سایر تحقیق و پژوهش

تشنج وتب در کودکان

tashonj-tab

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تشنج وتب در کودکان”

تشنج وتب در کودکان

اسلاید 1: تشنج وتب در کودکان:

اسلاید 2: رفتاریفراگیر قادر به تعریف بیماری تشنج باشدانواع بیماری تشنج را نام ببردبا روش های تشخیص آشنا باشدبااقدامات اورژانسی آشنا باشد

اسلاید 3: ابتدا تشنج را تعریف میکنیم: «تشنج» از تظاهرات شایع بیماری‌های دوران کودکی و عبارت ‌است از اختلال موقتی در مغز که به صورت ناگهانی شروع می‌شود و غیرارادی و غیرقابل‌کنترل است. اگرچه معمولا تشنج با صرع اشتباه گرفته می‌شود، اما این دو با هم تفاوت دارند؛ تشنج، تحریک بیش از حد و غیر‌طبیعی سلول‌های عصبی مغز است و علل مختلفی هم دارد.

اسلاید 4: به گفته دکتر سماعی زمانی که می خواهیم از تشنج در کودکان بحث کنیم باید سن کودک را حتما مد نظر قرار داد چرا که کودک از یک روزگی تا 6 سالگی با خطر تشنج رو به رو است.بنابراین برای صحبت پیرامون علت تشنج در کودکان در درجه ی اول سن کودک را در نظر گرفت. در هر سنی علت تشنج متفاوت است ،مثلا در یک بچه ی سه ساله مهترین علت تشنج تب است اما ممکن است تب علت تشنج در بچه ی دوماهه یا پانزده ساله نباشد. بنابراین برای صحبت پیرامون علت تشنج کودکان باید در وهله ی اول سن انها را مدنظر قرار داد. دکتر سماعی با اعتقاد به اینکه شایع‌ترین علت تشنج در نوزادان نرسیدن اکسیژن به مغز آنهاست، گفت: در زمان تولد، به دلیل زایمان سخت مادران و نوع اتفاقات جریان زایمان گاهی دچار خفگی حاصل از نرسیدن اکسیژن می‌شود می‌تواند مهم‌ترین عامل تشنج در نوزادان باشد.

اسلاید 5: از جمله علل ابتلا به تشنج ناشی از تب می توان به: *عفونت‌هاي دستگاه ادراري *عفونت دستگاه عصبي مركزي *عفونت‌هاي تنفسي فوقاني

اسلاید 6: آيا رابطه اي ميان شدت تب و احتمال بروز تشنج وجود دارد؟ تا حدودي بلي. اکثر موارد تشنج ناشي از تب در درجه حرارت بدن بيش از 39 درجه سانتيگراد اتفاق مي افتد. اما در حدود 25 درصد موارد نيز در تب بين 38 تا 39 درجه سانتيگراد رخ مي دهد.

7,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید