تعلیم وتربیت و یادگیری و تدریس

ppt.ir

30 صفحه
588 بازدید
19 بهمن 1400

صفحه 1:

صفحه 2:
تعلیم یا آموزش (۲31۳۱۳9) دانشمندان معتقدندکه آموزش تنها وسیله ای است که انسان در اختبار دارد وبه کمک آن می تولند به زندگی روزلنه و حرفه ای خهیش ینگ مثبت بدهد لين واه در لغت نامه دهخدابه معنی آموختن. آگاهانیدن» کسی را چیزی آموختسن, آموزانیدن و... آمده است.لغت نامه معین:یاد دادن,

صفحه 3:
آموزش به‌معنی آموختن. یاددادن و تعلیم می‌باشد. آموزش تجربه‌ای است مبتنی بر یادگیری و به‌منظور ایجاد تغییرات نسبتا پایدار در فرد. تا او را قادر به انجام کار و بهبود بخشی توانایی‌هاء تغییر مهارت‌ها, دانش, نگرش و رفتار اجتماعی نماید..

صفحه 4:
تربیت یا پرورش(/0۵60139092) درلغت نامه دهخدا به معنی پرورانیدن؛ پروردن؛ پروردن و آموختن معنی شده است. درلغت نامه را به کسی آموختن. ) پروردن ۲)ادب واخلاق

صفحه 5:
۱ ا ا لك اا ا ل و ‎Peak)‏ ا ا ا ا ل بر فلسفة ‎٠‏ وإن اشالشى ‎١‏ اقتصضاد و زيست شناسى است .

صفحه 6:
و و ۱ اع داراى ل 0 ‎ote‏ وی عم باه

صفحه 7:
تربیت از سویی هنر است چون در آن توجه به لطافت ها و ريزه كارى هابراى دوباره ساختن ضرورى است. خدمت است به خود و به جامعه انسانی وبه می وان ۶و۶ را موجودی مفید ساخت.

صفحه 8:
تفاوت تعلیم با تربیت تعلیم و تربیت از جهات گوناگنی با یکدیگر تفاوت دارند: ۱- دامنه و قلمرو: قلمرو تربیت گسترده است و همه جانداران را دربرمی‌گیرد. اما قلمرو تعلیم. جاندارانی هستند که دارای درک و شعور می‌باشند.در میان جانداران. تنها انسان است. که دارای درک و شعور واقعی است.

صفحه 9:
5 et ۲- اهداف: تربیت دارای اهداف گستردهای است. زیرا به تمامی جنبههای جسمی و روحی انسان توجه دارد. اما تعلیم. تنها به جنبه عقلانی و فکری انسان می‌پردازد و با پرورش آن قدرت بادگیری و ابتکار فرد را بالامی برد.

صفحه 10:
‎wus‏ که متیبی استعدادهای ذاتی‌اش رابه ‎

صفحه 11:
‎nae‏ شرلیط تربیت به مرلنب از تعلیم ‎ee edie ae eS ey «ee ere)‏ ‎ocr ee cal‏ ۱ پرورش متوبی, از سوبی بلید تملمی شرلیط رشد را ‎cen wy yen reel arn el)‏ 5 دقت. پشتکار. و ... را به اندازه لازم دارا باشد.

صفحه 12:
(instruction) G45. 3: ‏فرهنگ دهخدا:درس دادن‎ Ok .«فرهنگ معین:درس دادن

صفحه 13:
از تدریس تعریف ‎sly‏ ‏تلفی اراثه شده است: *بیان صریح معلم درباره ی ‎azul‏ باید فراگرفته شود. **همورزی متقابل ‎ow‏ ‏معلم,دانش آموز ومحتوا. پراساس مجموعه تعاريی ف:«فعاليتى تعاملی»هدفمندومنظم بین معلم ودانش آموز به منظورتسهیل ادگیری است».

صفحه 14:
رابطه تدریس وآموز تدریس‌به آن قسمت از فعالیت های آموزش که‌با حضور معلم در کلاس درس شود و تدریس بخشی از آموزش است. آموزش اق می افتد اطلاق با سا مر بای درد سر بسن آموزش است ولی هر آموزش را نسی توان نامید.

صفحه 15:
#مفهوم یادگیری: إيكى از عناصر مهم هر نوع تربيتى يادكيرى ‎١‏ ت. يادكيرى در تمام طول زندكى انسان جارى است. توجه به اين مقوله و شناخت کامل ‎gl‏ مارا کمک می کند که بهتر نیز آموزش دهیم چون نهایتا هدف آموزش با تربیت" یادگیری است.

صفحه 16:
مجك كن" اع اه هر ۳۳۳۳ >>> مفهوم بادگیری 6۵۲9109 را می توان به صورت های مختلف تعریف کرد : مردم عادی و بسیاری از معلمان . یادگیری را عبارت از کسب اطلاعات پا معلومات و مهارت ها می دانند ( شریعتمداری , ۷ (ص ۳۱۵ ) و ( شعبانی ۱۳۷۱۰ :ص ۱۰). نظریه پردازان یادگیری معتقدند . یادگیری چیزی است که در نتيجة تجارب معین صورت می پذیرد ( السون و هرگنهان ‏ ۸ (ص ۳۹). ل ص

صفحه 17:
* dee, “oe معروف ترین تعربف برای یادگیری عبارت است از: " بادگیری به فرایند ‏ ۲ جد ایجاد تغییر نسبتا پایدار در رفتاریا بو 5 نوان رفتاری که حاصل تحیبه اس کت ۱ ۱ ظ | | می شود و نمى.توان لن را به حالتهاى ۱ 2 موقتى بدن مانند آنجه بر اثر بيمارى' 7 ‎ras‏ خستکی یا داروها پدید می ید نسبت داد. "(به نقل از سیف۸۰ ۱۳) ‎be | a‏ سك

صفحه 18:
ا ل ۱ ا ا ل ل ل ل ل ‎Tele did‏ ل لل الا ال توصیف کردیم. در این تعامل. معلم با برنامه‌ریزی تلاش مى كند شرليط مطلوب را براى تغيير بوجود آورد؛ بنابرلين» ‎Se Ree er RES ee Teoh)‏ ‎Shelley eRe ce Decree hed‏ ل

صفحه 19:

صفحه 20:
رترب در راموزش نیازهای پادگیری را رای تاشن ‎Geel‏ ‏مشخص می کنند.اما در یادگیری خود فراگیرنیازهایش را می فهمدو از تعقیب ورفع آن ها لذت می برد.

صفحه 21:
و آموزش هميیشه به ما منبع ‎en‏ دربا د كبرى همه ی منابع اد ‎en‏ وجوددارد درآموزش محتوا وزمان آن را ‎Sele DCm ere 1‏ ۳

صفحه 22:
‎)Suggestional_i( |‏ ۳ فرهنگ دهخدا:چیزی را در ذهن و 4 | فکر کسی حقیقت جلوه دادن . کسی ‏* را به چیزی معتقد کردن . ‎0 ‎

صفحه 23:
ن »پذیرش یک فکر یا یک باور بدون چرابی.در تلقین .سوژه بدون اینکه در مورد القائات انجام شده چون و چرا کند آنرا می پذیرد بسیاری از ویژگیهای شخصیتی انسان حاصل تلقین است.ما از کودکی تا کنون در معرض انواع تلقینات اطرافیان خود بوده ایم.

صفحه 24:
نام ۱ **تفاوت تل ‎a‏ ين وآموزش: ر #درآموزش به فراگیران فرصت تجزیه وتحلیل آموخته هاءکاوش ویرسشگری درموردا-ن ها داده مى شود ولى 4 درتلقین هدف این است که فراگیران 1 انديشه ی موردنظر را حفظ کرده ‎wanes,‏ تجزيِة وتحلیل تکرارکنند واز اين ‎Gap‏ لن هطلب ]| درسرشت خود ‎ZA‏ کر نهادينة کتند.* ‎

صفحه 25:
ات هر تجربه آموزشى را كه 5 ‎A eee Se)‏ توان کارورزی نامید و همین تركيب است كه نج را به ابزاری به فرد براى ) ( كتكاش ‎Career (Ge eer‏ ‎(Exploration‏ | 201 لك كند.

صفحه 26:
اصل کلمه کارورزی به واه (کارورز) ‎we‏ ‏گردد و به فردی گفته می ۰ شود که در حین تحصیل | در آموزش عالی و ب بلافاصله بعد از پایان دوران تحصيل تنها با 14 هدف کسب تتجربه و 35 مهارت کاری و عملی در ۰ ; کار مى شود. ‘ 1 ال 11 یب باتک ‎Tas‏ ا

صفحه 27:
کارورزی می تواند برای افراد حالت اجباری يا اختیاری داشته باشد. يعنى کارورز گاهی اوقات بايد براى كذراندن دو يا سه واحد درسی در دانشگاه مه دوره کارورزی روی بیاورد و یا اینکه خودش به طور داوطلبانه در یک واحد صنعتی يا اداری مشغول کار شود.

صفحه 28:
موز كردن نرم كردن . ‎yg! yu ee gles‏ دن ‎ea‏ ی است كه

صفحه 29:
صورت مى كيرد ولك ‎Deel‏ ‎eee‏ کردن صرفا از طریق علي كردن صورت مى كيرد نجام مى شود ومحدود طى كردن نيست.

صفحه 30:

25,000 تومان