کسب و کارعلوم انسانی و علوم اجتماعیمدیریت و رهبریاخلاق

تفکر استراتژیک و مدیریت تحول (کسب و کار و اخلاق)

صفحه 1:
تفکر استراتژیک و مدیریت تحول كسب و كار واخلاق استاد محترم: دكتر رحيم يورا سميه رضازاده دشتى

صفحه 2:
مدیریت راهبردی یا مدیریت استراتژیک *_ مدیریت استراتژیک ابتدا با تحلیل مسائل پیرامون محیط داخلی و خارجی سازمان» شکل مى كيرد و يس از بيشنهاد استراتژی‌ها و راهبردهای ممکن و تحلیل آنها: یک یا چند راهبرد بهینه انتخاب می‌شود.

صفحه 3:
اخلاق *_ اخلاقیات در دو زمینه به کار می‌روند. اول: تشخيص فردی (خوب از بد) دوم: روش‌هایر رفتاریر مجموعه اشکال مختلف شلق و خوی یک شخص, تعریف کننده یک رفتار, اخلاقیات اغلب به ت که بین چیزی که هست و چیزی که باید باشده تمایز ایجاد می کند؛ در حالیکه بنت مادى گرا است که تنها به دنبال پیشبرد واقعیت‌های موجود برای دستیابی به ا |

صفحه 4:
مفهوم اخلاق اداری + عوامل تایرگذار بر رفتار اخلاقى كاركنان را م توان در سه طبقه كلى جاى دادة الف)سصع کلان Vv ‏ب) سملح میانی.‎ جاسملع خرد

صفحه 5:
فاکتورهای سطح کلان اثر گذار بر رفتار اخلاقى ۳ فرهنگ > اقتصاد 8 فاکتورهای سطح کلان اثر گذار بر رفتار اخلاقی <<

صفحه 6:
فاکتورهای سطح میانی اثر گذار بر رفتار اخلاقی © © © © © ©

صفحه 7:
رابطه اخلاق با استراتزی * رسیدن به اهداف سازمان مننتلزم تصمیم گیری براساس مسائل اخلاقی و نگرش‌هاء فلسفی می‌باشد. رابطه اخلاق با کسب و کار

صفحه 8:
اخلاق خوب و بد-کسب و کار خوب و بد * هنگلمی که بین خواسته های شخصی و جمعی در هر سطحی اختلاف به وجود آید مشکلات سازمانی به وجود می آیند و اختلاف رباره ی مفاهیم بنيادین خوب و بد به نتیجه ای مشابه منتهی می شود. ye ‏ما‎ 2 بد

صفحه 9:
منشور تفکر اخلاقی عمومی ساختن اخلاق سازمانی معرقى اصول اخلاقى بازرسی اجرای آصول اغلاقی مدیریت فرایند تصمیم گیری احلاقی پاسخ به بررسی های ویژه ی اخلاقی تطایق با نص صریح قانون بررسى وضعيت ۳ BEI Spel ‏كاركاههاى آموزشى‎ GS ‏برگزاری کارگاههای آموزشی اصوا‎ ‏يواست نظريات اخلاقى‎

صفحه 10:
قواعد و اخلاق کسب و کار كه تحا 3 3 لین نظریه که تجارت و کسب و کار. شیوه‌ای برای بیان کاری است که افراد باید انجام دهند. در تقایل با تجربه مشترک ما قرار دارد م ر تقابل با تجربه مشتر ک ما قرار دارد.

صفحه 11:
وظایف مدیران در اخلاقی کردن سازمان وظایف مدیران در اخلاقی کردن سازمان: * _ الف) ارزشیابی عملکردهای اخلاقی کارکنان؛ *؟ ب) اخلاقی کردن هدف‌های سازمان؛ *_ ج) اشاعه ارزش‌ها و مسائل اخلاقی در سازمان؛ د) اخلاق ورزی در زندگی شخصی؛ ذ) اهمیت دادن به اخلاق حرفه‌ای در شغل؛ رخورد عقلانی و روشمند در مواجهه با مشکلات اخلاقی پیش آمده در سازمان و اقدام براى برطرف كردن زش اخلاق حرفه‌ای ‎Ly‏ به سازمان با مشارکت همه اعضای سازمان

صفحه 12:
غفلت از عوامل تأثیر گذار بر اخلاق حرفه‌ای

صفحه 13:
عوامل تأثیر گذار بر اخلاق حرفه‌ای * _ 4جلیه قودعا: یعنی ویژگی‌ها و خصوصیات فردی: ارزش‌های مذهبی؛ ملاک‌های شخصی: عوامل خانواد باورها و اعتقادات و شخصیت از جمله عوامل تأثیر گذار بر اخلاق حرفه‌ای از جنباٌ فردی هستند. ‎Ph‏ جلیه سازهالی: عراملی مثل رهبری, مدیریت ارتباط با همکاران؛ ارتباط با زیردستان و فرادستان؛ نظام تشویق و تنبیه» انتظارات همکاران؛ قوانین و مقررات و رویه‌ها؛ جو و فرهنگ سازمانی در این حیطه قرار فى گیرند. "ل جنبه محیهلی: عرامل اقتصادی. اجتماعی. فرهنگی و سیاسی و همچنین دیگر سازمان‌ها و عوامل رقابتی نوا از جمله عوامل تأثي ركذار بر اخلاق حرفهایست.

صفحه 14:
ضرورت ترویج اخلاق حرفه‌ای در سازمان * توسعة سازمانى تلاشى بى كيرء منسجم و کاملا برنامه‌ریزی شده است که به منظور بهبود و نوسازی نظام صورت می‌گیرد. هدف از توسعةٌ سازمانیء هم بهبود زندگی (شغلی) فرد و هم بهبود کار کرد سازمان است.. ۰ از آنجا که منشور اخلاقی در هر سازمان طی فرایند گفت وگو و مشارکت تمامی کار کنان و رئیسا به وجود آمده است. به منزلهٌ یک میناق عمومی‌سازمان پذیرفته شده است. به تدریج سازمان گسترش این اصول را جزو اهداف خود می‌پذ برد. ‎i‏

صفحه 15:
:جمع‌بندی و نتیجه همان گونه که اين پیش درآمد بر گفتمان در حال پیشرفت اخلاق کسب و کار در بخش‌های گوناگون جهان نشان می‌دهده اخلاق کسب و کار با چالش‌های عملی و نظری متعددی روبه رو است و با پیشرفت جهانی شدن در آینده این چالش‌ها پیچیده‌تر خواهند شد؛ بنابراین: مبارزه کردن و تحت کنترل درآوردن این چالش‌ها: ین ‎pe‏ درک بسیار غنی‌تری از اخلاق کسب و کار پدید می‌آید که به پیچیدگی کسب نزدیک تر است و بهتر می‌تواند رهنمودهای اخلاقی را برای انجام عملی کار تجاری تدارک ببیند » ألم

صفحه 16:
منابع اخلاق حرفه‌ای؛ ضرورتی برای سازمان - نگارش: علی نقی امیری؛ محمد همتى» مهدی مبینی. * اخلاق در کسب و کار - نگارش: جوجز اندرل مترجم: محمداسماعیل توسلی. * قواعد و اخلاق کسب و کار -برگرفته از سایت تبیان. * سایت ویکی‌پدیا.

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان