پزشکی و سلامت تغذیه

تغذیه با شیر مادر ۴

taghziye_shire_madar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تغذیه با شیر مادر ۴”

تغذیه با شیر مادر ۴

اسلاید 1: 10 تا 16 مرداد ( 1 تا 7 آگوست )کمیته اجرایی بزرگداشت هفته ترویج تغذیه با شیر مادربه نام خدا

اسلاید 2: خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند: و ما به انسان درباره پدر و مادرش سفارش کردیم، مادرش او را با زحمت حمل کرد و دوران شیرخوارگی او در دو سال پایان می یابد.آیه 14 سوره لقمان

اسلاید 3: 1 : برنامه ریزی جهت بزرگداشت هفته شیرمادرتغذیه با شیر مادر: کلید توسعه پایدارتوسعه پایدار چیست؟ توسعه پایدار آن گونه توسعه ایی است که نیازهای زمان حال را بدون این که توانایی های نسل های آینده در تامین نیازهایشان را به مخاطره اندازد،‌ فراهم می کند. ( بهبود بخشیدن به کیفیت زندگی تمام مردم )

اسلاید 4: اهداف سازمان جهانی بهداشت درخصوص هفته جهانی ترویج تغذیه با شیرمادر اطلاع رسانی به مردم در مورد اهداف توسعه پایدار و ارتباط آن ها با تغذیه با شیرمادر و کودکان خردسال تثبیت جایگاه تغذیه با شیرمادر به عنوان یک جز کلیدی توسعه پایدار طراحی انواع اقدامات مداخله ای در راستای ترویج تغذیه با شیرمادر جلب مشارکت مدعیان ترویج، حفاظت و حمایت از تغذیه با شیر مادر جهت همکاری

اسلاید 5: 1. کاهش فقرتغذیه با شیرمادر راه طبیعی و کم هزینه تغذیه شیرخواران است. برای همه مقرون به صرفه است و در مقایسه با تغذیه مصنوعی هزینه ای به خانواده تحمیل نمی کند و از این رو به کاهش فقر کمک می کند2. کنترل گرسنگی تغذیه انحصاری با شیرمادر و تداوم شیردهی به مدت 2 سال و بیشتر، مواد مغذی با کیفیت بالا و انرژی کافی را تامین می کند و می تواند به پیشگیری از گرسنگی،‌ سوء تغذیه و چاقی کمک کند. تغذیه با شیرمادر به معنی امنیت غذایی برای شیرخواران است.

اسلاید 6: 3. سلامتی و تندرستیتغذیه با شیرمادر به طور قابل توجهی سلامت،‌ تکامل و بقای شیرخواران را ارتقا می دهد. به بهبود سلامت و تندرستی مادران در کوتاه مدت و بلند مدت کمک می کند. 4. کیفیت آموزشتغذیه با شیرمادر و تغذیه تکمیلی مناسب اساس آمادگی برای یادگیری هستند. تغذیه با شیرمادر و تغذیه تکمیلی با کیفیت خوب به طور قابل توجهی به رشد ذهنی و شناختی کمک می کنند و در نتیجه یادگیری را ارتقا می دهند.

اسلاید 7: 5. برابری جنسیتیتغذیه با شیرمادر با برقراری عدالت،‌ منصفانه به تمام کودکان اجازه می دهد تا بهترین شروع زندگی را داشته باشند. شیردهی حق منحصر به فرد مادران است و باید برای تغذیه مطلوب شیرخواران با شیرمادر مورد حمایت جامعه قرار گیرند. مادر با شیردهی احساس خشنودی و توانمندی می کند که اوست که تصمیم می گیرد چگونه کودکش را تغذیه کند. 6. دسترسی سالم و بهداشتیتغذیه با شیرمادر بر حسب میل شیرخوار تمام آب مورد نیاز او را حتی در آب و هوای گرم فراهم می کند. اما تغذیه مصنوعی نیاز به دسترسی به آب تمیز و تسهیلات بهداشتی دارد. 7. انرژی در دسترس و بدون آلودگی تغذیه از پستان مادر در مقایسه با صنایع تولید شیر مصنوعی انرژی بسیار کمتری نیاز دارد. همچنین نیاز به آب و چوب و سوخت های فسیلی در منزل ندارند.

اسلاید 8: 8. رشد اقتصادی با جلوگیری از خروج ارز و تحمیل هزینه بر خانواده ها به نحو موثر می توان به رشد اقتصادی کمک کرد. 9. توجه به صنعت،‌ نوآوری و زیر ساخت هابا صنعتی شدن و شهر نشینی چالش های وقت و مکان بیشتر خودنمایی می کند. مادران شیرده که در خارج از منزل کار می کنند باید این چالش ها را مدیریت کرده و به وسیله کارفرما،‌ خانواده و جامعه حمایت شوند. تاسیس مهد کودک نزدیک محل کار،‌ اتاق شیردهی،‌ مرخصی ساعتی شیردهی می تواند بسیار کمک کننده باشد. 10. کاهش نابرابری روش های تغذیه با شیرمادر در سراسر جهان متفاوت است. تغذیه با شیرمادر نیاز به حفاظت،‌ ترویج و حمایت در میان همه اقشار و جوامع به ویژه در گروه های فقیر و آسیب پذیر دارد. این موضوع به کاهش نابرابری کمک خواهد کرد

اسلاید 9: 11. تدوام و پایداری شهرها و جوامع برای حفظ و پایداری شهرها و جوامع در بلایای طبیعی و بحران های انسانی، حفاظت از زنان و کودکان یک اصل اساسی و مهم است. در چنین شرایطی زنان باردار و شیرده نیاز به حمایت ویژه دارند. 12. تولید و مصرف تغذیه با شیرمادر مواد غذایی و تغذیه ای سالم،‌ مداوم، غیر آلوده، پایدار با منبع طبیعی را برای شیر خواران تامین می کند. ( اصل از تولید به مصرف کاملا رعایت می شود.) 13. تاثیرات گرمایشی هوا تغذیه با شیرمادر سلامت و تغذیه شیرخواران را در زمان های نامناسب بودن آب و هوا و بحران های مربوط به آن به دلیل گرم شدن کره زمین حفاظت می کند.شیرخشک خواران در آب و هوای گرم ناشی از تغییرات جوی نیاز به آب بیشتری خواهند داشت. در حالیکه شیر مادر به تنهایی نیاز شیرخوار را نسبت به آب و غذا مرتفع خواهد ساخت.

اسلاید 10: 14و 15 . توجه به حفظ حیات در کره زمین تغذیه با شیرمادر در مقایسه با تغذیه با شیرمصنوعی مواد زاید کمتری تولید و پخش می کند. بنابراین آب دریاها و موجودات آبزی از طریق پس آب کارخانه ها کمتر متاثر و آلوده می شوند. تغذیه با شیر مصنوعی به علت استفاده از انرژی حاصل از سوخت های فسیلی می تواند منجر به آلودگی هوا و در خطر افتادن حیات در کره زمین شود. 16. نهادهای قوای صلح و عدالت تاکید قرآن کریم بر تغذیه با شیرمادر به عنوان مهم ترین نهاد حامی حقوق بشردر بسیاری از عهد نامه های حقوق بشر و کنوانسیون ها بر تغذیه با شیرمادر تاکید شده است . قوانین و سیاست های ملی کشورها برای محافظت و حمایت از مادران شیرده و شیرخواران شان نیاز است تا اطمینان حاصل شود که حقوق آن ها مورد حمایت واقع شده و مورد تایید است. 17. مشارکت برای اهداف تغذیه با شیرمادر استراتژی جهانی تغذیه شیرخوار و کودک خردسال،‌ همکاری چند بخشی سازمان ها، موسسات و افراد مختلف را ترغیب می کند تا برنامه ها و نهضت تغذیه با شیرمادر مورد حمایت های مختلف قرار گرفته و پیشرفت های بیشتری حاصل گردد.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید