sadi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تعلیم و تربیت سعدی”

تعلیم و تربیت سعدی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن ارحیمتهیه کنندگان:یاسراحمدیحامداجاقابوالفضل طاقتی

اسلاید 2: سعدیزندگی و آثارزندگی:ابومحمد مصلح الدین سعدی شیرازی،شاعرونثرپردازشهیردرشیرازودرخانواده ای دین مدارودانش دوست زاده شد.تحصیل علم را نزد پدرآغازکردوچون پدرش فوت کرد به پیشنهاد اتابک سعد زنگی حاکم شیرازکه باپدراوآشنایی داشت برای ادامه تحصیل به بغداد رفت و دردو مدرسه ی نظامیه ومستنصریه نزد عالمانی چون ابن جوزی علوم ومعارف ودرخدمت شهاب الدین سهروردی تصوف را آموخت.سپس به جهانگردی پرداخت وبا مردمان گونانگون صحبت کرد وسرانجام تولای مردمان شیرازاو را به سوی وطن برانگیخت وبا کولباری ازتجربه ومعرفت ودنیا دیدگی ومردم شناسی وخاطرات رنگارنگ،تلخ وشیرین سفرش رابه اتمام رساندوازنزدیکان ابوبکرسعدحاکم جوان شیرازشدودرشعر،تخلص سعدی راانتخاب کرد.

اسلاید 3: آثار:مهمترین اثرسعدی گلستان است که کتابی است منثورکه به نظم هم آراسته است.گلستان در800سالی که ازتاریخ تحریرش می گذردهمیشه موردتوجه شاعران سرآمد بوده است.عده ای ازشاعران همچون جامی به تقلید ازگلستان،گلستانی دیگربیافرینند اما تا به امروزهیچ کس نتوانسته است اثری همچون گلستان بیافرینند.سعدی آثار دیگری چون مجالس پنج گانه،رساله عقل وعشق،نصیحة الملوک ازدیگر نثرهای سعدی است.

اسلاید 4: آرای تربیتی سعدیمبانی فلسفی سعدی:1.انسان2.اخلاق3.تعلیم وتربیت

اسلاید 5: 1.انسان:سعدی رابطه روح با بدن را به رابطه ی مرغ وقفس تشبیه می کند.ازنگاه سعدی انسان افریده ای است ناتوان،گمراه وستم کاراما اهل عقل،خداجویی وعشق است ومی توان با کسب فضایل ازملایک در گذرد.ویژگی های انسان:(1-خرد ورزی2-تربیت پذیری3-عشق وشیدایی4-خداجویی5-اجتماعی بودن).سعدی بااقتباس ازقرآن کریم انسان راجهول وظلوم معرفی می کند زیرا آسمانها وزمین از تکلیف الهی سر بازمی زند.

اسلاید 6: 2.اخلاق:سعدی درآثارش به ویژه گلستان وبوستان چهره ی معلم اخلاق از خودترسیم کرده است که می کوشد با استفاده ازروشهای گوناگون تربیتی مخاطبان خود رابه اخلاق نیکو سوق دهد وازاخلاق ناپسند دورنماید.وی به مخاطب خود می گوید نصیحت های سعدی را درزندگی به کار ببر چرا که(نیابی به ازوی نصیحت گری).سراسر بوستان وگلستان سعدی سرشار ازاخلاقیاتی است که بیشرآن برگرفته از قرآن کریم است وبرهرمسلمانی واجب است شخصیت اخلاقی خود را به آنها زینت بخشد،مواردی چون،راستی،درستی،قناعت،مناعت،صبوری،سخاوت،خرسندی،بی نیازی،متعهد به پیمان،رعایت حقوق زناشویی،جوانمردی،فداکاری،شجاعت،دوری ازخیانت،ریا،نیرنگ،مردم فریبی،عفت،پاکدامنی،دوری از هوا وهوس،مبارزه با نفس اماره،دوری از گناه،پرهیز ازسخن چینی.

1,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید