پزشکی و سلامت بیماری‌ها

تغذیه در اختلالات گوارشی تحتانی ۱

taghzie-ekhtelalat-govaredi-tahtani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تغذیه در اختلالات گوارشی تحتانی ۱”

تغذیه در اختلالات گوارشی تحتانی ۱

اسلاید 1: تغذیه درمانی در اختلالات دستگاه گوارش تحتانیفیبر، مواد هضم نشدنی و باقیماندهفیبر غذایی به دو دسته تقسیم می شود:فیبرهای محلول در آبفیبرهای نامحلول در آبمهمترین اثری که فیبرهای نامحلول در بدن دارند جذب آب و ایجاد مدفوع حجیم است. میوه ها، سبزیجات وغلات منبع فیبرهای محلول در آب هستند.سبوس، گندم کامل، برای جذب آب و شکل دادن مدفوع نرم و حجیم مهمترین فیبرهای نامحلول هستند.

اسلاید 2: تغذیه درمانی در اختلالات دستگاه گوارش تحتانیفیبر، مواد هضم نشدنی و باقیماندهفیبرهای محلول موجود در میوه ها و سبزی ها، بقولات و انواع جو به شکل یک ژل نرم، به آرامی از میان روده ها عبور کرده و باعث تأخیر یا مانع جذب ترکیبات خاص یک رژیم غذایی نظیر گلوکز و کلسترول می شود. 15 تا 20% کل فیبرهای موجود در میوه ها، حبوبات و سبزی ها همی سلولز، پکتین و صمغ و کمتر از 10% فیبرهای موجود در بقولات، آجیل و دانه ها از نوع فیبرهای محلول می باشند.

اسلاید 3: بعد از فرآیندهای بلع، هضم، جذب و تخمیر که برروی غذا اتفاق می افتد، آنچه را که باقی می ماند و به صورت مدفوع درآمده و دیگر قابل استفاده نیست، ”باقیمانده“ می نامند.اگر در رژیم غذایی منابع فیبری نظیر میوه ها، سبزی ها و دانه های کامل به مقدار توصیه شده وجود داشته باشد، جذب ویتامین، مواد معدنی و فیتوکمیکال ها خیلی بیشتر می شود.تغذیه درمانی در اختلالات دستگاه گوارش تحتانی

اسلاید 4: تغذیه درمانی در اختلالات دستگاه گوارش تحتانیراهنمایی برای رژیم های پرفیبرافزایش مصرف نان های سبوس دار، حبوبات، آرد و دیگر محصولات حاوی حبوبات کامل(مصرف روزانه 6 تا 11 سروینگ)افزایش مصرف سبزي ها مخصوصاً بقولات، میوه ها، بخصوص آن هایی که پوستشان قابل خوردن باشد. دانه ها و سبوس ها(مصرف روزانه 5 تا 8 سروینگ)مصرف غلات پرفیبر، گرانول ها و بقولات بطوری که حداقل 25 گرم فیبر را در روز تأمین کند.افزایش مصرف آب تا حداقل 2 لیتر در روز

اسلاید 5: تغذیه درمانی در اختلالات دستگاه گوارش تحتانیدر رژیم غذایی کم باقیمانده، میزان مصرف توصیه شده میوه هاف سبزی ها و دانه های کامل، محدود می شود. اگر این رژیم برای مدت طولانی بکار گرفته شود و یا بیمار ضعیف باشد، برای جلوگیری از کمبود و جبران ویتامین و املاح معدنی از مکمل های مولتی ویتامین مینرال استفاده می شود. حذف رژیم های حاوی فیبر هیچگاه توصیه نمی شود.

59,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید