پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

تضمین کیفیت و کنترل عفونت در رادیولوژی Quality assurance and infection control in radiology

Quality assurance and infection control in radiology

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تضمین کیفیت و کنترل عفونت در رادیولوژی Quality assurance and infection control in radiology”

تضمین کیفیت و کنترل عفونت در رادیولوژی Quality assurance and infection control in radiology

اسلاید 1: تضمین کیفیت و کنترل عفونت در رادیولوژی

اسلاید 2: برنامه تضمین کیفیت مجموعه ای از فعالیت ها با هدف اطمینان از عملکرد مطلوب و پایدار هر قسمت از پروسه تصویربرداری است که منجر به ایجاد رادیوگرافی با کیفیت بالا همراه با اکسپوژر کم بیماران و پرسنل در محل کار می شود.هدف از برنامه کنترل عفونت، جلوگیری از آلودگی متقاطع در میان بیماران، و بین بیماران و کارکنان دندانپزشکی درگیر با پروسه تصویربرداری می باشد.

اسلاید 3: تضمین کیفیت رادیوگرافیتضمین کیفیت شامل بررسی عملکرد دستگاههای اشعه ایکس ، پروسه های ظهور و ثبوت دستی و اتوماتیک، گیرنده های تصویر و شرایط مشاهده می باشد. بهینه سازی این مراحل منجر به ایجاد تصاویری با دقت تشخیصی بیشتر و کمترین اکسپوژر به بیمار می شود.با استفاده از سنسورهای دیجیتال قسمت عمده این وظایف ساده تر شده استاین مراحل اغلب به سرعت انجام می شوند، در عین حال می توانند اثر قابل توجهی بر روی کیفیت رادیوگرافی داشته باشند

اسلاید 4: کارهای روزانه مقایسه فیلمهای رادیوگرافی با فیلم مرجع:از شایع ترین دلایل فیلم های رادیوگرافی ضعیف، ظهور و ثبوت ضعیف و به ویژه استفاده از محلول های کهنه می باشد. یک روش ساده در مطب، مقایسه روزانه فیلم ها با یک فیلم مرجع می باشد. بعد از تعویض محلول ها، یک فیلم که به طور مناسبی اکسپوز شده و به دقت ظاهر و ثابت شده است در گوشه نگاتوسکوپ قرار می گیرد. این تصویر با کنتراست و دانسیته مطلوب، به عنوان مرجع برای سایر رادیوگرافی های آینده در نظر گرفته میشود.اگر محلولهای ظهور و ثبوت کهنه شده باشند، رادیوگرافی های حاصل روشن بوده و کنتراستی کاهش یافته دارند. زمانیکه تنزل در کیفیت تصویر بروز می کند، هر دو داروی ظهور و ثبوت باید تعویض شوند. همچنین تصاویر روشن می تواند ناشی از محلول های سرد یا زمان ظهور ناکافی باشند. تصاویر تیره ممکن است به علت زمان ظهور بیش از حد، محلول ظهور بسیار گرم یا نشت نور ایجاد شوند.

اسلاید 5: دو روش وجود دارند که نسبت به فیلم مرجع دقیق تر هستند اما به تجهیزات اضافی و زمان بیشتر جهت انجام نیاز دارند. این روش ها استفاده از سنسیتومتر و دانسیتومتر و استپ وج میباشند.سنسیتومتر و دانسیتومتر:دقیق ترین روش جهت تست کردن محلولهای ظهور و ثبوت فیلم، استفاده از سنسیتومتر و دانسیتومتر می باشد. سنسیتومتر، فیلم را به یک الگوی نوری کالیبره شده اکسپوز می کند. بعد از ظهور و ثبوت فیلم، دانسیتومتر جهت سنجش دانسیته اپتیکال در هرپله از نمونه الگو فیلم اکسپوز شده با سنسیتومتر استفاده میشود. تغییر در دانسیته ای که روز به روز خوانده میشود، وجود مشکل در تاریکخانه را نشان می دهد.

اسلاید 6: وارد کردن یافته ها در جدول رادیوگرافی های تکرار شده:تمام خطاهای تصاویری که باید دوباره اکسپوز شوند، در یک جدول ثبت می شوند. این پروسه منشأ تکرار رادیوگرافی ها را به سرعت آشکار می کند.تجدید محلول های ظهور و ثبوت:در ابتدای هر روز کاری باید س طح محلول های ظهور و ثبوت چک شده و در صورت نیاز تجدید شوند.

5,800 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید