کسب و کار مدیریت و رهبری

تصمیم‌گیری توافقی – Consensus Decision Making

54-Consensus-Decision-Making

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تصمیم‌گیری توافقی – Consensus Decision Making”

تصمیم‌گیری توافقی – Consensus Decision Making

اسلاید 1: تصمیم گیری توافقیConsensus Decision MakingMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانتصمیم گیری توافقینوعابزارمراحل استفادهبازنگریموضوعتصمیم گیری و حل مسالهسطحفردی / گروهی / سازمانیپیچیدگیکم

اسلاید 3: اجماع، کنسانسوس یا آئین وفاق عام در دو معنا کاربرد دارد. اول به معنای توافقی عام میان اعضای یک گروه که با در نظر گرفتن آراء هر یک از افراد، چه در مرحله تصمیم‌سازی و چه در اقدامات پیرو آن، به دست آمده‌است و دوم نظریه و آئینی که برای دستیابی به چنین توافقی مورد استفاده است. این آئین که از آن با نام تصمیم‌گیری اجماعی هم یاد می‌شود، یک روش تصمیم‌گیری گروهی است که هدف آن نه‌تنها به دنبال یافتن همرایی بیشینه اعضا بلکه برطرف‌کردن دشواری‌های گروه کمینه است. تصمیم‌گیری اجماعی بیشتر نوعی تفاهم همگانی قلمداد می‌شود. این روش توسط بسیاری از گروه‌های گوناگون عقیدتی، مالی، سیاسی، و حتی پروژه‌های برخط استفاده می‌شود. در این روش: بیشینه دست‌اندرکاران باید شرکت کنند به صورت فعال در تصمیم‌گیری دخالت کنند همه باید همکاری کنند که به بهترین جواب مورد پسند گروه برسند. همهٔ هموندان باید حق ارائه، مخالفت، وتو، و یا بستن پیشنهاد را داشته باشند. رسیدن به اجماع نیازمند توجه جدی به نظرات مطروحه هر یک از اعضای گروه است. وقتی که تصمیمی بر مبنای اجماع اتخاذ می‌شود، می‌بایست به صلاحدید اعضا در اقدامات بعدی نیز اعتماد کرد. ابزار تصمیم‌گیری توافقی یک فرآیند تعاملی است که در آن اعضای تیم، آزادانه ایده‌های خود را بیان می‌کنند و از بازخوردها و نقطه نظرات دیگران بهره‌مند می‌شوند. این فرآیند آنقدر ادامه می‌یابد تا تمام اعضای تیم بتوانند یک تصمیم تیمی را قبول کرده، مورد حمایت قرار دهند، حتی اگر بعضی از اعضا موافقت کامل با آن نداشته باشند. رسیدن به توافق معمولاً مستلزم مشارکت فردی بیشترف ارتباطات شفاف و مصالحه در مورد تصمیم‌هایی است که به خوبی فکر شده‌اند. این تکنیک کیفی، چند متغیره و عملیاتی بوده و ارزیابی آن یک مرحله‌ای و به صورت نقطه‌ای می‌باشد. در ضمن جمع‌آوری، مدیریت و تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز از قابلیت‌های تصمیم‌گیری توافقی است.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطبرنامه عملیاتیAction Plan مخزن تفکرات مکتوبBrain writing pool چرخ ایندهFutures Wheel طوفان فکریBrainstorming مزایاساده و قابل اجرا سنجش ذهنی و عینی بطور همزمان امکان ارزیابی در چند بعدمعایبمشکلات ناشی از دخالت تصمیمات انسانی•رسیدن به توافق در مورد یک اقدام پیشنهادی یا تصمیم‌گیری در مورد گام بعدی در تلاش برای حل مسئله.•ایجاد سازش و حمایت حول یک مسئله یا ایده‌ی مشخص. •دادن این امکان به اعضا تا نقطه نظرات خود را بیان کرده، از آن‌ها دفاع کنند.•اجتناب از تعارض یا حمله به یک تصمیم.کاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان