پزشکی و سلامت بیماری‌ها

: تغذیه کودک تا ۲ سالگی و انواع بیماری ها و واکسن ها

taghzieh-kodak

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “: تغذیه کودک تا ۲ سالگی و انواع بیماری ها و واکسن ها”

: تغذیه کودک تا ۲ سالگی و انواع بیماری ها و واکسن ها

اسلاید 1: موضوع : تغذیه کودک تا 2 سالگی و انواع بیماری ها و واکسن ها بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: تغذیه نوزاد از بدو تولد تا 6 ماهگی:تغذیه نوزادان در 2 سال اول زندگی اهمیت بسیاری دارد. جالب است بدانید شیر مادر تامین ‌کننده تمام نیازهای کودک از بدو تولد تا 6 ماهگی است و تا این زمان کودک به هیچ نوع ماده غذایی دیگر حتی آب نیاز ندارد. شیر مادر برطرف ‌کننده گرسنگی، تشنگی و همه نیازهای رشدی کودک می‌باشد. به علاوه اینکه تا 6 ماهگی دستگاه گوارش نوزاد توانایی هضم هیچ نوع غذای دیگری را جز شیر مادر ندارد. به همین دلیل تغذیه مادر تاثیر مستقیمی در رشد و سلامت کودک دارد. اگر مادر به هر علتی نمی‌تواند به نوزاد خود شیر بدهد باید از شیرخشک استفاده کند.

اسلاید 3: از 6 ماهگی تا 2 سالگی:بعد از 6 ماهگی تغذیه کمکی کودک شروع می‌شود. تغذیه کمکی یک دوره 6 تا 24 ماهه بسیار مهم است، چرا که با شروع آن فرآیند از شیرگیری آغاز می‌شود. از شیر گرفتن نقطه عطفی در رشد جسمی و روحی نوزاد به شمار می‌رود که اگر به خوبی طی شود کودک با کسب توانمندی‌های روانی و جسمانی از مادر خود جدا شده و به عبارتی روند استقلال را طی می‌کند.

اسلاید 4: در این دوره عادات غذا خوردن شکل می‌گیرد و کودک خوردن و جویدن غذاهای جامد را می‌آموزد. ابتدا در تغذیه کمکی دفعات شیردهی به تدریج کاهش یافته و غذاها مرحله به مرحله به رژیم کودک اضافه می‌شوند. به گزارش سازمان بهداشت جهانی سوتغذیه کودکان زیر 5 سال در دنیا بسیار شایع است، پس شکل‌گیری عادات صحیح غذایی و کفایت تغدیه نوزادان در این دوره از اهمیت بسیاری برخوردار است. یکی از نکاتی که در این دوره باید توجه کنید این است که غذای کمکی نوزاد بدون شکر و نمک باشد تا ذائقه کودکان به سمت غذاهای شور یا شیرین نرود.

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید