علوم پایه زمین‌شناسی و مهندسی معدن

تغذیه مصنوعی در سفره‌های آب زیرزمینی

taghzie-masnooei-sofrehaye-aab-zirzamini

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تغذیه مصنوعی در سفره‌های آب زیرزمینی”

تغذیه مصنوعی در سفره‌های آب زیرزمینی

اسلاید 1: « ... و من الماء کل شئ حی »s

اسلاید 2: دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی حفاظت آب و خاک { تغذیه مصنوعی در سفره های آب زیرزمینی }جناب آقای دکتر رمضانی مقدمبه کوشش شایان خاک نژاد و الیار نوری زاده

اسلاید 3: مقدمه

اسلاید 4: آبمایه حیات

اسلاید 5: بیش از 70 درصد سطح زمین را پوشانده است فقط 3 درصد آبهای روی زمین شیرین اند 2 درصد تنها بصورت یخ در نواحی قطب ( غیر قابل استفاده)کشاورزی 70 درصد از آبهای شیرین را مصرف میکند!!!استفاده در

اسلاید 6: فقط 4 % 50 % جمعیت دنیاچرخه آب

اسلاید 7: بیلان آبهای زیر زمینی تعادل هیدروژیکی

اسلاید 8: آخرین مرحله در مطالعه آبهای زیرزمینی برقراری معادله «بیلان آب» یا تعادل هیدرولوژیکی  در حوضه مورد مطالعه است. بیلان آب

اسلاید 9: بیلان آب از مفاهیم اساسی در هیدرولوژی است و با تعیین مقادیر کمی اجزا آن می‌توان تاثیر دخالت انسان را در چرخه طبیعی آب و همچنین نحوه صحیح بهره ‌برداری از منابع آب ، روشن کرد. برای آنکه منابع آب زیرزمینی به طور نامحدود قابل بهره‌برداری باشد ، باید بین تمام آبهای ورودی به حوضه و آبهای خروجی از آن تعادل هیدرولوژیکی وجود داشته‌باشد.

اسلاید 10: . از یک سفره مقدار معینی آب می‌توان استخراج کرد که آبدهی مجاز نام دارد. آبدهی مجازمقدار آبی است که می‌توان سالیانه از یک سفره آب زیرزمینی برداشت نمود بدون آنکه نتیجه نامطلوبی از نظر تامین آب به بار آید.

اسلاید 11: متخصصان آبهای زیرزمینی برای تعیین مقدار آب زیرزمینی قابل بهره ‌برداری سالیانه یک منطقه ابتدا باید بیلان آب منطقه ، یعنی شرایط تعادل هیدرولوژیکی آن را بدست آورند. شناخت بیلان هیدرولوژیکی

اسلاید 12: در سال ۲۰۰۵ (میلادی) چین، هند و ایران رتبه‌های اول تا سوم برداشت بیش از حد از منابع زیرزمینی آب را داشته‌اند. ایران به‌طور متوسط سالانه پنج میلیارد مترمکعب آب بیش از ظرفیت لایه‌های آب‌دار زمین از آن‌ها بهره‌برداری می‌کند. این مقدار آب معادل آب مورد نیاز جهت تولید یک سوم کل غله تولیدی این کشور است.

اسلاید 13: چرا آبهای زیرزمینی !؟یک مخزن طبیعی محسوب می‌شوند و نیاز به سرمایه‌گذاری ندارند.گستره عظیم و تقریباً نامحدودی دارند و ظرفیت ذخیره بسیار بالایی دارند.هزینه‌های تملک و اشغال سطح زمین ندارند.تبخیر در آن‌ها انجام نمی‌گیرد یا بسیار کم است.نسبت به نوسانات سالانه و فصلی آسیب‌پذیری کمتری دارند و منابع مطمئن تری نسبت به آب‌های سطحی محسوب می‌شوند.فرایند پالایش در آن انجام شده و آسیب‌پذیری کمتری نسبت به آلودگی دارند.پدیده ذخیره آب از سال‌های پرآب به کم‌آب در آن‌ها میسر است و اضافه برداشت از ذخیره ایستاتیک امکان‌پذیر است.در سال‌های خشک امکان بهره‌گیری از آن به جای منابع آب‌های سطحی فراهم است.

199,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید