مدیریت و رهبری

تصمیم‌گیری مبتنی بر ریسک Risk-based Decision Making

Risk-based-Decision-Making

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تصمیم‌گیری مبتنی بر ریسک Risk-based Decision Making”

تصمیم‌گیری مبتنی بر ریسک Risk-based Decision Making

اسلاید 1: تصمیم‌گیری مبتنی بر ریسکRisk-based Decision Making

اسلاید 2: عنوانتصمیم‌گیری مبتنی بر ریسکنوعابزارمراحل استفادهطراحی / تجزیه وتحلیلموضوعتصمیم گیری و حل مسالهسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: تصمیم گیری مبتنی بر ریسک شامل یک سری گام های اساسی است. این تصمیم گیری می تواند تقریبا در هر وضعیت، ارزشی اضافه کند به ویژه هنگامی که این امکان برای نتایج جدی و یا فاجعه بار وجود دارد. مراحل می تواند در سطوح مختلفی از جزئیات و با درجات مختلف تشریفات ، بسته به موقعیت استفاده شود. کلید استفاده از فرایند اینست که در هر مرحله راهی عملی برای نیاز اطلاعاتی تصمیم گیرندگان ارائه نماید. بعضی وضعیت‌ها آنقدر پیچیده است که ارزیابی ریسک دقیق مورد نیاز است، اما بسیاری را می توان با ارزیابی ریسک ساده تر انجام داد. فرایند تصمیم گیری مبتنی بر ریسک از 5 جزء تشکیل شده که در ذیل شرح داده شده است.1- ایجاد ساختار تصمیم : درک و تعریف تصمیمی که باید ساخته شود بسیار مهم است. این جزء اول از تصمیم گیری مبتنی بر ریسک بوده که اغلب نادیده گرفته می شود. جهت دستیابی به این امر باید مولفه های زیر مدنظر قرار گرفته و انجام شود:‌أ. تعریف تصمیم. بطور خاص توصیف آنچه که تصمیم باید ساخته شود. دسته‌های عمده از تصمیم گیری عبارتند از 1) پذیرش یا رد تسهیل یا عملیات پیشنهادی 2) تعیین اینکه چه کسی و چگونه بازرسی کند 3) تعیین چگونگی بهترین بهبود یک تسهیل یا عملیات‌ب. تعیین اینکه چه کسی نیاز است در تصمیم نقش داشته باشد. شناسایی و درخواست دخالت از ذینفعان کلیدی که 1) باید در گرفتن تصمیم درگیر باشد یا 2) اقدامات ناشی از فرایند تصمیم گیری را تحت تاثیر قرار خواهد داد.‌ج. شناساندن گزینه های موجود به تصمیم گیرنده. توصیف انتخابهای موجود به تصمیم گیرنده. این امر کمک می کند تلاش‌ها فقط بر روی مسائلی که به احتمال زیاد در میان گزینه های معتبر انتخابی نفوذ دارد، تمرکز نمایند. ‌د. شناسایی عواملی که تصمیمات را تحت تاثیر قرار می دهد(از جمله عوامل ریسک). تصمیمات اندکی بوده که فقط بر یک عامل متکی هستند. اکثرا نیاز است که عوامل بیشتری شامل هزینه ها، برنامه ها، خطرات، و غیره را بطور همزمان در نظر بگیرند. ذینفعان باید عوامل تصمیم مربوطه را تشخیص دهند. ‌ه. جمع آوری اطلاعات در مورد عواملی که سهامداران را تحت تاثیر قرار می دهد. انجام تجزیه و تحلیلهای خاص (مانند ارزیابی ریسک و مطالعات هزینه) برای اندازه گیری در برابر عوامل تصمیم.

اسلاید 4: 2- انجام ارزیابی ریسک : انواع مختلف ریسک عوامل مهمی در بسیاری از انواع تصمیمات هستند. بطور ساده ارزیابی به شرح زیر قابل درک است:• چه چیزهای بدی اتفاق می افتد• تا چه حد احتمال دارد آنها رخ دهد• چگونه اثرات آن ممکن است شدید شود.مراحل زیر باید برای ارزیابی ریسک انجام شود :‌أ. ایجاد سوالات مرتبط با ریسک که نیاز به پاسخ دارد. تصمیم بگیرید چه سوالاتی اگر پاسخ داده شود، بینش ریسک موردنیاز تصمیم گیرنده را فراهم می کند. ‌ب. تعیین اطلاعات مرتبط به ریسک که نیاز به پاسخ سوالات دارد. اطلاعات لازم برای پاسخ به هر سوال مطرح شده در مرحله قبل را شرح دهید. برای هر مورد اطلاعات، موارد زیر را مشخص نمایید: • نوع اطلاعات مورد نیاز• دقت مورد نیاز• اطمینان مورد نیاز• منابع تجزیه و تحلیل (کارکنان- ساعت، هزینه ها، و غیره) در دسترس‌ج. ابزار(ها) تجزیه و تحلیل را انتخاب کنید. ابزار(ها) تجزیه و تحلیلی که به بهترین نحو اطلاعات مربوط به ریسک مورد نیاز را توسعه می دهد انتخاب نمایید. ‌د. دامنه‌ای برای ابزار(ها) تجزیه و تحلیل ایجاد و بنا کنید. هرگونه مرزهای فیزیکی و یا تحلیلی مناسب برای تجزیه و تحلیل را تنظیم نمایید.‌ه. اطلاعات مبتنی بر ریسک با استفاده از ابزارهای تحلیلی تولید کنید. ابزارهای تحلیل ریسک انتخاب شده را بکار گیرید. این امر ممکن است نیاز به استفاده بیش از یک ابزار تجزیه و تحلیل داشته و ممکن است برخی تجزیه و تحلیلهای تکرارشونده را درگیر کند. ( بعنوان مثال با یک تجزیه و تحلیل جزییات کم عمومی شروع کرده و بسوی تجزیه و تحلیل های خاصتر و با جزییات بیشتر پیشرفت کنید)

اسلاید 5: 3- بکارگیری نتایج به تصمیم گیری مدیریت ریسک: یکی از اهداف در بیشتر فرایندهای تصمیم گیری اینست که تا حد امکان ریسک را کاهش داد. برای کاهش ریسک باید اقدامات و مدیریت آن انجام شود: ‌أ. گزینه های مدیریت ریسک امکان پذیر را ارزیابی نمایید. تعیین کنید که چگونه ریسک را بطور موثر می توان اداره کرد. این تصمیم می تواند شامل 1) پذیرش/ رد ریسک یا 2) پیدا کردن راه هایی خاص به منظور کاهش ریسک.‌ب. استفاده از اطلاعات مبتنی بر ریسک در تصمیم گیری‌ج. استفاده از اطلاعات مربوط به ریسک در چارچوب تصمیم کلی ، باعث آگاهانه و منطقی شدن تصمیم می گردد. این مرحله تصمیم گیری نهایی اغلب شامل ارتباطات قابل توجهی با مجموعه گسترده ای از ذینفعان است. 4- نظارت بر اثربخشی از طریق ارزیابی اثرات : ارزیابی اثرات، فرایند ردیابی اثربخشی اقدامات صورت گرفته جهت مدیریت کردن ریسک است. هدف تایید اینست که سازمان نتایج مورد انتظار از تصمیمات مدیریت ریسک آن را گرفته است. اگر نه، یک فرایند تصمیم گیری جدید باید در نظر گرفته شود.5- تسهیل ارتباطات ریسک : ارتباط ریسک یک فرآیند دو طرفه است که باید در طول تصمیم گیری مبتنی بر ریسک انجام شود. • ارائه راهنمایی در مورد مسائل کلیدی را درنظر بگیرید. • اطلاعات مربوطه مورد نیاز برای ارزیابی را فراهم کنید.

اسلاید 6: ابزارهای مرتبطمدیریت ریسک Risk Managementمزایاارائه اطلاعات کافی به تصمیم گیرندگان برای انجام تصمیمی آگاهانه تر ، از مهمترین مزیت های این ابزار می باشد. کاربردهادر سازمان ها نیاز است که در مواجه با ریسک تصمیمات مناسب و صحیحی را بگیرند. معایب

اسلاید 7: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 8: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان