پزشکی و سلامت طب سنتی

تعریف فصد و حجامت

tarife_fasd_va_hejamat_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تعریف فصد و حجامت”

تعریف فصد و حجامت

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: تعریف فصد و حجامتبرتری ها و ضعف های حجامت نسبت به فصد

اسلاید 3: تعریف فصد:فصد استفراغی (خارج کردن مواد نامناسب از بدن) است کلی، که در آن اخلاط اربعه (دم، صفرا، بلغم و سودا) از طریق تیغ زدن مستقیم بر روی رگ، خارج می شود.

اسلاید 4: اگر تیغ زدن در حد اعتدال از نظر وسعت و تنگی باشد؛ اخلاط به حد اعتدال خارج می گردند.اگر تیغ زدن وسیع باشد؛ اخلاط بسیار خارج شده و موجب ضعف می گردد و یا بند آمدن و التیام و جوش خوردن محل تفرق دشوار می گردد.اگر تیغ زدن ضیق (تنگ) باشد؛ اخلاط رقیق خارج گشته و غلیظ باقی می ماند. باز کردن فصد به صورت ضیق منع شده است.

اسلاید 5: تعریف حجامت:حجامت یک روش پیشگیری و درمان بیماریها با ایجاد مکش در روی پوست است که می تواند همراه با تیغ زدن و خونگیری ( حجامت مع الشرط) و یا بدون آن ( حجامت بلا شرط) انجام شود.گاهی حجامت به صورت تیغ زدن، بدون بادکش است؛ مثل حجامت پشت گوش وحجامت عضو سرما زده.

اسلاید 6: گذاشتن بادکش می تواند با استفاده از آتش و ایجاد خلأ ناشی از مصرف اکسیژن داخل لیوان و یا بوسیله مکش از انتهای محجمه و ایجاد خلأ توسط دستگاه ساکشن باشد. لذا بر این اساس حجامت به چهار قسم کلی بصورت ذیل تقسیم می شود:بدون تیغ: گرم(ناری) ؛ سرد(غیر ناری).با تیغ: گرم(ناری) ؛ سرد(غیرناری).

اسلاید 7: برتریهای حجامت برفصد :1- خون حجامت از مویرگها خارج می شود لذا قوت بدن را کم نمی کند برخلاف فصد که خون را از وریدهای نسبتاً بزرگ خارج می کند و ایجاد ضعف می کند.2- حجامت هر عضو باعث پاک شدن همان عضو می شود؛ پس برای درمانهای موضعی مفید است.3- در حجامت، برخلاف فصد از جوهر روح کاسته نمی شود.

اسلاید 8: برتریهای حجامت برفصد :4- اگر حجامت در جایگاه خود انجام شود، استفراغ از اعضاء رئیسه صورت نمی گیرد پس باعث ضعف آنها نمی شود.5- پاکسازی نواحی پوست در حجامت بیشتر از فصد است.6- حجامت بالا تنه، مانع ریزش ماده به پائین بدن می شود.7- حجامت برای کسانی که خون زیاد ندارند، مانند کودکان مناسب تر است.8- حجامت، تنقیه خاص می کند.

اسلاید 9: نقاط ضعف حجامت نسبت به فصد :1- حجامت، تنقیه خاص می کند ولی فصد، تنقیه عام می نماید.2- حجامت، نواحی اطراف پوست را پاک می کند و فصد از قعر تن فضولات را خارج می کند.3- حجامت خون صافتر و رقیق تر را خارج می کند؛ لذا برای بدنهای تنومند که دارای خون غلیظ هستند نفع کمی دارد.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید