علوم مهندسی معماری و عمران

تفاوت در و پنجره های فلزی و upvc

Tafavot_dar_va_panjerehaye_felezi_va_UPVC

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تفاوت در و پنجره های فلزی و upvc”

تفاوت در و پنجره های فلزی و upvc

اسلاید 1: بسمی تعالی نام دانشگده: شهید باهنر شیراز عنوان تحقیق : تفاوت در و پنجره های فلزی وupvc نام استاد : مهندس جهانبخش نام و نام دانشجو : بهرام رستمی تبار زمستان :5 9

اسلاید 2:

اسلاید 3: درب و پنجره UPVCتحقیقات نشان داده است که 40 درصد اتلاف انرژی ساختمانها از طریق پنجره ها میباشد. یکی از مهمترین راههای جلوگیری از این اتلاف انرژی استفاده از پنجره های UPVC با شیشه های دوجداره می باشد، بطوریكه در حال حاضر 70 درصد ساختمانهای نو ساز در جای جای دنیا از این نوع درب و پنجره بهره میبرند. درب و پنجره های تولیدی عایق گستران نیز با توجه به این اصل با بهترین متریال و با ضمانت نامه رسمی این مجموعه عرضه می گردد.مزایای درب و پنجره UPVC عایق صدا به میزان 40 دسی بل عایق انرژی تا 55 درصد مقاوم در برابر رطوبت مقاوم در برابر گرد و غبار مقاوم در برابر مواد شیمیایی مقاوم در برابر انبساط و انقباض مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش دارای رنگ ثابت و بدون نیاز به رنگ آمیزی قابل شستشو با مواد پاك كننده معمولی سازگار با شرایط مختلف جوی ایمنی بالا ضد اشتعال و بدون شعله در هنگام آتش سوزی وزن بسیار كم دوست محیط زیست ( صد در صد قابل بازیافت ) نصب سریع

اسلاید 4: مقایسه UPVC و آلومینیومUPVC ماده قوی و با دوام برای پنجره ها می باشد منطقا ‌ممكن است فكر كنید كه یك پنجره آلومینیومی مستحكم تر است از یك پنجره UPVC است چرا كه از فلزی سخت و محكم ساخته شده است. در حقیقت ماده ای كه  در قاب ها و بازشو ها بكار میرود باید دارای نفوذ كمتری در مواجهه با عوامل طبیعی در سیستم نصب شده باشد. یك درب یا پنجره در اثر فشار برش عرضی بطور طبیعی افت خواهد كرد. این فشارها ممكن است در اثر باد یا اثرات نشست ساختار باشند كه باعث فشار به اطراف پنجره می شوند و فشار و بار شدیدی به گوشه های آن وارد می كنند بنابراین مهمترین بخش نگهدارنده پنجره، در واقع مربوط به نحوه اتصال و مواد مورد استفاده در بستن گوشه ها به یكدیگر است.

اسلاید 5: 15- حفظ محیط زیست در اثر کاهش استفاه از مواد شویند16- مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش UV وجلوگیری از انتقال آن به داخل خانه با استفاده از شیشه های خاص وحذف اثرات مخرب این اشعه17- امکان ایجاد طرح های مختلف هندسی و خم مطابق با معماری ساختمان18- استحکام بالا به دلیل شکل هندسی خاص پروفیلUPVC19- پایداری و عمر بالا و حتی قابلیت استفاده مجدد پس از تخریب و نوسازی20- پایداری و ثبات رنگ در شرایط مختلف محیطی21- خود رنگ و بدون نياز به مواد نگهدارنده و براق كننده وعدم نیاز به سرویس های مکرر(تعویض، نقاشی و...)22- نظافت آسان23- بهداشتی و مانع از نفوذ حشرات و میکروبهای بیماری زا24- امکان نصب پنجره بعد از نماكاري و رنگ آميزي داخل ساختمان25- امکان نصب پرده و توری های خاص و زیبا26- غیرقابل اشتعال27- حفاظت از محيط زيست از طريق بازيافت و استفاده در صنايع ديگر28- نصب آسان29- عدم تغییر شکل و ایمنی مضاعف به دلیل استفاده از ورقهای گالولنیزه در داخل خانه های پروفیلUPVC30- ایمنی بالا به دلیل استفاده از یراق آلات چندین زبانه ای

اسلاید 6: در پنجره های آلومینیومی از بسط های مكانیكی برای اتصال قطعات مختلف در یا پنجره استفاده می شود. بطور معمول تعداد سه عدد یا بیشتر، از ورقه های فلزی برای ایجاد ساختار اتصال عمیق به یكدیگر پیچ می شوند. حتی اگر پیچ ها از فولاد ضد زنگ هم باشد می توانند باعث ایجاد واكنش گالوانیك با قابها یا بازشوهای آلومینیومی میشوند كه این مسئله باعث از هم پاچیدگی پیچ و هم پنجره آلومینیومی خواهد شد و نتیجتا باعث شكستگی گوشه ها خواهد شد. از طرف دیگر Upvc هرگز دچار واكنش با پیچی كه برای بستن مكانیكی یك پنجره استفاده می شود، نخواهد شد. آزمایشات صورت گرفته بر روی یك پنجره بسته شده از طریق مكانیكی نشان می دهد كه اتصالات UPVC و آلومینیومی از نظر قدرت ساختاری مشابه هستند. UPVC در استفاده از پیچها وبسط ها در گوشه های پنجره ، در پنجره های اتصال یافته و جوش خورده یك انتخاب دیگر هم به ما می دهد.

اسلاید 7:

اسلاید 8: تفاوت درب و پنجره های آلومینیومی و UPVC فریم های آلومینیومی گرچه مقاومت هستند  و شکل پذیری خوبی دارند ولی رسانالی خوب حرارت می باشند . این پروفیلها گرما را سریعا از دست داده و مستعد تعریق هستند . تعریق که از پدیده های متداول در پنجره های آلومینیومی است، باعث آسیب به سطح پنجره و پرده های داخل خانه می شود .آلومینیوم رسانای خوب حرارت است. گرمای تابستان یا سرمای زمستان از طریق پنجره های آلومینیومی به راحتی وارد خانه می شود . برای مقابله با این مسئله کارخانه های تولید کنند ه پنجره های آلومینیومی ، پروفیلهای آلومینیومیTHERMAL BREAK را تولید می کنند. در این نوع پروفیلها این  یک نوار پلیمری وارد  FRAMEیا SASH می شود . این نوار گرچه میزان عایق بودن پنجره ها را افزایش می دهد اما باعث افزایش شدید قیمت پروفیل می شود .

اسلاید 9: پنجره های دوجدارهUPVC پنجره های دو جدارهUPVC  که به طور گسترده ای در جهان متداول شده اند و استفاده ازآنها روز به روز در حال افزایش است ویژگی ها و مشخصاتی دارند که آلومینیوم هرگز ندارد .شرایط جوی تاثیری بر روی وینیل ندارد .آلودگی های  هوا باعث آسیب به پنجره های  وینیلی نمی شود . گاز های نمکی ، بخار ، باران های اسیدی ، آلودگی های  صنعتی ، آفت کش ها و مواد شیمیایی و سایر آلاینده های موجود در هوا  باعث از بین رفتن رنگ و آسیب به پنجره های وینیل نمی شود .پنجره های UP.V.C پوسیده نمی شوند ، خراش های سطحی در پروفیل های یوپی وی سی کمتر نشان داده می شوند .وجود چندین درزگیر لاستیکی در ساختار پروفیلPVC  ، ورود انواع آلاینده ها و غبار را به داخل ساختمان به حداقل رسانده و به این وسیله منازل  مسکونی و اداری پاک تر مانده و نیاز کمتری به شوینده های شیمیایی که خود از عوامل آلایندگی محیط زیست هستند بوجود می آید.

اسلاید 10: مقایسه پنجره های آلومینیومی با UPVCالف ـ سازگاری با محیط زیست و سلامترواج استفاده از پنجره های آلومینیومی به این دلیل بود که تصور می شد آلومینیوم قیمت پایین تری نسبت به پنجره های چوبی دارد و می تواند حافظ محیط زیست باشد. اما بعدا مشخص شد که در فرایند ساخت درب و پنجره های آلومینیومی و در هنگام فراوری آلومینیوم مواد شیمیایی و سمی زیادی تولید می شود که محیط زیست را به خطر می اندازد. برخی از این مواد سمی که از طرف سازمان جهانی بهداشت و امنیت شغلی سرطانزا و خطرناک اعلام شده اند chromate baths ، acrulic ، nickel astate و ... هستند .این نوع پروفیل از -60°c تا +70°c هیچگونه تغییری از نظر رنگ پریدگی و رنگ دویدگی و همچنین خمش یا انحنا درآن به وجود نخواهد آمد.اما Vinyl که از پلاستیک PVC ساخته می شود دارای خواصی است که آن را از آلومینیوم متمایز و برتر می کند.

اسلاید 11:

اسلاید 12: جدای از مسئله پایداری و مقاومت بسیار بالای Vinyl ، در طی فرایند ساخت درب و پنجره UPVC هیچ نوع مواد سمی متصاعد نمی شود و همچنین Vinyl که به هر دلیل از گردش تولید کارخانه خارج شود، بازیافت می شود.امروزه در کشورهای پیشرفته جهان، وینیل به عنوان جایگزین مناسبی برای آلومینیوم شناخته شده است و با استفاده از این ماده آلودگی های زیست محیطی ناشی از ساخت پنجره های آلومینیومی کاهش چشمگیری پیدا کرده است . ب ـ عایق حرارتآلومینیوم رسانای گرماست و حرارت را به خوبی از خود عبور می دهد. مثلا در ساخت رادیاتورهای ساختمان که برای گرمایش استفاده می شود از آلومینیوم استفاده می کنند. استفاده از پنجره های آلومینیومی باعث می شود که حرارت داخل خانه و محل کار به آسانی به بیرون رود و اتلاف انرژی بسیار زیادی به وجود آید. برای حل این مشکلات کارخانه های تولیدکننده پنجره های آلومینیومی، به پروفیلهای درب و پنجره خود تیغه های پلی آمید را اضافه می کنند و پروفیلهای ترمال بریک )Thermal Break را بوجود می آورند . اضافه کردن این تیغه ها به فریم پنجره اگرچه باعث افزایش ( میزان عایق بودن پنجره می شود، اما یکپارچگی فریم پنجره را از بین می برد.

اسلاید 13: علت این امر تفاوت انسجام و محکمی این ماده با آلومینیوم است. اما بزرگترین مشکل این راهکار، افزایش قیمت بسیار زیاد این نوع از پنجره های آلومینیومی است .در مقابل وینیل به طور طبیعی عایق حرارت است. در سرمای زمستان فریم پنجره های شما همچنان گرم و در تابستان سرد و مطابق با دمای داخل می ماند و اجازه خارج شدن هوای مطبوع خانه به بیرون را نمی دهد. از خصوصیات پنجره های UPVC امکان ساخت پنجره از پروفیل های چند حفره ای (Multi Chambered) است که این حفره ها باعث تقویت بیشتر عایق بودن پنجره و بالا بردن مقاومت آن می شود. حفره ها در پنجره یو پی وی سی به دلیل عایق بودن ذاتی وینیل برخلاف حفره ها در پنجره های آلومینیومی، دمای بیرون را به داخل انتقال نمی دهد.

اسلاید 14: ج ـ ماندگاریبا وجود اینکه آلومینیوم در مقابل زنگ زدگی مقاوم است ؛ اما خوردگی و پوسیدگی در آن بوجود می آید. رنگ روی آلومینیوم هم به مرور زمان دچار تغییر می شود. در شرایط آب و هوایی بد، حتی امکان شکستگی فریم پنجره نیز وجود دارد. پنجره های آلومینیومی در مقابل آلودگی های طبیعی هوا، گازها و بخارهای نمکی، کودهای شیمیایی و ... از خود مقاومت کمی نشان می دهند و رسانایی این ماده باعث افزایش میعان گازها در داخل خانه می شود .در مقابل پنجره های UPVC پوسیده و ورقه ورقه نمی شوند. به علت اینکه اتصالات این پنجره ها به هم جوش می خورند، مقاومت بالاتری نسبت به پنجره های آلومینیومی دارند که با بست های مکانیکی به یکدیگر متصل می شوند.

اسلاید 15:

اسلاید 16: خراش های سطحی روی بدنه پنجره که ممکن است به علت استفاده روزمره به وجود بیاید به این علت که رنگ تمام پروفیل پنجره یکسان است، نشان داده نمی شود. درب و پنجره های UPVC مقاومت بسیار خوبی در مقابل شرایط مختلف جوی، رطوبت حرارت و سرما از خود نشان می دهند و به خصوص در محیط های اسیدی و بازی دچار خوردگی و پوسیدگی نمی شوند . علاوه بر آن رشد باكتری ها در ماده PVC بسیار محدود بوده و در مجموع این خواص استفاده از درب و پنجره های UPVC  در بیمارستان ها و آزمایشگاه ها را برجسته می سازد .به صورت کلی مقاومت این نوع از پنجره ها بالاتر است و می تواند انتخاب قابل مطمئن تری نسبت به پنجره های آلومینیومی باشد.

اسلاید 17: عایق صوتی  : استفاده از درزگیرهای لاستیكی مناسب و متعدد و همچنین فضای متخلخل پروفیل هایUPVC  ، موجب شده این پنجره ها نسبت به پنجره های فلزی سبك تر بوده، در عین حال عایق خوبی در مقابل صوت باشند و مقاومت كافی در برابر بادو طوفان و لرزش در هنگام وزش باد از خود بروز دهند .سایر خواص یو پی وی سیپنجره های UPVC نیاز به رنگ آمیزی ندارند و بنا به درخواست مشتری بصورت سفید و یا رنگی تولیدمی شود. درب و پنجره های UPVC به راحتی با محلول های آب و صابون تمیز می  شوند و نیازی به جلا و رنگ آمیزی های دوره ای ندارد . سبکی ، تنوع رنگ و قابلیت ساخت با طرح های متنوع ، این پنجره ها را برای هر نوع معماری مناسب می سازند. قابلیت چرخش پنجره بر روی دو محور افقی و عمودی بوسیله چرخش دستگیره ، امكان استفاده راحت و متناسب با هر فضا را در این پنجره ها فراهم می سازد .

اسلاید 18: هم بستگی با طبیعت : مواد UPVC صد در صد قابل بازیافت و برگشت به چرخه تولیدند . همچنین پنجره های قدیمی و ضایعات ساخت پنجره های PVC می توانند خرد شده و مجددا در ساخت دیگر محصولات مورد استفاده قرارگیرند .ضد اشتعال و برق گرفتگی : دمای احتراق ماده  PVC 380درجه سانتی گراد است كه در مقایسه با پنجره های چوبی دیرتر مشتعل شده و برخلاف چوب ماده PVC با دور نمودن منبع حریق خود به خود خاموش می شود. همچنین استفاده از مواد افزودنی (مولتی فایرها) سرعت انتشار حریق را بسیار كند می كند. مقاومت الكتریكی ماده UPVC بسیار بالا بوده و بدون نیاز به سیستم ارت، خطر برق گرفتگی را به حداقل می رساند .

اسلاید 19:

اسلاید 20: جلوگیری از ورود آلودگی و گرد و غبار : زوارهای لاستیکی ظریف و زیبا و با طرحهای خاص موجب جلوگیری از نفوذ گرد و غبار، رطوبت، صدا و آلودگی ناشی از دود صنایع و اتومبیل ها می شود و این امر تا حد زیادی نگرانی خطرات ناشی از آلودگی هوا را کاهش می دهد .ایمنی : پروفیل های گالوانیزه با ضخامت 5/1میلیمتر درون پروفیل های PVC موجب استحکام بیشتر پنجره ها می گردد. استفاده از یراق آلات مناسب ضریب ایمنی پنجره ها را در برابر سرقت بالا می برد.

اسلاید 21:    یو پی وی سیآلومینیوم نرمالآلومینیوم ترمال برکمقاوم ترینمقاوم ترمقاومعایق ترینعایق نیستبه احتمال قوی به همراه پنجره های آهنی در آینده نزدیک استفاده از آنها در ساختمانها ممنوع خواهد شد به دلیل عدم عایق بودن این پنجره ها روزانه تعداد زیادی از آنها با پنجره های یو پی وی سی عوض می شوند .عایقبه دلیل اینکه در کنجهای پنجره ها جوش نمی خورند . امکان اتلاف دما و ورود سر و صدا و گرد و خاک از کنجهای پنجره همواره وجود دارد . در ضمن اینکه به مرور زمان در اثر شل شدن پرچها و پیچها این درزها از هم بازتر می شوند .غیر قابل اشتعالدر هنگام آتش سوزی آتش نمی گیرد و آتش را زیاد نمی کند اما با قرار گرفتن در آتش از بین می رودغیر قابل اشتعال تریندر هنگام آتش سوزی آتش نمی گیرد وآتش را زیاد نمی کند اما با قرار گرفتن در آتش صدمه می بیندغیر قابل اشتعال تردر هنگام آتش سوزی آتش نمی گیرد وآتش را زیاد نمی کند اما با قرار گرفتن در آتش از بین می روداقتصادی ترینهزینه های ساخت کمتر در حدود پنجره دو جداره آهنی – عایقترین حالت پنجره است و کمترین هدر رفت انرژی را دارد .اقتصادی نیستبه دلیل هزینه هایی که پس از نصب و در اثر اتلاف انرژی به ساکنین تحمیل می کند و ممکن است ساکنین را ناچار به تعویض آنها بکند .اقتصادی استاما هزینه ابتدایی زیادی را حدوداَ دو برابر یو پی وی سی به سازنده تحمیل می کند زیبا تریندر رنگ سفید خود رنگ استدر انواع رنگی روکشهای لمینت ِ طرح دار و بسیارزیباتری از انواع رنگی پروفیل آلومینیومی داردمقاومت و دوام و عمر روکشها در انواع مرغوب پروفیلهای یو پی وی سی بیشتراز رنگ کوره ای پروفیلهای آلو مینیومی است و در مقابل گرما و سرما خود به خود ریخته نمی شوند و از انواع آنادایز پروفیلهای آلو مینیومی نیز با وجود پوشش میکرونی رنگ این پروفیلها ، پروفیلهای یو پی وی سی بسیار مقاوم ترند در ضمن اینکه در اثر مجاورت با هوا مرطوب و بارانهای اسیدی مانند پرو فیلهای آلو مینیومی خورده یا اکسیده نمی شوند و به دلیل عمر و مقاومت بالای آنها در مقابل عوامل فرسایشی ، زیبایی اولیه خود را تا پایان عمر ساختمان حفظ می کنند .یکی از عوامل نشاندهنده عمر ساختمان پنجره های آن است .با استفاده از پنجره های یو پی وی سی عمر ساختمان شما کمتر از عمر واقعی آن نشان داده خواهد شد .زیبازیبایی اولیه خود را به مرور از دست می دهنددر انواع آنادایز کدر شده و در انواع رنگی کوره ای خراشیده شده و در اثر تغییر فصول با ریخته شدن رنگ مواجه می شوند.بر خلاف پروفیلهای یو پی وی سی که در کنجها فارسی بر شده و طول و عرض پنجره ها به هم جوش خورده اند . به دلیل اینکه به طور کلی در پنجره های آلومینیومی طول و عرض این پنجره ها به هم جوش نمی خورند و فقط پرچ می شوند ممکن است به دلیل دستیابی به سطح پرچ بیشتر در برخی از انواع پنجره ها ی آلومینیومی از فارسی بر کردن اضلاع پنجره صرف نظر شود که در اینصورت زیبایی پنجره بسیار کمتر می شود و از لحاظ ظاهری فقط عدۀ معدود و خاصی از افراد جامعه را راضی می کند .زیبا تربه طور کلی از پنجره های یوپی وی سی زیبایی کمتری دارد و به دلیل عدم اجرای خم و دیگر اشکال به دلیل مشکلات فنی یا هزینه بسیار بالا و نمود کمتر در ساختمان ، در طراحی ساختمان زیاد نمی توان بر روی آن حساب کرد .به دلیل اینکه تقریبا از لحاظ ظاهری مشابه پروفیل نرمال آلو مینیومی است با پرداخت پول بیشتر تقریبا ظاهری متفاوت با پنجره های آلومینیومی نرمال را در نمای ساختمان به دست نخواهیم آورد . 

اسلاید 22: برخی مزایای درب و پنجره دوجداره و سه جداره UPVC1- بالاترین عايق حرارتي و بیشترین صرفه جوئي در مصرف انرژي2- بالاترین عايق صوتی و موثرترین نوع پنجره در کاهش آلودگي صوتي و ایجاد محیط آرام برای کار و زندگی3- کاهش تابش سرد4- مقاوم در برابر نیروی باد، باران و طوفان های شدید5- آب بندي کامل وعدم نفوذ آب بداخل در هنگام بارندگي هاي شديد6- درزبندي کامل و جلوگیری از ورود گرد و غبار و هوای گرم یا سرد7- موثر در حفظ محیط زیست وکاهش آلودگی هوا در اثر کاهش نیاز به روشن کردن وسایل گرما زای تولید کنندۀ دود و دی اکسید کربن و سوزنده اکسیژن8- جلوگیری از گرمایش زمین9- کاهش هزينه اولیه خرید تاسيسات سرمايشي و گرمايشي به دلیل نیاز به خرید تاسیسات کوچکتر و وجلوگیری از اتلاف فضا برای قراردادن تاسیسات حجیم تر10- کاهش هزينه انرژی واستهلاك تاسيسات سرمايشي و گرمايشي11- ایجاد محیطی تمیز و شاداب در خانه و محل کار با جلوگیری از ایجاد دود و کاهش اکسیژن در اثر استفاده از کمتر از وسایل گرمازا12- ایجاد عمر بیشتر برای رنگ اطاق و پرده ها و مبل و فرشها در اثر شستشوی کمتر

اسلاید 23: 15- حفظ محیط زیست در اثر کاهش استفاه از مواد شویند16- مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش UV وجلوگیری از انتقال آن به داخل خانه با استفاده از شیشه های خاص وحذف اثرات مخرب این اشعه17- امکان ایجاد طرح های مختلف هندسی و خم مطابق با معماری ساختمان18- استحکام بالا به دلیل شکل هندسی خاص پروفیلUPVC19- پایداری و عمر بالا و حتی قابلیت استفاده مجدد پس از تخریب و نوسازی20- پایداری و ثبات رنگ در شرایط مختلف محیطی21- خود رنگ و بدون نياز به مواد نگهدارنده و براق كننده وعدم نیاز به سرویس های مکرر(تعویض، نقاشی و...)22- نظافت آسان23- بهداشتی و مانع از نفوذ حشرات و میکروبهای بیماری زا24- امکان نصب پنجره بعد از نماكاري و رنگ آميزي داخل ساختمان25- امکان نصب پرده و توری های خاص و زیبا26- غیرقابل اشتعال27- حفاظت از محيط زيست از طريق بازيافت و استفاده در صنايع ديگر28- نصب آسان29- عدم تغییر شکل و ایمنی مضاعف به دلیل استفاده از ورقهای گالولنیزه در داخل خانه های پروفیلUPVC30- ایمنی بالا به دلیل استفاده از یراق آلات چندین زبانه ای

اسلاید 24:

اسلاید 25: صرفه جوئي در مصرف انرژي به كمك درب و پنجره هاي دو یا سه جداره یو پی وی سیبا توجه به اعلام تحقيقات سازمان بهينه سازي مصرف سوخت در ايران در حدود 45% از اتلاف انرژي از طريق پنجره هاي صورت مي گيرد.در صورتيكه در زمستان به قاب پنجره و شيشه آن دست بزنيد خواهيد ديد كه سرد است و اين دليل تبادل حرارتي بين قاب پنجره و شيشه با فضاي بيرون است.با استفاده از پنجره UPVC و شيشه دو جداره تبادل حرارتي از طريق پنجره به حداقل ممكن خواهد رسيد.تعداد جداره هاي شيشه، وجود گاز خنثی در جدار مياني آنها و نحوه مونتاژ شیشه و پنجره دوجدره در ميزان عایق حرارتی آن موثر است.ایجاد محیطی آرام با پنجره های دویا سه جداره یو پی وی سیمیزان آلودگی صوتی در شهرهای بزرگ 80-75 دسی بل و در شهرهای کوچک 55 دسی بل می باشد.وجود کانالهای خالی در میان پروفیلهای UPVC علاوه بر سبک تر کردن وزن باعث می گردد پروفیل پنجره عایق بهتری باشد و از انتقال صداهای محیط خارج به فضای داخلی جلوگیری نماید.با استفاده از شيشه هاي دوجداره و سه جداره در پنجره هاي UPVC و استفاده از چندين درزگير لاستيكي در ساختار پيچيده پروفيل، پنجره هاي مزبور علاوه برعايق حرارتي ، عايق صوتي بسيار خوبي نيز می شوند و مانع از تبادل صوتي محیط داخل به بیرون و انتقال آلودگي هاي صوتی محیط بیرون به داخل خواهند شد.پنجره یوپی وی سی پنجره ای زیبا و مطابق با نما یا دکوراسیون داخلی شماپروفيل هاي UPVC به دليل خصوصيت Thermoplastic (گرمانرم) ، قابليت جوش پذيري داشته و با بهره مندي از ماشين آلات پيشرفته ساخت و مونتاژ ، پنجره هاي UPVC  با اشكال پيچيده، منحني، زاويه دار، خم و ... قابل توليد مي باشند و با كليه طرح هاي معماري مدرن و كلاسيك سازگار هستند. در عين حال با استفاده از پروفيل هاي لمينيت مي توان اين پنجره ها را به صورت رنگي، طرح چوب از سوي نماي داخل يا خارج، درآورده و يا حتی می توان با استفاده از پروفيل هاي آلومينيومي، این پنجره ها را با نماي خارجي آلومينيوم توليد كرد.

اسلاید 26: پنجره هاي UPVC، پنجره هاي سازگار با فضا و محیط خانهبا برخورداري از انواع يراق آلات متنوعي كه در توليد پنجره هاي UPVC قابل استفاده اند، امكان باز شدن پنجره در اشكال مختلف مايل (  Tilt)، چرخشي (  Turn)، كشويي (Sliding  )، دو لنگه (French )... و نيز اشكال تركيبي و چند حالته از جمله Tilt & Turn،Lift-Sliding، Tilt-Sliding ( فولكس واگني )،Lift-Sliding،Slide-folding(آكاردئوني) و ... جهت سازگاري با سليقه و نياز طراح و مصرف كننده فراهم آمده است.پنجره هاي UPVC، پنجره هاي با عمر بالاUPVC بنا بر خصوصيات ذاتي خود، در مقابل بسياري از عوامل فرساينده طبیعی و شيميائي مقاومت بسيار خوبي از خود بروز مي دهد و اين خصوصيات ، استفاده از پنجره هاي UPVC  را در محيط هاي شيميائي و صنعتي حائز اهميت مي سازد. پنجره هاي UPVC  از زنگ زدگي، خوردگي و تاثيرات مخرب رطربتی ، بارانهای اسیدی و حشرات موذي از قبيل موريانه، سوسك و... نيز مصون مي باشند. ماندگاری وعمر مفید بسیار بالا حتی استفاده مجدد این پنجره ها را پس از تخریب و نوسازی نیز میسر می سازد .

اسلاید 27:  پنجره هاي UPVC، پنجره هاي هميشه نوپنجره هايUPVC  در شرايط مختلف جوي منجمله در مناطق بسيار سرد سير،  در مناطق گرمسير ، در برابر باد و باران هاي اسيدي و نمكي، در برابر آبهاي شور و در محيط هاي مرطوب و شرجي مقاوم بوده و آثاري همچون پوسيدگي  در آنها ايجاد نمي شود.پنجره هاي UPVC، پنجره هاي تميزاز خصوصيات سطحي درب و پنجره هاي UPVC آنست كه قابليت توليد در رنگ هاي مختلفي را داشته و در عين حال به سادگي به كمك محلول هاي شوينده خانگي و آب تميز مي شوند و بر خلاف پنجره هاي چوبي و آلومينيومي خش را در سطح  خود نشان نداده و بنابراين نياز به هرگونه جلا و رنگ آميزي و تعميرات دوره اي ندارد. اين خصوصيت از ديدگاه زيبائي و افزايش جلوه بنا نيز حائز اهميت است . ضمن آنكه هزينه هاي رنگ آميزي اوليه نيز در اين پنجره ها به كلي حذف مي شوند ودر صورت تقاضاي مشتري، پروفيل پنجره مي تواند به صورت رنگي توليد شود.پنجره هاي UPVC، پنجره هاي بهداشتیبا توجه به  خصوصيت UPVC ، رشد باكتري ها و میکروبها در پنجره های UPVC واقع در محيط هاي ميكروبي، بسيار محدود است و حشرات موذی قادر به تخریب و لانه گذاری در آن نمی باشند . اين ويژگي، استفاده از آنرا در محيط هاي بيمارستاني،  کارخانجات صنايع غذائي و محیط های آزمايشگاهي در اولویت قرارداده است.

اسلاید 28: پنجره هاي UPVC، پنجره هاي نفوذ ناپذيربا در نظر داشتن آلودگي هاي نگران كننده هوا و محيط هاي غبار آلود شهري كشور ما و نيز در مناطق بياباني ،  پنجره هايUPVC با ساختار ويژه خود،  مانع بسيار خوبي در برابر انتقال ذرات غبار و آلاينده ها مي باشند.در عين حال نفوذ ناپذيري اين پنجره ها باعث مي شود، هنگام شست و شو از خارج و يا بارندگي هاي شديد، آب به داخل ساختمان نفوذ ننمايد.پنجره هاي UPVC، پنجره هاي سبك و مقاماستفاده از قوطی های گالوانیژه در ساختار چند حفره اي پروفيل هاي UPVC،  موجب شده اين محصولات در عين سبکی ،  از استحكام و مقاومت مكانيكي كافي برخوردار باشند و با ایجاد مقاومت كافي در برابر باد و طوفان مانع ازایجاد لرزش و اصوات مزاحم شوند.پنجره هاي UPVC، پنجره هاي ايمنيكي از خصوصيات پنجره هاي UPVC امكان استفاده از يراق آلات ويژه و متنوع در آنهاست . يكي از انواع اين يراق آلات ، گونه هاي ضد سرقت آنها مي باشد كه به ويژه در ساختمان هاي ويلائي مورد توجه مي باشند.پنجره هاي UPVC، پنجره هاي غیر قابل اشتعالاز جمله خصوصيات UPVC  آن است كه دماي شروع به ذوب شدن آن C)°385) و بالاتر از دمای احتراق چوب C)°260) است اما بر خلاف چوب در زمان احتراق به یک منبع آتش زا تبدیل نشده و موجب توسعه و انتقال حريق نمی شود .

اسلاید 29: پنجره هاي UPVC، پنجره هاي بازيافت شوندهUPVC  نيز همچون اغلب محصولات پليمري ديگر، قابل بازيافت مي باشد. در مرحله توليد پنجره نیز مي توان ضايعات و بريده هاي غير قابل استفاده پروفيل UPVC را جهت بازيافت مجدد در صنايع ديگري استفاده كرد.پنجره هاي UPVC، پنجره هاي مقاوم در برابر اشعه خورشیدبه علت به كارگيري مواد مقاوم در برابر اشعه های آفتاب و تغییرات آب و هوايي، پنجره هاي UPVC در برابر عوامل خارجي مانند تغييرات شديد دما و اشعه خورشید دچار تغيير رنگ، فساد شيميايي، پوسيدگي و ساييدگي نمي شود.پنجره هاي UPVC، پنجره هاي مقاوم در برابر بارانهاو عوامل اسیدی و بازیپنجره هاي UPVC در مقابل  بسياري از اسيدها و بازها بسيار مقاوم هستند و خورده يا پوسيده نمي شود.پنجره هاي UPVC پنجره هاي مقرون به صرفه یا اقتصادیبا وجودی که هزینه ساخت پنجرۀ دوجداره یو پی وی سی از سایر انواع پنجره های دوجداره پایین تر می باشد به علت دارا بودن بالاترین ضریب عايق دمايي موجب استفاده كمتر از وسايل گرمايشي و سرمایشی در ساختمان شده و منجر به كاهش هزينه هاي مصرفي اين نوع وسايل نیز مي شود.پنجره UPVC پنجره عايق در مقابل الكتريستهجريان برق از پروفيل يو پي وي سي عبور نمي كند

اسلاید 30: قابليت بازسازي پنجره هاي قديمي با پنجره UPVC پنجرهبا استفاده از پروفيل هاي بازسازي یو پی وی سی،  به راحتي مي توان پنجره هاي قديمي را  بدون نياز به تخريب بازسازي كرد.قابلیت استفاده از یراق آلات مطمئن و بادوام در پنجره های UPVCدراین پنجره ها انواعی از یراق آلات وجود دارند که به گونه طراحی شده اند که سرتاسر پنجره را احاطه کرده و از چهار جهت پنجره را قفل نموده و به راحتی رگلاژ می شوند. این یراق آلات علاوه بر استحکام زیاد، در برابر زنگ زدگی و خوردگی بسیار مقاوم بوده و به مرور زمان کیفیت خود را از دست نخواهد داد.پنجره UPVC پنجره تنها پنجره یکپارچه و بدون درزسیستم یکپارچه جوشکاری شده در گوشه ها باعث عدم وجود درزهای ناقل صدا و گرد و خاک در این پنجره ها می شود .در ضمن اینکه وجود درز در پنجره ها امکان شروع تخریب پنجره ها از این محلها را در انواع دیگر پنجره ها میسر می سازد.مانع از نفوذ باران و آب و جلوگیری کننده از ازبین رفتن دیوارهای داخلی مجاور با پنجرهبا استفاده از نوارهاي آب بندي در اطراف  چهار چوب و قسمت باز شوي پنجره و همچنين عايق بندي دور پنجره در محل همجواري با ديوار ساختمان ،پنجره UPVC مانع از نفوذ آب هاي حاصل از بارش و شستشوي پنجره به داخل ساختمان مي شود. همچنين ايجاد شيارهاي تخليه آب بر روي فريم، باعث هدايت آب هاي وارد شده به پنجره به بيرون مي شود.پنجره های UPVC پنجره های حافظ محيط زيستپروفيل يو پي وي سي در مقايسه با ساير مصالح به كار رفته در ساخت و ساز قابلیت بازيافت 100%  و برگشت به عرصه توليد براي محصولات پايين دستي پتروشیمی را دارد، از این رو پنجره های یوپی وی سی پنجره های حافظ محيط زيست ارزيابي شده اند.امكان نصب توري ، کرکره و حفاظ و پرده های خاص در پنجره های UPVCپنجره هاي ساخته شده از پروفيل يو پي وي سي امكان نصب توري و پرده را جهت جلوگیری از ورود حشرات موذي به داخل ساختمان و رفع مشرفیت و ورود نور مزاحم ایجاد می کند . در میان دوجداره شیشه این پنجره ها می توان حفاظ یا کرکره نیز تعبیه نمود .جلوگیری از نفوذ هوا گرم یا سرد (Air Infiltration)پنجره هاي يو پي وي سي علاوه براینکه عایق بوده و مانع انتقال حرارت مي شوند ؛ بدليل وجود لاستیکهای متعدد و درزبندي كامل موجب مي شوند تا از ورود نسيم سرد در زمستان و نسيم گرم در تابستان به داخل جلوگيري شود . در نتيجه امکان رسیدن به شرایط مطلوب حرارتي با صرف انرژي كمتر قابل حصول می شود .

اسلاید 31: كاهش آلودگي محيط زندگي با استفاده از پنجره های UPVCورود هوا ، آب ، گردو غبار، رطوبت ، بوهاي نامطبوع و ... ميتواند مضرات بسياري براي افراد ساكن در ساختمان به همراه داشته باشد . اين آلودگيها علاوه بر افزايش هزينه هاي درماني خانواده هزينه هاي نظافت و پاكيزگي شامل :آب ،برق ، مواد شوينده ، تعويض لوازم منزل و ساير موارد را بشدت تحت تاثير قرار خواهد داد . همچنين استفاده بي رويه از مواد شوينده مي تواند صدمات جبران ناپذيري به محيط زيست و منابع آب زيرزميني وارد نمايد . استفاده از پنجره هاي يو پي وي سي بدليل درزبندي كامل از ورود آلودگيهاي ياد شده به داخل ساختمان به ميزان بسيار زيادي جلوگيري نموده و هزينه هاي مربوط به آن را كاهش مي دهد .جلوگیری از تابش سرد یا گرم با پنجره های UPVCتابش سرد از سطوح عاملی است که می تواند موجب سلب آسايش حرارتي گردد . در واقع هر سطحي دمايي كه دارد را به محيط تابش مي كند . يعني اگر در مقابل سطح يخ با دماي صفر درجه قرار بگيرد دمايي را كه احساس خواهيد كرد تركيبي است از دماي هوا و دماي يخ ، كه موجب مي شود فرد ، دمايي تقريبا نصف دماي هوا را احساس كند . براي مثال اگر دماي هوا در آن لحظه 26 درجه سانتيگراد كه دماي نسبتا گرمي است باشد آن را 13 درجه يعني سرد احساس خواهد كرد . همين اصل در پنجره ها نيز رخ مي دهد به اين دليل كه پنجره هاي آهني با شيشه يك جداره دماهاي بيرون را به راحتي به داخل منتقل مي كنند و براي مثال در دماي 5- درجه هواي بيرون دماي سطح شيشه در داخل به حدود صفر مي رسد و در نتيجه مسئله مشابه ايستادن مقابل يك سطح يخ رخ مي دهد ، عكس اين مسئله در تابستانهاي گرم نيز تكرار مي شود كه خود موجب اتلاف شديد انرژي مي گردد زيرا به ازاي هر يك درجه تغيير درجه حرارت داخل مصرف انرژي ساختمان 6% افزايش مي يابد . اين بدان معني است که در صورت تغيير 5 درجه اي دماي داخل 30% مصرف انرژي بيشتر مي شود . در صورت استفاده از پنجره هاي يو پي وي سي كه داراي شيشه هاي دو جداره با فاصله پر شده از گاز آرگون باشند ، دماي سطح شيشه داخلي و پروفيلها تقريبا با دماي هواي اتاق برابري مي كند. در نتيجه احساس حرارتي مطلوبتري در تابستان و زمستان براي ساكنين که گاها در مجاورت پنجره ها نیز قرار دارند ايجاد مي شود .دلايل محبوبيت پنجره هاي UPVCاگر در خيابان هاي حومه انگلستان قدم بزنيد، متوجه خواهيد شد كه در ساخت اغلب خانه ها از در و پنجره هاي UPVC استفاده شده است. حال آن كه حدود پنجاه سال پيش در همان خيابان ها هيچ در و پنجره اي از جنس UPVC وجود نداشت.پروفيل UPVC  كه از دهه 1960 به بعد در ساختن در و پنجره مورد استفاده قرار گرفته است، در بيست سال اخير در انگلستان محبوبيت واقعي خود را پيدا كرده است تا جايي كه امروزه در ساخت بيش از 85% از پنجره هاي جديد و نيز جايگزيني پنجره هاي قديمي به كار مي رود.

اسلاید 32: UPVC مخفف كلمات (Unplas PolyVinyl Chloride) مي باشد.  اصلي ترين ماده تشكيل دهنده پروفيل یو پی وی سی (PolyVinyl Chloride ) است .اين ماده حدود 85 در صد تركيب آميره اوليه توليد پروفيل UPVC را تشكيل مي دهد .علاوه بر اين ماده ، مواد افزودني ديگري نيز جهت ايجاد خواص مورد نياز به تركيب اضافه مي شود كه عدم وجود آنها يا تغيير ميزان بكار رفته در فرمولاسيون مي تواند محصول نهايي ساخته شده را به شدت تحت تاثير قرار دهد .از مواد افزودني مي توان به شرح زير اشاره كرد :1 - پر كننده ها Fillers2 - روانسازها Lubricants3 - تثبيت كننده هاي حرارتي Stabilizers4 - تثبيت كننده هاي رنگي5 - كمك فرايندها6 - مقاوم كننده ها در مقابل ضربه Impact Modifier

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید