پزشکی و سلامت طب سنتی

تغذیه در زمستان

taghziye_dar_zemestan_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تغذیه در زمستان”

تغذیه در زمستان

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: تغذیه در زمستان

اسلاید 3: در طب سنتی هر فصل مزاج خاص خود را دارد و با توجه به مزاج فصل باید موادغذایی خاصی را مصرف کرد.فصل زمستان دارای طبیعت سرد و تر است.خلط بلغم در این فصل بیشتر ساخته می‌شود.این فصل برای افراد صفراوی مناسب‌تر است.زمستان برای افراد بلغمی و افراد مسن و پیر به هیچ وجه مناسب نیست.

اسلاید 4: در زمستان حرارت به داخل بدن می‌رود و مصرف غذاهای غلیظ می‌تواند برای فرد مفید باشد.مصرف غذاهای گوشتی و استفاده از ادویه‌ها در تهیه آن می‌تواند موجب گرم تر شدن بدن شود.همچنین مانع از تولید رطوبت و تری در بدن می‌شود.

اسلاید 5: مصرف غذاهای گوشتی در فصل زمستان موجب افزایش قوای بدن می‌شود؛ به دلیل اینکه سیستم هضم بدن در فصل زمستان قوی تر است.به همین دلیل کله‌پاچه، حلیم و غذاهایی مانند فسنجان را در این فصل می‌توان بیشتر مصرف کرد.این گونه غذاها بالفعل دارای طبیعت گرم است.

اسلاید 6: در فصل‌های سرد بویژه زمستان، استفاده از غذاهای گرمی مانند کره، عسل، بادام و فندق به همراه غذاهای اصلی توصیه می‌گردد.بدیهی است مقدار این غذاها در هر فرد به تناسب مزاج وی می‌باشد.در زمستان از مصرف موادغذایی با طبع سرد پرهیز کنند.موادغذایی سرد را با یک ماده غذایی گرم مانند خرما مصرف کنند.تا از ساخته شدن بیش از حد خلط بلغم پیشگیری شود.

اسلاید 7: در این فصل بهتر است كه مصرف میوه‌های سرد و مرطوب (چون هندوانه، خیار، نارنگی و...) كم شود.بیشتر از میوه‌های گرم و میوه‌های خشك و خشكبار استفاده گردد.

اسلاید 8: از موادغذایی گرم مثل آبگوشت، انواع سوپ و آش، کشمش و شیره انگور، استفاده و کمتر از آب سرد و بیشتر از آب گرم استفاده کنید. در فصل‌های سرد سال، نوشیدن آب به ویژه آب سرد ناشتا مضر بوده و می‌توان از شربت عسل استفاده کرد.

اسلاید 9: استفاده از عرقیات گرم مانند بیدمشک، نعناع، پونه، آویشن، گل گاو زبان، زعفران و دارچین برای کاهش بیماری‌های فصلی در روزهای سرد بسیار موثر است.مصرف دم نوش‌های با طبع گرم مانند آویشن، بابونه و استوخودوس مفید است.برای شیرین شدن آنها از عسل، شیره انگور و نبات استفاده کنید.

اسلاید 10: غذای افراد تندرست در این فصل باید غذایی معتدل و غلیظ باشد:مثل حلیم و كله‌پاچه و گوشت شیشك و آب‌گوشت آن و گوشت نمک‌سود و گوشت شكار با ادویة گرم و كباب و بریان و گوشت كبک و تیهو و بلدرچین و مانند اینها.همچنین اسفیدباها (انواعی از آش) و قلیه خشك (گوشت سرخ‌شده با روغن گردوی بریان‌كرده یا روغن زیتون و یا روغن زردآلو) و مانند این، بویژه با دارچین و زیره و رازیانه و مانند آنها.

اسلاید 11: مواد گرم و خشكی كه برای تغذیه در این فصل مناسب هستند عبارتند از:انبه، بادام کاغذی، تخم شربتی، پسته، پونه، پیاز، پیه (دمبه)، ترب، تره، جعفری، خردل، خرما، خرمالو، دارچین، روغن، ریحان، زردچوبه، زعفران، زنجبیل، زنیان، زیتون، زیره سیاه، سیر، شنبلیله، فلفل، فندق، کرفس، کشمش انگور سیاه (مویز)، کلم، کنگر، گردو، گل سرخ، لپه، مرزه، موسیر، موم عسل، نارگیل، نخود، نعناع، عرق بهارنارنج، هل و....مصرف هریک از این موارد رابطه مستقیم با مزاج افراد دارد و لازم است از زیاده‌روی در هرکدام از آنها دوری شود.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید