفحه 4:
اخراج مابه القوه الی الاستعداد حالا الی حد التام فی الکون اسيرم + اول-> نطفه- > مضفه ->علقه -ظاما یکسی العظام لح> ->الشيخ ->الكهل -كلغوز اا ا ل ا ‎eee er es‏ ففصدينا الحكم الشرعيه التى انزلها اللهسبحانه فى صحفه السماويه على ابنيائه لهدايه الناس و تربيتهم اى الدين فيعلمهم يعشيون وكيف يوتون وماهياسباب السعاده الدنيويه صباوه->مراهق-> اشاب -“الكامل الاک ه ده الم نربک فینا ولیلا ولبثت فینا من عمرک سنین فعلتک التی فعلت وانت من الکافرین شعراء 18 خداوند.به فرعون مى فرمليد: ليا ما ترا دركودكى نبرورانديم وساليانى از عمرت را تحت حمايت مانبودی وبا این حال کردی آنچه کردی و کفر ورزیدی = | معنوی بیشتر به معنای تزکیه و رشد و هدایت است

صفحه 5:
عامل رستگاری 4#والنشمس وضحها والقمراذا تلاها بعداز11قسم فذا فلح من ذكاها دفع ضرر معتول يا اببها الذين آمنوا قواانقسكم و اهليكم نارا رب یکی از اسامی خداوند رب است a 2 من به خو نامدم اينجا كه به خود باز روم آنكه آورد مرا بازبرد در وطنم گیا هدلنه عشم نهفته در دل خاک جنانكه دم بدعم عى دمند مي هدفل | وابعث فیهم رسولا منهم تیلو اعلیم آیاتکوبعلمهم الکتاب والحکمه د وتزكيهم يقر ل جواز خورون صيد كلب معلم

صفحه 6:
8 لین پسارعونفیالکفرمن الذین.. یحرفون العلممنبعد بت مواضعه ...اولئک الذین لم بروالله آن بطهرقلوبهم مائد 41 اه اذا قيل لهم ابتعوا ها انزل الله قالواجل نتبع حا الفينا عليه آبائنا لوشتنا لرفعناه بها ولکنه اخلد للی الارش ... فمثله كمثل الكلب ان تحمل عليه يلهث اوتتركه بلث اعراف 176 اجاسوسى ## سماعون للكذب .... اولئى الذين لم يردالله آن يطهر قلوبهم حرامخوری © الذين يسارعون الكفر .... اكالون ليسحت اولئك الذين......مائدهة 41 = et بنا طلبی 8 لوشتنا لرفعناه بها ولکنه اخلد ال الارض اعراف 176 = شیطان 88 لنی سمیتها مریم ولنی اعذها بک وذریتها من الشیطان آل عمران 37 وست گنراه ال لقدا صنمنی عن الذکر

صفحه 7:
وت ۱ فویل للقاسیه قلوبهم من ذکراللهاولئک فی ضلال مبسین_زمر 22 یا ابها الرسول ... من النبین قالوا آتنا بافواههم ولم تومن قلوبهم اولئک الذین لم یردالله ان یطهر قلوبهم مائد 41 هوابرسی 9 لوستنا لرفعناه بها ولکنه اخلد الی الارضواتبع هواه_اعراف 176 عدم تحمل مشکلات مسیر تربیت در عشق پایداری ما چون حباب نیست موجیم و جاودلنه‌به دریا نشسته ايم اهل كام و نازرا در كوى رندان ‎Coad oly‏ رهروی بایدجهانسوزی نهخامی بی غمی | تا نسوزی ترا نمى سازند نيم خامان هميشه مى بازند

صفحه 8:
حضرت فتلقی آدممن ربه کلمات ... حضرت ابراهیم لقد آتینا ابراهیم رشده انبیال5 ازبی ‏ عموم انسانها : لقد جاءکم بینه من ربکم و هدی ورحمه انعام 157 عموم جنبندگان : مامن دابه الا هو آخذ بنا صیتها هود 56 انک لن تهتدمن احببت ولکن الله بهدی من پشاء تربیت حیوانات توسط انسانها کلب معلم خلوتى اه 0 تربیت فرزندان توسط والدین رب ارحمها کم ربیانی صغیرا اسراء24

صفحه 9:
انی جاعل فی الارض خلیفه انا اخلصناهم بخالصه ذکر الدار جعلنا هم ائمه بهدون بامرنا انبیا73 اولا فضل الله علیکم و رحمته سازکی منکم من احد نور 21 حثنلی 40#: فالله خیرحافظا و هوارحم الرحمین لقد همت به وهم بهالولا ان را برهان ربه. یوسف 24 دقعی #۱" کذلک نصرف عنه السوء یوسف 24 آن لا تصرف عنی کیدهن .... اکن من الجاهلین یوسف 33 = اذنجیناکم من آل فرعون یسومونکم سوء الذاب رفعی :688 يبدل الله سيئاتهم حسنات عيب ماابرينفسى.... الا مارخم ربى يوسف 53 ‎ee oases |‏ لا ا ا

صفحه 10:
ز عقائد 3 الدین تاثیر پذیری فرزندان از عقاند توحیدی والدین

صفحه 11:
تاثیر پذیری فرزندان از عقاند شرک آلوده والدین

صفحه 12:
تاثیر اعمال والدین در فرزندان اذا فعلوا فاحشه قالوا وجدناعليها آبائنا اعراف ۲۸ ای پدر ای مادرمن به رفتار شما می نگرم عمل و کارشما الگوی رفتار من است من چنان میشوم آخر که شما میخواهید وضع من بسته به رفتار شما ست والدین زبروی فرزندان نگشایند از قضا یل در ضرر این جنایت آخر کار باز گردد بهمادروبه پدر سالش از بيست نا گذشته هنوز کرده دزدی ز شصت افزونتر

صفحه 13:
برخی اصول تربیتی که والدین باید رعایت کنند [۱-با ععل فرزندانمان را تدیت کنیم | کونوادعاه الناس بغیر السنتکم | سختی کان زاهد در آید همچوجان در ضمیر مرد آید ۳ ۲- مقایسه را وسیله رشد فرزندان قرار دهیم نه چماق تحقیر ای پدر ای مادر منهم انسانم ولغزش دارم نقش من با دگران یکسان نیست ه رگلی رنگی و بوی دارد وضع من وضعیت آنان نیست ۳- توجه به تمام جنبه های تربیتی کودک ( حسی - غریزی - عاطفی عقلی و. ای پدر ای مادر احتیاجم همه پوشاک وغذا تنها نیست من به امنیت خاطرز غذا محتاجم دل پاکث من از اين عاطفه لبریز کنید ‏ ای‌پدر ای مادر فکر امنیت وجدان مرا نیز کنید خداوند وقتی میخواهد قومی را نصرت کند خیرالناصرین است .وقتی میخواهد فضل و | رحمت. کند ارحم الراحمین است_ وقتی می خواهد حفظ کند خیرالحافظین است ‎cS‏

صفحه 14:
وا حفض لها جناح الذی اسراء 24 حسی :#8 واغفض من صوتک لقمان 19 لاتقل لها اف اسرا24 30 ‏قل للمومنين يغضوا من ابصارهم ويفظوا فروجهم_نور‎ 8 Ge ا |عاطفى : ## قضى ربك ان لا تعبدوا الا ایاه و بالوالدین احسانا ذكرى: ## يا ابها الذين آمنو ادكرالله ذكرا كثيرا احزاب 41 يك | يفقهوا قولى 8 ۶ تلبى: 0 رب اشرح لی صدری

صفحه 15:
' برخی اصول تربیتی که والدین باید رعایت کنند ز از مبران موعظه ‏ اولا خورئده غذ! || یک شمه غذاى مادى و متمولى يك سيره مرحله ای دارد القعه تربيتى همين مراحل را بادطى كند _ اشتها داشته ضمنا ذهن ماننده معده است غذا باید از چند توقفگاه بگذرد ؟ زبان غذا را می چ چشم غذارا می بیند لت 1 آقمه اندازه دهان باشد آپیگیلوت بادروی گلوتبخوای ااغدا واردريه نشود. تسد تسه 213 ال :1:1 ‎eS‏ ‏بینی غذارا می بوید. معده آنزیم ترشح کندتا غذا هضم شود. و ‎afer‏ تس د دست غذا را لمس می کند. حركت دوديدر معده غذارا بالا يايين كند مواد غذايى جذب و مواد زائد دفعشوند

صفحه 16:
" برخی اصول تربيتى كه والدين بايد رعايت كنند

صفحه 17:
برخی اصول ترییتی كه والدين بايد سس 1 ۷- پذیرش کرفتاری ونقص اندك برای دستیابی به کمال بالا برای فرزند . | گاهی نقص اند کت جسمی را ای قبول کرد رای کسب کمالبلتمنند حجامت با داغ کردن نقص جسمی گاهی مقدمه کسب کمال غریزی میشود تقص غریزی گاهی مقدمه کسب کمال عاطفی می شود برخی کوسفندان را اخته می کنند تا پروار شوند و فقط بچرند در گذشته برخی غلامان را اخته می کردند.

صفحه 18:
" برخی اصول تربيتى كه والدين بايد رعايت كنند

صفحه 19:
برخی اصول تربیتی که والدین باید رعایت کنند

صفحه 20:
هماتكونه كه قبل از بلوغ دوست نداریم فرزندان ما سيكار بكشند ‎pp NSO LS‏ به دروغ هم عادت ‎Dis‏ من که لوح ساده ام هرنقش را آماده ام تا که نقاشان قدرت يرجف رم قلب الحدث کا لارض الخالیه وما القی فیها من شیئی قبلته چون جوان آموختن را تشنه است قلب او چون فررعی نا کشته است می پذیرد هر چهدر آن افکنند مستعد ند آنکه خود شخمش زنند هرکه در خوردی اش ادب نکنند ‏ در بزرکی فلاح از او برخواست

صفحه 21:
روشهای تربیتی | 1 آسان گیری لا يكلف الله تفا ال وسعها بقره ۲۸۲ 6 جعل علیکم فی‌الداین من جرج ‎Wee‏ فاقوء وا ماتیسرمن القرآن مزمل ۲۰ كل با کشیدن بزرک نمی شود بلكه ممكن است يا از ريشه جدا شودويا آسيب ببيند و زرد وخشك شود ونتواند به رشد خود ادامه دهد هركه كفتار نرم بيش آرد همه به دلها به قيد خويش آرد رین (بانی و لطت جوت وان ۸1 سلی وی ری یامن سبقت رحمته غضبه

صفحه 22:
روشهای تربیتی

صفحه 23:

صفحه 24:
‎٠‏ روشهای تربیتی ‎Gi‏ | نکر أرتذ كرات ‏لقد وصينالهم القول لعلهم تیذ کرون 7 فباي آلاء ربکما تکذبان | وذکر فان الذ کری قنفع المومنین ‏ . ذازیات 00 ‏| فذكر ران نفعت الذكرى سيذكرس يخثبى اعلی ۱۰9۹ ‏| فذكر انما انت مذكر ‏یکی از اسامی قرآن کریم ذکر است ان هوالا ذ کر للعالمین قلم ‎OF‏ ‎

صفحه 25:
" روشهای تربیتی

صفحه 26:
روشهای تربیتی (1- امید بخشی و تشویق والباقیات الصالحات خیر عندربک ثوابا وخیراملا ‏ کهف ۶۱ "۳ لعلکم تفلحون اعراف ‎A‏ ‏لعلکم ترحمون اعراف ‎W‏ ‏ولنبلونکم بشئی من الخوف والجوع .... وشرالصابرین اولنک علیهم صلوات من ربهم واولنک هم المهتدون بقره ۱۵۵ تا۱۵۷ الذین آمنو وهاجروا وجاهدوا .... اوللک هم الفائزون یبشرهم توبه ۲۰ 1 یعلمون الصالحات

صفحه 27:
‎٠‏ روشهای تربیتی ‎

صفحه 28:
" روشهای تربیتی

صفحه 29:

صفحه 30:

صفحه 31:
‎٠‏ روشهای تربیتی ‎

صفحه 32:
| حضرت لقمانبه فرزندش مى فرمايد با بنی انما ان تث مققال حبه من خردل فتكن فى صخره اوفى السمرات او فى الارض يات بها الله ان الله لطيف خبير ‎١‏ | فمن يعمل مثقال ذره خيرا بره ومن يعمل مثقال ذره شرا يره | كارخانه نور الهى دير يا زود دارد اما سوخت وسوز ندارد | جريان نصرالدين و مرد حمامى نا که زسر سنک عقابی به هواخواست از بهر طمع بال وپرخویش بیاراست برراستی بال نظر کرد و چنین گفت امروز همه روی زمین زیر پا ماست گراوج بگیرم بپرم از نظر خویش می بینم اگر ذرهای اندر تو دریاست | ناگه زکمنگاه یکی سخت کمانی تیری زقضاو قدرانداخت براورا ست | جون نيك كرد برخويش در آن ديد كفتا ز كه ناليم كه از ماست كه بر ماست | ۱

صفحه 33:

صفحه 34:

صفحه 35:

رایگان