صفحه 1:
J a> 1 ب
Product testing
©
وا ۱۸۵۲6
صفحه 2:
عنوان
مراحل استفاده
پیچیدگی
1"
صفحه 3:
تست محصول که تست مشتری یا تست مقایسهای نیز گفته میشود. فرآیند اندازهگیری ویژگیها
پا عملکرد محصولات است.
از زمان بوجودآمدن تولید انبوه. تولیدکنندگان محصولات دارای برند را تولید میکردند و در تبلیغات
خود مدعی بودند که اين محصولات با استانداردهای فنی مطابقت دارند. _
تست محصول به دنبال اطمینانیافتن از این است که مشتریان میتوانند آنچه را که محصولات
برایشان انجام خواهد داد درک کرده و پی به ارزش بالای آن ببوند. تست محصول, راهبردی برای
اقزایش جمایت از مشفریان بوسیله بررسی ادعاهای مطرحشده در جین استراتزیهای بازاریایی
از جمله تبلیغات است. که بصورت طبیعی برای نهادهای توزیع خدمات جذاب هستند و لذوما
جذابیتی برای مشتری به همراه ندارد. ظهور تست محصول, سرآغازی برای جنبش مدرن
مصرفکننده بود. . 1
تست محصول فرآیندی است که در آن یک محقق عملکرد. ایمنی, و کیفیت یک محصول را اندازه
گرفته و آن را با استانداردهای تعیینشده مطابقت میدهد. عنصر اصلی که یک برنامه تست
تطبیقی هدفدار را تشکیل میدهد. وسعت عملی است که محققان میتوانند مستفل از
تولیدکنندگان, تامینکنندگان و بازارهای محصولات داشته باشند.
تست محصول ممکن است توسط تولیدکننده, یا یک آزمایشگاه مستقل, یک آژانس دولتی و غیره
انجام شود. اغلب یک روش تست رسمی موجود به عنوان مبنای تست استفاده میشود. در مواقع
دیگر مهندسان روشهای تست جدیدی را که برای مقاصد خاص مورد نیاز است, توسعه میدهند
در تست تطبیقی, چندین نمونه تکراری از محصولات مشابه برای انطباق شرایط تست استفاده
میشود.
صفحه 4:
اهداف تست محصول
تست محصول ممکن است اهداف گوناگونی داشته باشد. از قبیل:
* تعبین و یا تاییدالزاماتی که برای مشخصات, مقررات, یا قرارداد مورد انتظار است؛
* تصمیم در مورد برنامه توسعه محصول جدیدی که در حال بررسی است؛
* ارائه دادههای استاندارد برای دیگر کارکردهای تضمین علمی, مهندسی يا کیفیت؛
* اعتبارسنجی شایستگی برای مصرف نهایی؛
* ارائه مبنایی برای ارتباطات فنی؛
* ارائه مفاهیم فتی برای مقایسه چندین گزینه؛
* ارائه مدارک در اقدآمات قانونی از قبیل توانمندی محصول, ثبت اختراع, ادعای محصول و غیره؛
* کمک به حل مشکلات با محصول فعلی؛
* کمک به شناسایی صرفهجوپیهای بالقوهی هزینهای در محصولات؛
نقشها
نقش دولت
عمومیترین نقش دولت در تست محصول, ایجاد قوانین جهت اطمینان از تولید محصولاتی است
که تولیدکنندگان به درستی برای فروش آنها را معرفی کرده و برای مصرف توسط مشتریان ایمن
باشند. قانونگذاران نوعا زمانی مقررات دولتی را معرفی میکنند که سیستم داوطلبانه صنعنی
نمیخواهد و یا نمیتواند مشکلات وخیم را حل کند. استانداردهای دولتی تقریبا هميشه
سختگیرانهتر از استانداردهای داوطلبانه است و با هدف کاهش خطرات ایجاد میشوند. بسیاری
از دولتها, مسئولیتپذیری را در تست محصول برای تولیدکننده قرار میدهند.
صفحه 5:
نقش صنعت
عمومیترین نقش صنعت. بهبود محصولات و خدمات مطابق با استانداردهای صتعتی است. در هر
صنعتی برخی استانداردهای داوطلبانه (به عنوان تمرینی بای خودتنظیمی در استانداردهای
صنعتی), و برخی استانداردهای اجباری (مقرراتی که توسط دولت ایچاد شده است) وجود دارد.
هر صنعت تولیدی بزرگ, یک سازمان تجاری همکار دارد که وظایف آن شامل توسعه استانداردهای
توسعه و ترویج صنعت است. یک انجمن صنفی ممکن است تست تطبیقی یا گواهینامهای که
محصولات یک تولیدکننده خاص در قبال اخذ استانداردهای مشخص دریافت میکند. را نیز تسهیل
ببخشد. استانداردهای داوطلبانه از منظر یک تولیدکننده ممکن است اختباری یا اجباری به نظر
برسد. و در بسیاری از موارد زمانی که یک صنعت. استانداردی را اتخاذ میکند. همه تولیدکنندگان
را تحت فشار میگذارد تا استاندارد را اجرا نمایند. استانداردهای داوطلبانه صنعت عموما حداقل
معیارهای عملکردی را بدون اشاره به کیقیت در بر میگیرد.
یک مثال از مقررات صنعتی میتواند آزمایشگاههایی باشد که در سال 1984 در ایالات متحده پدید
آمد و استانداردهایی را با اشاره یه کد ملی برق در سال 1897 منتشر نمود و از اولین نمونههایی
بود که با اشاره به مقررات دولتی ایجاد شده بود. این آزمایشگاهها صدها استاندارد ایمنی را
انتشار و اجرا کردند اما هیچ استاندارد کیفی در بين آنها نبود:
پیداکردن صنعتی که قادر به بررسی محصولات اعضای خود بوده و بصورت بیطرفانه اطلاعات
مقایسه محصولات آنها را عرضه کند. مشکل یا غیرممکن است. انجمنهای صنفی برای خدمت به
منافع اعضا وجود دارند و اگرٍ اطلاعاتی كه مصرقکنندگان میخواهند. مخالف با نیاژهای اعضا
باشد. انتشار این اطلاعات ممکن است به صنعت آسیب برساند. اطلاعاتی که یک صنعت ارائه
میدهد در بازار ادغام شده است. اما ماهیت اطلاعات صنعت. متعادل. هدفدار. کامل و
بیطرفانه نیست
صفحه 6:
نقش سازمان مصرفکننده
نقش سازمان مصرفکننده. نمایندگی از متافع مصرفکنندگان فردی در قیال صنعت و دولت
است. در حالیکه نه دولت و نه صنعت مقررات کیفی برای محصول و خدمت ندارند. از منظر
مصرفکننده, کیفیت محصول یک موضوع مهم است.
تاریخ سازمانهای مصرفکننده در سطح بینالمللی به تاریخ جنبش مصرفکننده در ایالات متحده
گره خورده است. که نمونهها و مدلهایی را برای تست محصول در نقاط مختلف مشخص تنظیم
نموده بود. در حالیکه در ابتدا در جنبش مصرفکننده. سازمانهای مصیفکننده به دنبال داشتن
محصولاتی با حداقل استانداردهای ایمنی بودند. به سرعت مصرفکنندگان شروع به تقاضای
اطلاعات مقایسهای در مورد محصولات مشابه در یک دستهبندی نمودند. اطلاعات تطبیقی به دنبال
بیان محصولات مشابه قابل مقایسه است, در حالیکه از منظر بازار یک صنعت, متافع
تولیدکنندگان پیشره در محصول, به دلایل غبرمرتبط با آززش مفهومی که برای مصرفکنندگان
دارد. متفاوت با ادعایی است که در مورد مطلوبيت برند محصولشان دارند.
با داشتن یک دسترسی جامع, نتایج تست محصول هدف. ابزار مهمی برای مصرفکنندگان است
که آنان را قادر میسازد تا تصمیمی آگاهانه در مورد گزینههای انتخابی محصول اتخاذ نمایند.
صفحه 7:
| ابزارهای مرتبط ] [ استاندارد مديريت كيفيت ( 1509000) _ 70606-1509000ع113089 بازاهن9 _ ]
مزايآ
a
کاربردها
< تعیین و یا تایید الزاماتی که برای مشخصات, مقررات, یا قرارداد مورد انتظار
است؛
> اراثه دادههای استاندارد برای دیگر کارکردهای تضمین علمی, مهندسی یا کیفیت؛
< اعتبارسنجی شایستگی برای مصرف نهایی؛
< ارائه مقاهیم فنی برای مقایسه چندین گزینه؛
کمک به حل مشکلات با محصول فعلی؛
< کمک به شناسایی صرفهجوبیهای بالقوهی هزینهای در محصولات؛
عدم توجه به استانداردهای کیفی توسط صنایع و دولت
ارائه استانداردهای تبلیغانی و جهتدار مطابق با منافع تولیدکنندگان محصول توسط
صنايع
در معرض فشارگذاشتن محصولات و پویاییهای مورد انتظار برای استفاده؛
تولید مجدد برای محصولات دارای مشکلی که با استفاده مصرفکننده نمایان شده
است؛
کنترلکردن یکنواختی تولید محصولات یا قطعات.
صفحه 8:
یمان
3
3
داد اه اج ده
33 ام
LOIS
Kekexe one
Wry
کم کمک کم کم
صفحه 9:
براق کسب اطلاعات بیتتر به
وبسایت ۱۱۲0۵۱5۰۱۲ مراجعه
تمایید..:
MGtC Is