پزشکی و سلامت تغذیه

تغذیه در فوتسال

footsal3

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تغذیه در فوتسال”

تغذیه در فوتسال

اسلاید 1: تغذیه در فوتسالمهسا قادریمریم سلمانیزهره بناییرباب شیرسوار

اسلاید 2: بدون شک با اهمیت‌دادن به تغذیه مناسب قبل از شروع مسابقه، بردتان را حتمی خواهید کرد و چه بسا کار حریفتان به هتریک بکشد. برای موفقیت در هر ورزشی باید برنامه‌های غذایی به صورت انفرادی و اصولی تنظیم شود. ورزشکاران در رشته فوتبال نیز باید سعی کنند تا ذخایر انرژی مناسبی جهت تمرینات و مسابقات داشته باشند.اگر بخواهید بدون در نظر گرفتن تغذیه قبل از مسابقه فوتسال پا به توپ شوید، بدون شک کل تیمتان را با چالش جدی روبه‌رو خواهید کرد.بدون شک با اهمیت‌دادن به تغذیه مناسب قبل از شروع مسابقه، بردتان را حتمی خواهید کرد و چه بسا کار حریفتان به هتریک بکشد. ورزشکاران در رشته فوتسال باید سعی کنند تا ذخایر انرژی مناسبی جهت تمرینات و مسابقات داشته باشندمقدمه

اسلاید 3: رژيم غذايي مناسب، يکي از مهم ترين اصول حفظ تناسب اندام براي ورزشکاران است و اين در حالي است که برنامه غذايي يک ورزشکار بايد با در نظر گرفتن نيازهاي انرژي خاص هر ورزش و حجم‌ تمرين روزانه، سن، جنسيت و اولويت‌هاي رژيمي او تنظيم شود.تغذيه مناسب ورزشي چيست؟

اسلاید 4: تغذيه‌ مناسب ورزشکاراندر فعاليت‌هايي که ۷۰ درصد انرژي دريافتي روزانه را کربوهيدرات ها تشکيل‌ مي‌دهند، اين مقدار به ۷ گرم به ازاي هر کيلوگرم از وزن بدن افزايش مي‌يابد.در هنگام تمرينات استقامتي شديد يا در طي مسابقات طولاني مدت ممکن است مصرف ۹ تا ۱۰ گرم کربوهيدرات به ازاي هر کيلوگرم از وزن بدن در روز ضرورت پيدا کند.نبايد اين نکته را فراموش کنيد که رژيمي که به مقدار کافي کربوهيدرات ندارد، موجب تخليه سريع ذخاير گليکوژن موجود در عضلات و کبد مي‌شود و ظرفيت تمرينات ورزشي شديد و طولاني مدت را کاهش مي‌دهد. يشتر ورزشکاران، روزانه به ازاي هر کيلوگرم از وزن بدن خود به ۴ تا ۶ گرم کربوهيدرات نياز دارند. تغذيه مناسب شامل رژيمي است که اساسا گياهي، پُر کربوهيدرات (۵۵ درصد تا ۶۵ درصد کل کالري)، کم ‌چربي (کمتر از ۳۰ درصد کل کالري) و از نظر پروتئين، کافي (۱۰ درصد تا ۱۵درصد کل کالري) باشد.نتيجه ده‌ها سال تحقيق نشان مي‌دهد که رژيم‌هاي غني از حبوبات، سبزي‌ها و ميوه‌ها(غذاهاي پرکربوهيدرات) به پيشگيري از بيماري‌ها کمک مي‌کند، وزن بدن را ثابت نگه مي‌دارد و عملکرد ورزشي را به حد مطلوب مي‌رساند.

اسلاید 5: ورزشکاران به چه مقدار انرژي نياز دارند؟ ورزشکاراني که در ورزش‌هاي گروهي، قدرتي و استقامتي شرکت مي‌کنند، بين ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ کيلوکالري براي خانم‌ها و ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ کيلو کالري براي آقايانافراد با فعاليت کمتر در سن ۱۸ تا ۳۵ سالگي، روزانه تقريبا به ۱۸۰۰ تا ۲۱۰۰ کيلو کالري براي خانم‌ها و ۲۲۰۰ تا ۲۵۰۰ کيلو کالري براي آقايانژيميناست‌ها، کساني که پاتيناژ(اسکيت روي يخ) بازي مي‌کنند و همچنين ورزشکاراني با گروه ‌وزني مشخص مانند وزنه برداران، کشتي‌گيران و جودوکاران، بايد تلاش کنند تا توده بدني خود را در حد مشخصي نگه دارند و به احتمال زياد، کالري بسيار کمتري براي فعاليت‌هايشان دريافت مي‌کنند123

اسلاید 6: نیازهای تغذیه ای اساسی در رژیم غذایی فوتسالیست هانیازهای تغذیه ای اساسی در رژیم غذایی فوتسالیست هااگر فوتسال بازی می کنید پس حتما می دانید که این ورزش چه انرژی زیادی از بدن شما می گیرد. یک بازیکن فوتسال به طور متوسط در طی 90 دقیقه بازی فوتسال چیزی بین 1500 تا 2000 کالری می سوزاند. تحقیقات دیگری هم نشان می دهند که فوتسالیست های حرفه ای مرد تقریبا در طول روز 3400 کالری می سوزانند. بنابراین اگر به تغذیه تان اهمیت ندهید خیلی زود عضلاتتان تحلیل می رود و دچار فرسودگی و آسیب دیدگی می شوید.منابعی که می توانید از آنها برای تامین انرژی مورد نیازتان استفاده کنید شامل کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها هستند.

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید