thermodynamic

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ترمودینامیک (جلسه اول)”

ترمودینامیک (جلسه اول)

اسلاید 1: ترمودینامیک(جلسه اول)

اسلاید 2: سرفصل ها:مقدمهقانون صفرم و قانون اولخواص ماده خالص (گازها و مایعات)قانون دوم و سومخواص ترمودینامیکی سیالاتخواص ترمودینامیکی مخلوطهای همگن

اسلاید 3: مقدمه: ترمودینامیک چيست؟

اسلاید 4: مقدمهتعریف قديمی: علم ترموديناميك، چنانچه از نامش برمی آيد علمي است كه به مطالعه ي رابطه ي بين كار و گرما و چگونگي تبديل آن ها به يكديگر مي پردازد.ترموديناميك، به مطالعه گرما و حركت، روابط بين گرما و انرژي مكانيكي، الكتريكي، و ساير انرژيها، مربوط مي‌شود.. ترموديناميك، بر پايه چند اصل و قانون بنيادي بنا مي‌شود. به كمك استنتاج دقيق و منطقي، روشی محكم اما فراگير دارد.

اسلاید 5: مقدمه (ادامه)در ترموديناميك تحولات و تغييرات ماده (خالص يا غيرخالص) را (که بصورت گاز ، مايع يا جامد است ) بررسی می کنند.هرچند رفتار ديناميكي مولكولها به شكل تغييرات فشار يا دما آشكار مي‌شود اما استدلالهاي ترموديناميكي ساده‌ و به شناخت مبانی ميكروسكوپي، يا ساير جزئيات دستگاه (سیستم) مورد بررسي، نيازي ندارند. به همين علت، نتايج به دست آمده از كليتي عام برخوردارند.

اسلاید 6: مقدمه (ادامه)تعریف کلاسيک: علم ترموديناميك، علمی است که در مورد روشهای تبدیل انرژی و تعيير خواص (فيزيکی و شيميايي) مواد در اثر تبديل انرژی، تغيير فاز و يا تماس با ماده ديگر بحث می کند.

اسلاید 7: مقدمه (ادامه)ترموديناميك كلاسيك نقصي جدي دارد. اين مبحث از فيزيك فقط زماني كاملا معتبر است كه در مورد سيستمهاي در حالت تعادل گرمايي به كار رود. به همين علت، هنگامي كه آثار تغييرات دما و فشار را بر سيستمي بررسي مي‌كنيم، بايد فرض كنيم كه اين تغييرات بي‌نهايت كند، صورت مي‌گيرند. فرض مي‌كنيم كه سيستم، تقريباً به نحوي نامحسوس، از يك حالت تعادل به حالت تعادل مجاوري مي‌رود و به همين ترتيب، سرانجام به حالت جديد مي رسد.

اسلاید 8: مقدمه (ادامه)سيستم (دستگاه): جزيي از جهان فيزيکی مورد بررسی است.محيط: به آن چه در اطراف (فضای بیرونی) سيستم قرار دارد و مي تواند با دستگاه تبادل انرژي كند محيط مي گويند.مرز: فصل مشترک محیط و سیستم را مرز گویند. هر سیستمی توسط مرز مشخص میشود که این مرز میتواند حقیقی یا مجازی ثابت و بدون تغییر شکل یا متغیر و همراه تغییر شکل باشد. سيستم بسته: به مجموعه ای مشخص و ثابت از جرم گفته می شود که در آن سیستم تبادل جرم با محیط وجود ندارد.سيستم باز(حجم کنترل): بخش مشخصی از فضا که جرم از مرز آن عبور می کند.سیستم عايق(ايزوله): سیستمی که با محیط تبادل جرم و انرژی ندارد.

اسلاید 9: قانون صفرم ترمودینامیکاگر دو سیستم با سیستم سومی در حال تعادل گرمایی باشند، با یکدیگر در حال تعادلند.

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید