پزشکی و سلامت بیماری‌ها

تفسیر تصاویر رادیوگرافی

s

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
این پاور پوینت پولی است اما اگر میخواهید می توانید از لینکی که اینجا گذاشتم رایگان دانلودش کنید فقط دعا برای بنده حقیر یادتون نره اگرم دوست داشتین میتونین از این سایت بخریدش هر طور که مایلید لینک دانلود رایگان : https://b2n.ir/190394 شامل ۲۱۴ اسلاید توضیح کامل تمام کیس های رادیوگرافی بسیار ارزشمند
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2962 بازدید, 7 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تفسیر تصاویر رادیوگرافی”

تفسیر تصاویر رادیوگرافی

اسلاید 1: تفسیر تصاویر رادیوگرافی

اسلاید 2: اشعه X اشعه Xبخشی ازطیف الکترومغناطیسی است که برای رادیوگرافی وتوموگرافی (CT)استفاده می شود .ایجاد اشعه Xدر یک پوشش اهنی خلا شده از دوقطب یکی کاتد رشته نازکی از آلیاژتنگستن وتا سرحد تشعشع زائی گرم می شود تا الکترون های ازاد را رها کندودیگری آند که هدفی از الیاژتنگستن است ودر یک دیسک مسی قراردارد .باایجاد جریان برقی معادل 150-50کیلو وات در بین دوقطب الکترونها با سرعت بالایی به سمت آند رفته به هدف تنگستن برخورد می کنند وتولید اشعه Xمینمایند .)فوتون)اشعه زیادی تولید می شود قسمت اعظم ان جذب پوشش اهنی می گرددوتنها اندکی از دریچه پوشش اهنی خارج می گردد .

اسلاید 3:

اسلاید 4:

اسلاید 5: معیار هانسفیلد معادلهای عددی برای میزان کاهش شدت پرتو اشعه ایکس در گذر از بافتهای با تراکم فیزیکی متفاوت بکار برده می شود و دامنه این تغییرات 2000 واحد است پایه صفر در کاهش شدت اشعه در گذر از اب در نظر گرفته شده است .بالا ترین حد کاهش در شدت اشعه ایکس را استخوان 1000+پائینترین ///////////در/////////////////////هوا 1000- درجه بندی دیگری وجود دارد که بنام EMIکه معادل نصف ارزش عددی در روش هانسفیلد است.

اسلاید 6: مواد حاجب رادیوگرافیکامکان مشاهده ساختمان های آناتومیک راکه در حالت طبیعی قابل دیدن نیستند فراهم میسازد.کنتراست Contrast به معنی اختلاف دانسیته است.

اسلاید 7: انواع مواد حاجب1- مواد رادیواپک: پرتو های X را کاملا به خود جذب کرده، دانسیته کاملا سفیدی را ایجاد می کنند.محلول در آب نامحلول در آباکثرا حاوی ید است سولفات باریم

اسلاید 8: آنژیوکرافی با ماده ید دار باریم انما

اسلاید 9: 2- مواد رادیو ایزوتوپ:از خود پرتو خارج می کنند و روی فیلم لکه می اندازند.

اسلاید 10: 3- هوا، اکسید نیترو، و دی اکسید کربن:نه پرتو ایجاد میکنند، و نه اشعه را جدب میکنند. اما قادرند به واسطه وجود هوا، اختلاف دانسیته ایجاد کنند.

اسلاید 11: رادیو گرافی قفسه سینه Chest X Ray

اسلاید 12: Essentials Before Getting StartedExposureOverexposureUnderexposureSex of PatientMaleFemale

اسلاید 13:

اسلاید 14: Essentials Before Getting StartedPath of x-ray beamPAAPPatient PositionUprightSupine

اسلاید 15: Techniques - ProjectionP-A (relation of x-ray beam to patient)

اسلاید 16: Techniques - Projection (continued)Lateral

اسلاید 17: Techniques - Projection (continued)Lateral Decubitus

اسلاید 18: Essentials Before Getting StartedBreathInspirationExpiration

اسلاید 19: تاثیرات دم ناکافی (ضعیف) بر CXRنمایش کاردیومیوپاتینمایش ناهنجاری های ناف ریه نمایش اندازه نامناسب مدیاستینافزایش دانسیته پارانشیم ریه ( سفیدی بیشتر )

اسلاید 20: Systematic ApproachBony FrameworkSoft TissuesLung Fields and HilaDiaphragm and Pleural SpacesMediastinum and HeartAbdomen and Neck

اسلاید 21: Systematic ApproachBony FragmentsRibsSternumSpineShoulder girdleClavicle

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید