علوم مهندسی معماری و عمران

تعمیر و مرمت ستون های بتنی

bton2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تعمیر و مرمت ستون های بتنی”

تعمیر و مرمت ستون های بتنی

اسلاید 1: به نام خدا موضوع : تعمیر و مرمت ستون های بتنی استاد: جناب آقای ارجمند شهراد نصرتی آورندگان : فاطه ایزدی رشته : مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

اسلاید 2: ترمیم و تعمیر بتن چیست ؟ تعمیر، جايگزيني يا اصلاح مصالح، اجزاء يا اعضاي خراب شده، آسیب ديده، يا معیوب يك سازه است. به عبارت ديگر، تعمیر در واقع شیوه اي است كه به طولاني تر شدن عمر مفید واقعي سازه و رسیدن به عمر مفید طراحي آن كمك مي كند. در واقع ما در ترمیم بتن می خواھیم شرایط را به نحوی فراھم سازیم تا سازه مشخصات خود را در دوره بھره برداری حفظ نماید. انواع سازه ھای بتنی بنا به مشکلات بھره برداری ، شرایط محیطی و اشکلات ساخت نیازمند ترمیم و بازسازی می باشند. امروزه روش ھای استاندارد متنوعی برای ترمیم و بازسازی سازه ھای بتنی وجود دارد که ھر یک دارای مزایا ، معایب و مجدودیت ھایی می باشند.

اسلاید 3: به کارگیری ھر یک از این روش ھای ترمیم و بازسازی نیازمند شناخت دقیق پتانسیل ھر یک از این روش ھاست ، معایب آنھا ، علت ایجاد عیب و تخریب ، ابعاد ، اکسپوز یا غیر اکسپوز بودن ، شرایط بھره برداری ، محدودیت ھای اقتصادی و زمانی ، محدودیت ھای اجرایی ، توقعات از عملیات می باشد

اسلاید 4: عیوب سازه های بتنیانواع عیوب سازه ھای بتنی را می توان به عیوب و تخریب سازه ھای سازه ای و غیر سازه ای تقسیم بندی کرد. عیوب و تخریب ھای سازه ای به مشکلاتی اطلاق می شود که بر ظرفیت باربری سازه تاثیر داشته و باعث اختلال در باربری سازه می گردد. این تعمیرات و ترمیم ھا باید به نحوی باشد که بتواند بخشی از بار وارده به خود و سازه را بدون مشکل تحمل نماید.

اسلاید 5: از جمله منشا و عوامل تخریب بتن می توان به این موارد اشاره کرد :خوردگی میلگردھا ، سولفات شدن ، کربناتاسیون ، فرآیند ذوب و یخ ، تبلور نمک ، تماس اسیدی ، حوادث طبیعی مانند زلزله و آتش سوزی ، واکنش قلیایی سنگ دانه ھا ، سایش و پدیده کاویتاسیون ، مشکلات اجرایی و عمل آوری و ... .در ترمیم بتن و تعمیرات غیر سازه ای ، عملیات انجامی باربر نبوده و صرفا به منظور زیباسازی ، جلوگیری از معضلات بھره برداری مانند نشت آب ، حفظ دوام دارای اھمیت می باشد.

اسلاید 6: از جمله انواع روش ھای تعمیرات و ترمیم سازه ھای بتنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:قالب بندی و بتن ریزی با بتن حاوی افزودنی ھای بتن ، بتن پیش آکنده ، بتن پاشی یا شاتکریت ، ترمیم دستی ، تزریق رزین اپوکسی و پلی یورتان ، بتن اصلاح شده با پلیمر و چسب اپوکسی یا لاتکس ، بتن ھای پلیمری و ... اشاره کرد.

13,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید