علوم پایه محیط زیست و زیست‌شناسی

تفکیک و ذخیره سازی پسماند

pasmaand00

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تفکیک و ذخیره سازی پسماند”

تفکیک و ذخیره سازی پسماند

اسلاید 1: روش های تفکیک و ذخیره سازی پسماندبسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: تفکیک انواع پسماندهافواید تفکیک زبالهتفکیک و جداسازی زباله و بازیافت آنها برای محیط زیست فواید سودمند و ارزشمندی دارد. با تفکیک شدن زباله های قابل بازیافت و غیر قابل بازیافت می توان از زباله های قابل بازیافت برای تولید محصولات جدید استفاده کرد و به جای استفاده از منابع طبیعی، مواد بازیافتی را به کار برد و در مصرف منابع طبیعی صرفه جویی کرد. از دیگر فواید تفکیک زباله و بازیافت آن می توان به صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره کرد. درست است برای بازیافت مواد زائد هم احتیاج به انرژی است ولی مقدار انرژی که برای بازیافت زباله های تفکیک شده بکار برده می شود، کمتر از این مقدار است. 

اسلاید 3: تفکیک انواع پسماندهاتفکیک پسماند عادیپسماند خانگی خشک: انواع پسماندهای خشک و ارزشمند خانگی مانند؛ کاغذ و کتاب باطله، کارتن، مقوا، قوطی های آلومینیومی، سایر فلزات، شیشه ها، ظروف پلاستیکی مانند بطری ها، پاکت های شیر و آبمیوه.پسماند خانگی تر: باقی مانده غذاها، ضایعات غذایی در مراحل مختلف آماده سازی غذا و نوشیدنی ها.پسماند عادی شامل تمامی پسماندها در بخش های اداری نیز می شود. مثلا پسماندهای قسمت اداری یک بیمارستان عادی است. اما پسماندهای بخش های درمانی، جزو دسته خطرناک یا ویژه قرار می گیرند.

اسلاید 4: تفکیک انواع پسماندهاظروف ذخیره سازی و علائم و نشانه های پسماندهای تفکیک شدهبرای پسماندهای عادی از سطل آبی رنگ و کیسه زباله مشکی استفاده کنید.برچسب علامت بازیافت را روی سطل یا نصب کنیدمشخص کنید این سطل برای کدام دسته از پسماندها است (فلزات یا کاغذ یا پسماند تر)

اسلاید 5: تفکیک انواع پسماندهاتفکیک پسماند ویژهابتدا دوباره تعریف پسماند ویژه را مرور می کنیم:به کلیه پسماندهایی گفته می شود که به دلیل بالا بودن حداقل یکی از خواص خطرناک از قبیل سمیت، بیماری زایی، قابلیت انفجار یا اشتعال، خورندگی و مشابه آن به مراقبت ویژه نیاز داشته باشد و آن دسته از پسماندهای پزشکی و نیز بخشی از پسماندهای عادی، صنعتی، کشاورزی که نیاز به مدیریت خاص دارند جزء پسماندهای ویژه محسوب می شوند.

اسلاید 6: تفکیک انواع پسماندهاپسماندهای ویژه در بخش خانگی:انواع چسب های مایع، سیمانه، چسب اپوکسی، رنگ ها، حلال ها، رقیق کننده ها و مواد زدودن رنگ (مثل تینر)تمیز کننده ها، براق کننده ها، لکه زدا، چربی زدا، شوینده ها، واکس ها.حشره کش ها قارچ کش ها، موش کش ها، رنگ موها و کودهای شیمیایی دارای حشره کش.باتری های مختلف، مواد شیمیایی مربوط به تعمیر و سرویس کاری اتوموبیل، گازوئیل، روغن موتور و ضد یخ.مواد شیمیایی عکس، مواد شیمیایی مربوط به تمیزکاری استخر، قوطی های تحت فشار مثل اسپری مواد محترقه، مواد آتش بازی، وسایل الکترونیکی و وسایل برقی خانگی، وسایل حجیم.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید