کسب و کار مدیریت و رهبری

تعاریف راهنمایی و ‌مشاوره

tarif-rahnamiaei-va-moshavere

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تعاریف راهنمایی و ‌مشاوره”

تعاریف راهنمایی و ‌مشاوره

اسلاید 1: فصل اول تعاریف راهنمایی و مشاوره

اسلاید 2: تعریف راهنمایی راهنمایی از نظر قانونی به مفهوم هدایت دلالت ارشاد و رهبری کردن است تعریف این اصطلاح به دلیل کلی و گسترده بودن و وجود ابهام کار چندان ساده ای نیست هر فرد اهل فن با توجه به اعتقاد جهان بینی دیدگاه و نگرش که نسبت به انسان آموزش و پرورش دارد و آن را به گونه‌ای تعریف کرده است‌. این تنوع در تعریف راهنمایی از توصیف اجمالی پوشش فرد برای تشخیص رفتار ناپسند تا نظریه که متضمن تامین سلامت روانی باشد گسترش یافته است تعریف راهنمایی به این قرار است:راهنمایی عبارت است از جریان کمک به فرد در شناخت خود و دنیای اطراف خویش( شرتزر و استون)

اسلاید 3: پس از مطرح کردن تعریف راهنمایی چهار کلمه کلیدی این تعریف را به قرار زیر شرح می نمایند :۱ جریان، جریان عبارت از هر پدیده ای که به طور مداوم در طول زمان تغییر و دگرگونی می یابدکاربرد آن در تعریف راهنمای بیانگر این است که راهنمای عملی مقطعی نیست بلکه مشتمل بر یک سلسله فعالیتها و اقدامات متوالی و منظم است که به سوی هدف معین به پیش می رود.۲ کمک، کمک کردن به معنای یاری دادن یا خدمات خود را در اختیار دیگران قرار دادن ازاین رو هدف راهنمایی مانند بسیاری از خدمات یاری کننده مانند پزشکی روانشناسی روانپزشکی و غیره می باشد لذا کاربرد کلمه کمک در این تعریف به منظور فراهم ساختن فرصت‌ها و امکانات مناسب و عرضه خدمات تخصصی می باشد .

اسلاید 4: ۳ فرد ، مقصود از به کارگیری واژه فرد در این تعریف دانش آموزان آموزشگاه خصوصا دانش آموزانی هستند که از نظر رشد و تکامل در حد متعادل و بهنجار بوده که به دریافت کمک های خاصی برای رفع مشکل خویش نیاز پیدا می‌کند. ۴ شناخت منظور از فهم ،شناخت خود و دنیای اطراف است که دانش‌آموز در مرحله اول آگاهی و بصیرت در خصوص شخصیت دنیای خود و محدودیت های جسمی و ذهنی خویش پیدا کند و در مرحله بعد به طور روشن عوامل محیطی و امکاناتی را که در اختیار دارد بشناسند و روابط متقابل بین خود و عوامل پیرامونی را عمیقاً درک کند.

اسلاید 5: با توجه به توضیحات فوق راهنمایی کمک و یاری منظمی است که فرد برای اینکه :استعدادهای خود را بشناسد. علایق خویش را دریابد.در انتخاب دروس رشته تحصیلی تصمیم مناسب بگیرد. درحل مسائل و مشکلات قادر گردد. کار و شغل مناسبی پیدا کند و...همچنین می‌توان نتیجه گرفت که منظور از راهنمایی در آموزشگاه برای یاری رساندن به دانش‌آموزان این است که:از توانایی‌ها و محدودیت‌های آگاه شود. تصمیم مناسب در زمینه تحصیلی اتخاذ کند. در حل مشکلات موفق باشد به حداکثر رشد و کمال دست یابد.

اسلاید 6: مفهوم راهنمایی مفهوم راهنمایی مانند تعریف آن خالی از ابهام نیست برای مثال گاه ممکن است یک فرد با خواندنن یک کتاب یک مقاله و یا دیدن یک فیلم و حل مشکل خویش نایل یابد، آنکه به ارائه شده راهنمایی تلقی نمی‌شود. زمانی هم راهنمایی صرفاً به معنی نصیحت کردن و پند و اندرز است گاهی هم راهنمایی به معنای پیروی محض فرد از یک سلسله اصول مداوم و هماهنگ کردن رفتار خود با این اصول است مانند راهنمایی در قالب دین و مذهب. همه موارد فوق می تواند راهنمایی باشد ولی راهنمایی صرفاً محدود به یکی از آنها نمی‌شودآنچه قابل توجه است این می باشد که تمامی مفاهیم راهنمایی دارای یک هدف کلی هستند و آن کمک به فرد است برای یافتن راه خود و رسیدن به درجات بالاتر از کمال معرفت و آگاهی.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید