پزشکی و سلامت بیماری‌ها

تغذیه روغن و چربی

roghan_va_charbiha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تغذیه روغن و چربی”

تغذیه روغن و چربی

اسلاید 1: روغن ها و چربی ها

اسلاید 2: چربیها در تمام سلولها و بافتهای بدن وجود دارند و نقش حیاتی در غشاء سلول عهده دار می باشند. همچنین چربیها بصورت پوشش ولایه محافظ در اطراف اندامها و اعضاء بدن یافت می شوند.نقش چربیها و روغنها در بدن :1- مهمترین منبع تولید انرپی در بدن هستند2- حاوی برخی اسیدهای چرب غیراشباع هستند که برای بدن ضروری اند.3- حاوی ویتامینهای محلول در چربی می باشند( ویتامینهای A,D,E,K) 4- وجود آنها در غذا باعث خوشمزه شدن و برانگیختن اشتها می شود.

اسلاید 3: انواع چربیها1- چربیهای مرئیشامل : مارگارین , روغن نباتی , روغن حیوانی که با چشم قابل رویت هستند2- چربیهای نامرئی شامل : چربیهای موجود در اغلب غذاها مانند شیر , تخم مرغ , گوشت , پنیر , چیپس , شکلات و مغزها که با چشم دیده نمی شوند.

اسلاید 4: تفاوت روغن و چربیروغن در درجه حرارت معمولی مایع می باشد و چربی در درجه حرارت معمولی جامد استوجود مقدار کافی از روغن و چربی در رژیم غذائی لازم است و برای تامین انرژی مورد نیاز بدن همچنین تامین اسیدهای چرب ضروری ( امگا 3 و امگا 6 ) و ویتامینهای محلول در چربی ضروری است.حداقل دریافت چربی برای افراد مختلف متفاوت است و در دوران مختلف زندگی تغییر می کند. دریافت کافی چربی بویژه قبل از بارداری و در طول دوران بارداری و شیردهی حائز اهمیت است.

اسلاید 5: اسیدهای چربچربیها حاوی اسیدهای چرب اشباع و غیراشباع می باشندهرچه مقدار اسیدهای چرب اشباع در چربیها بیشتر باشد چربی به شکل جامد و هرچه مقدار اسیدهای چرب غیراشباع بیشتر باشد چربی به شکل مایع در می آیدکره و چربی حیوانی بیشتر حاوی اسیدچرب اشباع هستند.اسیدهای چرب غیراشباع در کاهش کلسترول و چربیخون و پیشگیری از تومورهای سرطانی نقش عمده دارند.نوعی ازاسیدهای چرب اشباع بیشتر در روغن زیتون ، روغن کلزا یا کائولا، روغن بادام زمینی ، روغن کنجد ، روغن نارگیل و نوعی دیگر بویژه اسیدهای چرب امگا6 به میزان زیادی در روغن های گلرنگ ، آفتابگردان ، روغن ذرت ، روغن سویا و کنجد وجود داردروغنهای سویا و کلزا از منابع غنی اسیدهای چرب غیراشباع امگا 3 می باشند

اسلاید 6: اسیدهای چرب ضروریاسیدهای چربی هستند که در بدن ساخته نمی شوند و برای پیشگیری از بروز برخی بیماریها مانند MS , رماتیسم , آرتروئید, آترواسکلروز یا تصلب شرائین و بیماریهای پوستی باید از طریق رژیم غذائی تامین گرددو بدن قادر به ساختن آنها نیست . مصرف روغنهای نباتی مایع و برخی انواع مارگارین نیاز بدن به اسیدهای چرب ضروری را تامین می کند.مصرف برخی ماهیها به دلیل داشتن اسیدهای چرب ضروری و مفید در تامین اسیدهای چرب ضروری بسیار موثرند.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید