پزشکی و سلامت بیماری‌ها

تعریف یبوست از نظر طب سنتی

yobusat_chist_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تعریف یبوست از نظر طب سنتی”

تعریف یبوست از نظر طب سنتی

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: یبوست چیست؟« تعریف یبوست از نظر طب سنتی »

اسلاید 3: بسیاری از مردم دچار یبوست هستند؛ اما نه اطّلاعی از آن دارند؛ نه با عوارض آن آشنایی دارند و نه حتی تعریف درستی از این بیماری دارند!!!

اسلاید 4: یبوست در مکاتب مختلف طبّ قدیم «امّ الامراضی» محسوب می شود که می تواند در ایجاد هر بیماری دخیل باشد ولذا در درمان هر ناخوشی نیز، یکی از اصول مهم، رفع یبوست است.

اسلاید 5: این در حالی است که در طبّ جدید، یبوست از جمله بیماری هایی است که توجّه چندانی به آن نمی شود. چنان که می بینیم سازمان بهداشت جهانی برنامه های گوناگونی را در سطح جهان برای مبارزه با اسهال اجرا می کند، اما:در میان هیاهوی اسهال و طرفداران آن! یبوست به آرامی و بدون سر و صدا عمر انسانها را می کاهد!

اسلاید 6: اجابت مزاج مطلوب از دیدگاه طبّ سنّتی:در تعریف یبوست باید به ۴ عامل توجه کرد:۱- تعداد دفعات دفع مدفوع.۲- کیفیت دفع.۳- قوام مدفوع.۴- حجم و جرم مدفوع.

اسلاید 7: ابن سینا اعتقاد دارد که به ازای مصرف هر وعده غذایی، شکم باید یک بار کار کند!این تعریف، در عمل، برای اکثر مردم زمان ما، یک ایده آل است.به همین جهت روزانه یک بار دفع مدفوع، حداقّل آن چیزی است که می توان از یک فرد سالم با رژیم غذایی امروزی انتظار داشت.

اسلاید 8: دفع مطلوب، دفعی است که:به آسانی و بدون هر گونه درد و ناراحتی انجام شود؛پس از آن، شخص، احساس سبکی، راحتی و خالی بودن روده ها را تجربه کند؛قوام مدفوع نه زیاد سفت باشد و نه زیاد شل؛به لحاظ وزنی تقریبا معادل غذای مصرف شده باشد.

اسلاید 9: چرا یبوست بسیار خطرناک است؟یبوست برای بدن مانند یک بحران دفع زباله است.بدن از راه های مختلفی اقدام به بیرون ریختن مواد زاید از درون خود می کند. ساده ترین این راه ها، دفع مدفوع و ادرار، تعریق، تنفّس و … هستند.

اسلاید 10: چرا یبوست بسیار خطرناک است؟دفع مدفوع از راه روده معمولاً عهده دار دفع خطرناک ترین موادّ زاید از بدن است. موادّ دفعی روده ها بقدری خطرناکند که در طبّ اسلامی و طبّ سنّتی ایران، تدابیری اندیشیده شده است که انسان حتّی در معرض بخارات متصاعد شده از آنها نیز قرار نگیرد. (مثل استحباب پوشاندن سر در توالت و …). هنگام یبوست؛این مواد با این درجه از سمّیت به جای آن که از بدن بیرون بروند، در بدن باقی می مانند و از طریق سیستم بازجذب قوی روده، مجدّداً به داخل بدن برمیگردند.

اسلاید 11: هنگام یبوست؛ با توجّه به اشکال موجود در راه اصلی(یعنی روده):گاهی مواد از طریق پوست شروع به دفع می کنند: بروز انواع بیماری های پوستی مثل اگزما و کهیر. گاهی مواد از طریق ریه شروع به دفع می کنند: بروز آسم، برونشیت، تنگی نفس.گاهی این مواد در مناطق مختلف بدن رسوب می کنند و انواع بیماری ها را به وجود می آورند: اقسام تومورهای خوش خیم و بدخیم و ...Shiateb.com

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید