علوم مهندسیتکنولوژی

تكنولوژی آموزشی و EDC

صفحه 1:

صفحه 2:
3 = 3 دانشگاه آزاد اسلامي 5 واحد پزشكي تهران سید امین مواققي 09369192255

صفحه 3:
‎wyyos — cod}‏ لیر اسر ‎ ‎Q‏ 9930 شکل ‎a‏ 3 و توسعه سس ۶یکردهای تکنولوژی آموزشی ‏و ‏د - طراحى سيستماتيى ۳ ‎

صفحه 4:
سید امین مواققي 09369192255 کارشناس تکنولوزی آموزشی

صفحه 5:
ل ل ل لق 1 ا 0 شناخت ‎shal cto). Gal)‏ كار شناخت راهکارهای آموزشی و روش اجرای کارهای آموزشی سید امین مواققي 09369192255

صفحه 6:
سید امین مواققي 09369192255 کارشناس تکنولوزی آموزشی

صفحه 7:
۱ - مرهله اول ( ابزار و وسایل ) لا بمترحله دوم ( مواد ‎١‏ موزشى ) للا - مرحله. سوم ( .نظام هاى درسى ) 0 0

صفحه 8:
مرحله اول ( ابزار و وسايل ) مرحلة اول : ( ابزار و سايل ) كس اين مرحله مصادف بود با اختراع دستكادهاى مختلف. مانند دوربين عكاسى ‎٠‏ يرأكتور . كرامافون كه همكى آنها در ابتدا جنبة تفريحمى داشته ولى كم كه توسط متقلین در کلاس درس مورد استفاده قرار گرفته اند . 0۳ 0 | كارشناس تكنولوزى أموزشى

صفحه 9:
مرحله دوم ( مواد ١موزشى‏ ) . تیا 5 توح مرحلةٌ دوم : ( مواد آموزشی ) سس = دراين مرحله كت توسط معلمين براى بررسى فوايد استفاده ا وسایل فوق در امر آموزش صورت كرفته و همهنين صاحبان صنايع نيز " اختصاصاً «سایل را جهت جهت کاربرد در آموزش سافته‌اند . 000 کارشتاس تکنولوژی آموزشی

صفحه 10:
مرحله سوه ( نظام هاى درسى ) مرحلة سوم ( نظام هاى درسى ) ر_ در اين مرحله مشخص شد صرفا آوردن دستكاه در موارد مربوطه كافى 0 ‏ا ا ل‎ Pent vt) شند و مشفتقنآشند که آموزش به عنوان یک سیستم است و تغییر و تحولها باید همه بفشهای این سیستم را شامل شود ۰ باید با یک دید 200 NTR UV EC ISTN) LO UU In ‏ار‎ ‏در واقع می‌توان گفت مطابق‎ . 4 Loe Lge enw

صفحه 11:
مرحله جهارم ( نظام هاى آموزشى ) 0 RCN Uy ‏در این مرمله مشخص شد که تنها نظام مدرسه مطرح نمی‌باشد بلکه‎ ‏مدرسه خود جزتی از یک نظام بزرکتر است یا به عبارتی دیگر جزتی از یک‎ ‏سيستم بززكتتزاكه عوامل مؤثر ديكرى در كن دخيل هستند منجمله يدرو‎ ‏مادر فراگیران . فراگیرآن . نیازهای جامعه علاوه بر نیازهای خاص فراگیران و‎ ‏و در این تج 9 . طراحان‎ asin ‏غيره 0ك بايد مورد تا سن‎ 00 Lge enw

صفحه 12:
مرحله پنجم ( نظام های اجتماعی ) - ب 7 5 _—— سح مرحلةٌ پنجم ( نظام های اجتماعی ) = در اين مرحله تكنولوثى آموزشى بيشتر به عنوان يك فلسفة حاكم بر جامعه مطرح مى شود . ديد و نكرش فلسفه در عام و كل كشور. هدف ,تكنولورَئ إدَرَإايتنَمرحله عبارت است از توسعة اجتماعى , رشد و توسعة كشور . سازماتها 9 تهاذهاى مرتبط با آموزش و در نهايت كمك به ييشرفت ی 00 کارشتاس تکنولوژی آموزشی

صفحه 13:
سید امین مواققي 09369192255 کارشناس تکنولوزی آموزشی

صفحه 14:
م - رویکردهای تکنولوژی آموزش تکنولوزی شامل سه ریک ات = ۰-۱ (ویکرد سخت افزاری ۲ - رویکرددنرم افزاری

صفحه 15:
- رويكردهاى تكنولوزى آموزشى رويكرد سخت افزارى : معتقدين به اين رويكرد مىكويند اكر ما از دستكادها ء ابزآر؟ وت کامل ‎٠‏ مدرن و به عبارتى تكنولوبِى روز در كلاسهاى درسى استفاده كنيم مىتوانيم 9 (اندمان كار را بالا ببريم. اينان به علوم فيزيكى و كاربرد وسايل مكانيكى له( مىكويند هرجه از امكانات جديدتر و پیشرفته 0 ببريه راندمان و کارآیی بالا خواهد رفت . ذر طول زمانيٍ 0 ۱ خواهند ور و ‎CUMS Way TEN Onan‏ كن ۱۳۳۱ ۲۷ سید امین مواققي 09369192255 ‎a ay‏

صفحه 16:
1۱ CUE CSET ES رويكرد نرم افزارى : — برخلاف كروه اول مىكويند اكر ما بتوانيم در مدارس از اصول يادكيرى » قوانين علم ارتباطات و علم مديريت استفاده كنيم و همجنين از مفهوم سيستمها بهره ببريم و كار تدريس را همراه با كار طراهى سيستماتيى آموزشى ره آموزش هدفهاى رفتارى . خط مشىها . الكوها و راهبردهاى مناسب تدريس و همچنین جنبه‌های مختلف ارزشیا ( تشخيصى . تكوينى . يايانى ) بهره سید امین مواققي 09369192255

صفحه 17:
م - رویکردهای تکنولوژی آموزشی كروهى ‎il‏ 00-6 آموزشى يايه كذار رويكرد تلفیقی هس هستند يعنى معتقدند که باید از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری فوق الذکر در کنار ي. هم بهره برد و مى كويند از بهترين تجهيزات سخت افزارى بدون وجود برنامه 9 همچنین از بهترین برنامه‌های اجرایی بدون وجود لوازم مناسب و تسهیل کننده کمترین بهره بدست می‌آید . و اگر این دو در کنارهم به طور متناسب مورد استفاده قرار گیرند بهترین نتایج حاصل خواهد شد سید امین مواققي 09369192255

صفحه 18:
تعریف تکنولوژی آموزشی بر اساس (ويكرد تلفيقى سس سید امین مواققي 09369192255 کارشناس تکنولوزی آموزشی

صفحه 19:
تعریف تکنولوژی آموزشی بر اساس رویکرد تلفیقی : هه سس عبارت است از روش منظم طراحى ‎٠‏ اجرا و ارزيابى كل فرايند ال - یادگیری با استفاده از هدفهای بخصوص ( آموزشی ) و بهره 220001 يرّوهش در روانشانسى و ارتباطات ان و بكار كيرى تركيبى از ل انسانى و غير انسانى به a ay 09369192255 ‏واققي‎

صفحه 20:
- ‏روش منظم مراحى ء اجرا و ارزيابى كل فرايند تدريس‎ - ١ ‏رك رد۱‎ - ۲ - استفادهازهدفهای بخصوص ( آموزشی ). 0 south 100 ۳۵ ارجا ياذكترى موثر 0 سید امین مواققي 09369192255 يي

صفحه 21:
دريس

صفحه 22:
دريس

صفحه 23:
امزای تشکیل دهنده تعریف تکنولوژی آموزشی: ۳ - بهره گیری ‎jl‏ یافته‌های پ(وهش در روانشانسی و ارتباطات انسانی شرع الف در انجام مراهل سه كانه طراحى ء اجرا و ارزيابى بايد از نتيهةً تحقيقات در زمينة يادكيرى انسان ( روانشناسى و روانشناسى يادكيرى ) بهره برد . ب بايد ارتباط . مفاهيم : ‎Bul FS amet‏ 1 شنافت و از ‎peu)‏ ‏ارتباطات انسانى همراة با قوانين :(وانشناسى كه ‎ibs‏ ذکر شد در ‎SON‏ ‏بهره يرد + ‎Bes‏ ا ل ا لا لط 106 ار تكرار و غيره نيز د:اجراى سه مرحلة فوق الذكر مؤترنة و بارد موازذ بهزة برداری واقع شوند . ‏| کارشناس تکنولوزی آموزشی

صفحه 24:
امزای تشکیل دهنده تعریف تکنولوژی آموزشی: ی ترکیبی از منابع انسانی و غیر انسانی ی موثرتر . عمیق تر و پایدارتر الف در جريان كار بايد دركنار بهرهمندى از نتايج تحقيقات روانشناسى و ازتباطات انسانى از مجموعداى از عناصر انسانى و غير انسانى مفيد و مؤثر نيز استفاده نمود . ب - در كار تَدَرَيِتلَ منتوآن از انسانهاى مختلف. در زمينههاى مختلف درسى بهره برد بطور مثال استتفاده از یک کشاورز برای درس زراعت وبا یک متخص‌,یرق,در موضوع مریوطه و یا مثلا یک پزشک برای بختش یزشکتق77 كتاب حرفه وفن مقطع (اهنمايى تحصيلى و غيره كه:به جذابيت تدريس و ارائه مطالب علمی تر کمک می‌کند . = ج -ا[ ديكر موارد قابل د 0 موثر در تدریس می‌توان به استفاده از 1 MITA un nnn ys ‏رن‎ TENGE bie ssh: کارشتاس تکنولونی آموزشی

صفحه 25:
در نهایت می‌توان گفت استفاده از روشها و کاربرد وسایل مختلف همراه با برنامه ریزی مناسب. که تمامی این کارها در بهت افزایش راندمان و كاراين ١امتزإقدزيتس‏ و يادكيرى مىباشد يعنى كيفيت تدريس و كار كلاس . ‏آموزش قرار داد‎ 35007 ew Ha) Nye MASOOD) CEN} هس 00

صفحه 26:
‎١‏ - افزايش ميزان يادكيرى فراكيران در زمان مشخص. ‎am‏ ميزان عمق يادكيرى در فراكيران. - - افزايش كمييت بيشتر تدريس در زمان كمتر ( تعداد فراكيران ). - آموزش مطالب ‎prea) Was eNO NTEC)‏ ۱ 5 انفرادى كردن آموزش, در كلاس جمعى. بر - همگانی کردن و مادام العمر کردن آموزش و یادگیری. ‎ ‏سید امین مواققي 09369192255 ‎

صفحه 27:
۱ ‎By‏ مقطع کارشناسی —— 000 کارشتاس تکنولوژی آموزشی

صفحه 28:
| ‏ل ا ا ل رشتة‎ Cad 0 BS) ۳ ‏در طی دوران تحصیلات خود در مقطع كارشناسى اين رشته در آنها‎ . ‏آموزی هىئ کنند آمده است‎ | و ۳

صفحه 29:
8)9)3 9 ‏ل‎ _ IC ۵ - جامعه شناسی عمجمی - جامعه شناسی آموزش و پرورش 4اه ۱ ‎PLONE SMES |.) CU We) ONC‏ ۱.- روانشناسی,رشد ( کودگی ) (۱) و ۱ ۱9۱2 سید امین مواققي 09369192255 ‎a ay‏

صفحه 30:
1 - روانشناسى شخصيت ‎١‏ اصول و مبانى آموزش و يرورش ‏۸ - تاریخ آموزش و پرورش اسلام و ايران ‎۱ 19 ‏هنا برنامه ريزى درسى ابتدايى ‏انا برنامه ريزى درسى متوسطه ۳ ۳ ۳ ‎ea‏ )2 ۱( ۵ های موی ‏عانا - ارزيابى نظام هاى كوك آموزشى ‎ ‏سید امین مواققي 09369192255 ‏(وانشتاسى اجتماعى = ‎ ‎

صفحه 31:
/انا ‏ اخلاق اسلامى ۱ ‏ا‎ LAG ۹ - سنجش و اندازه گیری در علوم تربیتی هننا ‏ مقدمات روش تحقيق در علوم تربيتى ار ره اننا [شنايى با ,كتابخانه و اصول كتابدارى ۱ aa) ۱ 7 سید امین مواققي 09369192255 تسس

صفحه 32:
۴ سك ره رن مح ۲۳۳۳ ۴۶۱ - آشنایی با مراکز مواد آموزشی ۴۲ - اصول عکاسی ل لت عاعا ‏ توليد برنامه هاى تلويزيونى ا 0 393) Go ۴5۶ 0 a سید امین مواققي 09369192255

صفحه 33:
رت رت رت جح ‎eI CUN TOME)‏ ا ات ا ا ۰۰ است ) | و ۳

صفحه 34:
هدف اصلى رن آموزشی 22 كردن آموزش ‎Cw)‏

صفحه 35:
0 اا ل ل 0 0 214 جا —— ‎Lge enw‏ 00 كارشناس تكنولوزى أموزشى

صفحه 36:
‎Cae oe‏ اه سیستماتیک آموزش است ‎

صفحه 37:
سید امین مواققي 09369192255 کارشناس تکنولوزی آموزشی

صفحه 38:
ب - بررسی یک نظام نمونه ( کلویزیول )۰ ۳ اا ل ل ل 1ن ا 2 ‎Lge enw‏ 00 كارشناس تكنولوزى أموزشى

صفحه 39:
طراهی سیستماتیک آموزش = رده رز رز از لا ل = ‎ie =‏ هس 55 ‎iy‏ ‏يكديكر مى يردازيم. = مفهوم سیستم —= ‏انواع سيستمها‎ 9١ چگونگی ارتباط نظام‌ها ۳ 00

صفحه 40:
طراهی سیستماتیک آموزش 00 کارشتاس تکنولوژی آموزشی

صفحه 41:
طرامی سیستماتیک آموزش بندی نمود . 3 نظام هاى طبيعى تسکت << یر دو نوع ترا

صفحه 42:
© ‎iss‏ ا ل ا ل ين ‎ ‎ ‏سس ‎

صفحه 43:
0 کارشتاس تکنولوژی آموزشی

صفحه 44:
eee ‏ا‎ - ‎ee Emer‏ سس ‎ ‏0 کارشتاس تکنولوژی آموزشی

صفحه 45:
ahaa ‏الف‎ ‎unt Ole‏ هدقهانقل 5201 ‎clit cease |‏ ‎Bis oN cman canta | ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 46:
چگونگی ارتباط نظام‌ها es a

صفحه 47:

صفحه 48:
نظام مرکز آموزشی

صفحه 49:
طراهی سیستماتیک آموزش و و و ور ره نظام بالاتر و بزركتر را فوق نظام مئنماند كه در عين حال ‎CURLY.)‏ فزده تظام,یک فوق نظام ديكر است . — = سید امین مواققي 09369192255

صفحه 50:
طرامی سیستماتیک آموزش سح الا ا اا ل رن اك لك ل ل 3 ‎BY) NY‏ —— —— coh) سید امین مواققي 09369192255

صفحه 51:

صفحه 52:
آموزش امروزی )علمی ( توصیف آن با دیدی در بر گیرندةٌ همه اجزاء و ارکان تشکیل دهنده جامعه درونی و جامعه بیرونی

صفحه 53:

صفحه 54:

صفحه 55:
بفشی از نظام تلویزیون و تطبیق با نظام آموزش سید امین مواققي 09369192255

صفحه 56:
ا ار ۱۳ است که در سایه سیر تکاملی و توقف ناپذیر افتراعات واکتشافات»7 علمى . يس از اختراع راديو و كاربرد لن در جهان الكترونيك يا به عرصه وجود نهاده است . تلويزيون با قدرت عملكرد خود ذر اطلاع رسانى وسيع . مستند سازى و يفش برنامههاى هنرى . تفريحى . تاريخى و غيره استقبال دليذير جهانيان ‎١(‏ به خود جلب. نموده بطورى ‎١‏ كه كمتر خانوادداى را در كستره جهان مىتوان يافت كه بى تأثير ا آنهه که در تلویزیون می‌گذرد روزگار بكذرانئد )). غى از تلويزيون استفاده مىكنند ولى, إن ‎dian‏ صدایی ‎tay‏ وواظم توليد شود اطلاعى ندآرند. سید امین مواققي 09369192255 ويس

صفحه 57:
ا اا را ۰ سوخته است و همهنين باندهاى صداى كن . در بعضى موارد مق با آنها 3 ‏ل ا ا‎ E Nt) 300 NWA IT NT.) . ‏شده كه خرابى مربوط به بخش ديكرى بوده. نه لامب تصوير و باندهاى صدا‎ - ‏در رو سر‎ ‏همانند سوفتن یک ترانزیستور . مقاومت . فیوز و غیره که در ظاهر بی‎ 8 TYEE eee) ‏ا‎ earl oe ee ge وی این ان 5 ‎A‏ سید امین مواققي 09369192255 ‎a ay‏

صفحه 58:
سید امین مواققي 09369192255

صفحه 59:
ا ا ا ا ا ۰ از یک سیستم بزرکتر است و نسبت به لن خرده نظام تلقی می‌شود و بدون آنها نمی‌تواند کار کند . یعنی باید مرکزی باشد تا برنامه های تلویزیونی ۱ ب توليد و آنها را به امواج قابل ارسال تبديل كرده و به كمك دستكادهايى در هوا منتشر كند. اين,امواج به كيرنده كه در ملقم 2 ‎BCT) 2)‏ ا ا ‎CMC‏ 12 می‌شود د اين ترتيب است كه ما رای در صفحهٌ 5 نمایش سید امین مواققي 09369192255

صفحه 60:
همان آجزاق معدودی است که در شکل آمده ولی اینطور نیست بلکه این ‎curtis Garry‏ 00 تن حجِيزى است كه در واقعيت وجود بود دارد 9 برای ینس رسم شده تا نشان دهد از دستگاه تلویزیون به تنهایی کاری سافته نیست حتى اكر از بهترين نوع موجود در دنيا باشد همانند تلويزيونهاى ترى نيترون سونى راين . ا ۱ و كسترددايى تشكَيَلَ شدهاند كه آنها نيز به نوبة خود اجزاى خاص خود را تست آنها باید با هماهنگی و همسویی جهت تحقق اهدافی که ‎ne 000007301590‏ تا ‎IR rere ‏نظام تلويزيون ( صذا و سيما ) مىد‎ ١ ‏بررسى نماى شماتيكى‎ 7 UULV MSRM SONS WS TL) ‎ ‎ ‎ ‏سید امین مواققي 09369192255 ‎a ay‏ ‎

صفحه 61:
نمای شماتیک استدیو تلویزدونی

صفحه 62:
همه با شکل ظاهری تلویزیون آشنایی دارند و می‌توانند از آن استفاده کنند ولى آیا می‌دانند این جعبهٌ جادویی چگونه کار می کند ؟ 00 کارشتاس تکنولوژی آموزشی

صفحه 63:
آین مرهله به بررسی مقدماتی نموة کارکرد نظام تلویزیون می‌پردازیم- تولید یک برنامةٌ تلویزیونی مستلزم وجود عوامل زیادی است که صحبت.-7 رامع به ‎a )Le OL}‏ ار ‎by 1۴ ey‏ مورد بررسى قرار مىئدهيم براى توليد يك برنامة تلويزيونى بايد مراهل متعددى را دٍ سر كذاشت اول سورزه يا به عبارتى موضوع كاز را تعيين نمود و دانست كه جه هدفى از اين كار بايد تحقق يابد و بعد از لن به برنامه ريزى كار يرداخت بطور مثال فيلم نامه را نوشت , سناريو را نوشت . دكوياز (! تهيه نمود ء برناضه مالى را تنظيم كرد ء نيروى انسانى اا 0 اقيلى عوامل ديكر كه 6 توعى در كار (ا نیز مد نظر قرار داد 1 سید امین مواققي 09369192255 ‎a ay‏

صفحه 64:
سید امین مواققي 09369192255 کارشناس تکنولوزی آموزشی

صفحه 65:
‎Gt EC sy Gry)‏ ا ا ل للك ‎ee ‎ee ‎ ‏0 کارشتاس تکنولوژی آموزشی

صفحه 66:
انبار دکور كار كاه دکوز

صفحه 67:
فيلمبردارى در استديو صورت مىكيرد تصاويز دريافتئ 1[ دوربين ها به اتاق _ ‎iN) ralesC)‏ ا ل 1 70 ‎se|‏ ا ا ا ا ا ل ( تركيب كنندةً تصاوير ) آنرا بمت ضبط ارسال می‌کند مسئول صدا نیز در اتاق مخصوصن:فود چنین. کاری را دربارةٌ صداهای ارسالی انجام داده و او نیز ال ا ل ۱3۱ ‎SD pe eee)‏ ل كيفى مورد بررسى قرار كرفته و در صورت وجود نقص به بررسى ‎gol‏ و 5 نقص موجود يرداخته مى شود و اكر نقصح بدروآنهتا وجوداذ عن ا سید امین مواققي 09369192255 ويس

صفحه 68:
‎cary 0-5 :‏ وسيلة آمواج در قضا متتشر شوند . که 7 دستگاه تلویزیون از طریق ‎atti‏ خود آنها را دریافت و بعد از ‎WE SSDNES:‏ ۳ ۹ آماده مىكند. در صورتى كه در فرس تنده و كيرنده ۱ ,3949 ‎RY ASU Pore DUET ECC Rent)‏ ۱۳ كت داشت تلويزيون به خوبى كار خواهد كرد و ما مىتوانيم به تصاوير ‎crys il‏ 500 آنن را بشنویم پس نشان دهندةٌ سالم بودن ل ا 0 3010 ازلامبي تصوير و شنيدن صدايى رسا از بلندگوهای آن است؛ ‎ ‎۱ ‎PCCW NE) ECO WALES) ‏ل ا‎ ‏سید امین مواققي 09369192255 ‎

صفحه 69:
وجود هر گونه نقصی در روند کار این نظام در هر مرهله از تولید , کد گذاری . ل ا ا ا ا ا ا ل ا ل كاهى نيز باندهاى صداى تلويزيون است كه نماد ظاهرى مىئيابد يس هميشه نمىئتوان كفت كه ايراد از دستكاه تلويزيون است و أن هه لامب تصوير و | mae | — eee ee

صفحه 70:

صفحه 71:
حال نظام آموزش را بر سيستم تلويزيون منطبق كرده تا با يررسى شباهتهاى موجود به اهميت تاركرد اجزاى مختلف نظام آموزش در کارایی درست این نظام یی ببریم . 00 کارشتاس تکنولوژی آموزشی

صفحه 72:
به شكلهاى بعد نكاه كنيد و سيس مصطالب بعد از آن را بخوانيد ۳۳ 0 کارشتاس تکنولوژی آموزشی

صفحه 73:

صفحه 74:
si in 93997 0

صفحه 75:
ag alta ‏آموزش‎ دريافت امواج و کد خوانی | کانالهای تلویزیون

صفحه 76:
مطلب اول سح << جح همانطور که یک برنامهٌ تلویزیونی در سازمان صدا و سیما توسط عوامل و 7 افراد متعددى برنامه ريزى و ساخته مى شود در نظام آموزشی نیز با توجه به اهدافى كه مورد نظر است برنامه ريزىهاى آموزشي تدوين و همراه با ‎N EDS a) ETC TENN)‏ ا ا ا برای مقاطع ‏مختلف تحصيلى تَدَوَيْنَ و در اختيار فراكيران قرار مى كيرند. ‎ ‏| و ۳

صفحه 77:
يك برنامة تلويزيونى بعد از توليد قبل از يخش از نظر رل ما جرب ‎spin dla Ghats gO‏ سى قرار كرفته و اگر ی در 50 0 نا ۹ از آنتن توسط نودال صادر د ار 0 ‎٠‏ مشكل برطرف ۱ می‌شود در برنامة زيزى هاى ‎OR Wary) yi)‏ ل ا ا ‎ROS‏ ‏۱ 00 کارشتاس تکنولوژی آموزشی

صفحه 78:
حال كه تصاوير تلويزيونى لكك 3 دريافت كردهاند براى أينكه.بتوانند ل طريق آنتن يخش شوند رمزكذارى ( كد كذارى ) می‌شوند ‎SE)‏ ا ل از طريق فرستنده يفش 5000 این امواج به آنتن كيرنده كه همان تلويزيون استتإرسيده از طريق آن دريافت شده در تلويزيون بخشى وجود دارد كه عمل كد هَوَآنَئَ را انجام داده و امواج را به رنك . تصوير و صداى قابل استفاده تبديل مىكند. ‎Lge enw‏ 00 كارشناس تكنولوزى أموزشى

صفحه 79:
كتابهاى درسى حكم امواج كد كذارى شده را دارند كه توسط كد خوان كه همان معلم يا استاد است توسط فراكيران قابل استفاده مىشوند همانطور كه شبكههاى تلويزيونى متعدد است فراكيران نيز براى كذراندن يكبيايةتقصيلن بايد كتابهاى متعددى را بخوانند در تلويزيون بخشى وجود داردكه به ره 3 ,۱ می‌توان برنامهدهايٍ ارسالی از شبکه‌های مختلف تلويزيونى 0 ‎UENCE ST Ey) dS‏ 0 ‎os 2‏ باید بتوانا بت ‎ ‎ ‎ ‏را برای فراگیران قابل درک و فهم ا ‎WaNU Wry Ce) CRU WA Noe‏ ا رت ‏سید امین مواققي 09369192255 ‎

صفحه 80:
سس 2 تسس در این میان مدیریت مذسسهٌ آموزشی باید جهت فراهم تمودن [مینه‌های 7 مناسب برای شرایط بهتر تدریس - یادگیری فعالیت نماید . اولیای فراگیران نیز باید به نويهٌ خود نسبت به ایجاد شرایط ایده آل یادگیری . براک و ا 0001 اندرکاران در استز 0 0000 ‎op ee GUAM‏ برتصميم كيريهاى مشاركتى و بدور از قضاوتهاى يك Loe Lge enw

صفحه 81:
مىتوان كفت تقريبا : 2 تسس بسیاری از مشکلات آموزش که غیر قابل مل و بغرتع به تقرس رک نتیجهٌ نوع برخورد درگیران و دست اندرکاران این امر با آموزش و مسائل مربوط به آن است. سس =a 00 سید امین مواققي 09369192255 كارشتاس تكنولوزى أموزشى

صفحه 82:
0 کارشتاس تکنولوژی آموزشی

صفحه 83:
Seer Ae NE EORTC WaN CRT CoK ib Ol = . ‏طبیعی به همراه تا (سا و واضح توليذ نَتنود اطلاعَيَ ندا رند‎ 5 lo CSL ww Mae CLEC) ITT) NIU Wn CC ‏همانطور كه كفته شد در‎ eT TINK Let eC CCR Rete Es CROC Le BLL HLS) 1 ‏گفته‌اند که لامپ تصوير سوفته است و همهنين باندهاى صدای آتن در‎ ‏بعضی مواردحق 5 آنها بوده ملی در سایر موارد نبوده است هرا كه با‎ ‏بررسی دستگاه مشخمن "شده که خرابی مربوط به بخش دیگری بوده است نه‎ ‏لامپ تصویر و باندهای صداء هتی در بیشتر موارد اين عيب از جزئى بسيار‎ ‏ایجاد شده. همانند سوختن یک ترانزیستو(مقاو:‎ Ga + 0 ‏در ظاهر د‎ ‏مىباشند ولى د‎ 0 ‏اه‎ سید امین مواققي 09369192255 ‎a ay‏

صفحه 84:
0000 ‏ا‎ en ‏هر کما از کارکردهای این نظام که باشد مق آين است 05 تجلى‎ ye: ‏ایراد‎ ‎eer) ‏يَعَنى‎ © 2-0 0 Wal Che IOWSNULO UE LUNN ‏كاه تن‎ ‏نهايى عملكرد اين نظام عظيم در يك صفحةٌ هِند اينهى و يك يا دو باند جِند‎ ‏واتی است که با دیدن و شنیدن تصویر و صدای ایجاد شده می‌توان به‎ ۱ Or) ‏درا(‎ ‎. ‏ارسال امواج ( ماهواره:هنا ) : كيرنده ( انتن ) . كد خوانى . كانال يابى‎ 4 تخزري عنية ماين ‎te‏ سید امین مواققي 09369192255 ويس

صفحه 85:
به عبارتی کل تنظام مدا + سیما را دارند و وجود هر گونه کمی و کاستی - سل( در هر جای این نظام بزرگ (نظاق آموزش و پرورش) در عملكرد دانش آموزان بروز مى كند . به اين ترتيب مَحَتَوَانَ كفت 7005 عملكرد ضعيف يادكيرى در فراكيران هميشه دليل بر ضعف و ناتوانى خود ۱ اين ضعفويدروخيلى از جاهاى وابسته به اين نظام مىتواند باشد . بطور مثال ات ضعف می‌تواند در 1 . برنامه‌ریزی ‎PrN cin‏ کتب درسی . معلم . دانش آموزان. 21 آمجزان ‎Wa LeU Kary‏ ۱۹۹ ‎alge aaa tee‏ تين مىكنند . در نتيجه همانطور كه كفته شد عدم. ‎gece‏ 5 رن همیشه نشان بر ضعف و ناتوانی خود آنها ‎Frantic)‏ سید امین مواققي 09369192255 ‎a ay‏

صفحه 86:
= 000 FAC ROC ‏ل ل‎ mai.) ‏دیگر عوامل نسبت می‌دهند و این امر باعث شده آنتت مشکلاتی که به‎ ‏ا ا ا‎ S/W any ‏بدل شوند.‎ NEN aS OAS MUN THT CWA MI EU Renn Grover en ‏اشداحد درنهاءت,يمنجر به شكل كيرى اصلهايى جهت يايه كذارى علوم‎ ‏لك كرديدنة ”اين "علوم و كرايشهاى مربوط به انها شكل كرفتند تا به‎ ‏سامان داده و.مسائل و مشكلات دامنكير تن را برطرف نمايند ا‎ 2000 3 ۱( موفقیتهایی 0 ‎a)‏ در اداعية راه نتوانستند بر ۳ اگم بر آموزش 1 سید امین مواققي 09369192255 ‎a ay‏

صفحه 87:
سید امین مواققي 09369192255 کارشناس تکنولوزی آموزشی

صفحه 88:
م - كامهاى مهم در طراحى موزشى د - الكوهاى طراحى آموزشى Or 9 - طرخ اجراى كار ( طرح درس ) امین مواققي 59192255

صفحه 89:
لکشت« حركت به سوى اهداف مورد نظر سس سس 93

صفحه 90:
و ایجاد فاصله بین وضع موجود تا وضع مورد انتظار سح _ 0۳ با یا نم رد ‎SF‏ سید امین مواققي 09369192255 ‎a ay‏

صفحه 91:
گامهای مهم در طراحی آموزشی: ۴ الف - فعاليتهاى آموزشى بيش از تدريس | | ‎a‏ - فعالیتهای آموزشی ضمن تدريس ‎

صفحه 92:
در ان مرحله بيشتر, طرامی آموزشی مورد نظر است که نقش مهمی در موفقیت آموزش و یادگیری دارد. زرا راهنمای خوبی جهت رسیدن به اهداف مورد نظر در آموزش و کسب موفقیت است. پس در 00

صفحه 93:
ب - فعالیتهای آموزشی ضمن تدریس سس در ابتدای این مرهله باید با انجام آزمون ورودی و ارزشیایی تشفیصی. با توجه به نتایم بدست آمده نقطغ آغازین تدريس را مشفص وَالَسَبَت به شروع آموزش براساس طرح آموزشى تهيه شده اقدام نمود و در مرامل مختلف آموزش با انمام ارتشیابت"های ل ا اشکال در ۱ s cy 00 کارشتاس تکنولوژی آموزشی

صفحه 94:
- فعالیتهای آموزشی بعد از تدریس در اين مرحله بيشتر ارزشيابى سك 0 5253 ارزشیابی پایانی ‎I)‏ را ‎EN YL WareT yy wet}‏ ل ا ‎VEL Vat‏ اموزشى ‎Vy‏ كر براى استفاده دردورة بعدى آموزش. سید امین مواققي 09369192255 ويس

صفحه 95:

صفحه 96:
201 = syly 9949 sats) slog —— 0 کارشتاس تکنولوژی آموزشی

صفحه 97:
برای طرامی آموزشی الکجهای (یادی وججد دارد می‌توان بنا بر موقعیت مورد نظر از یکی از آنها و یا ترکیبی از دو یا چند الکو استفاده ‎creer Fy fe‏ 11111111111000 ‎ony‏ 1 1 1 521011111 3000 orca teva Ree a esre Ae) 0 | كارشناس تكنولوزى أموزشى

صفحه 98:
محتوای درس ي 09369192255

صفحه 99:
الف : اهداف دء بازده اهداف کلی ارزشیابی اهداف جزتی اصلاع طرع اهداف رفتاری ب : شرایط : تجارب یادگیری نیروی انسانی - كروههاى تدريس و - مواد و وسايل يادكيرى آموزنشی - شیوه های تریس - فضاهای آمونشی

صفحه 100:
اهداف نهایی اهداف مرمله ای اجراى اماي جمع آوری ‎let‏ ارزشیابی روشهای یادگیری روشهای تدریس تعيين رساته ها روشهای ارتشیابی تهیه مجاد آموزش تهیه موادارزشیابی

صفحه 101:
هدفهای و نیازهای آمواش ‎٠‏ اولويتها و ممدوديتها

صفحه 102:
= در طراهی آموزشی وچ رس 000 کارشتاس تکنولوژی آموزشی

صفحه 103:

صفحه 104:
مراحل طراحی, | موزشی هلو.... رديف عنوان مر

صفحه 105:

صفحه 106:
مرامل طرامی, آموزشی عنوان, مرحله 93997

صفحه 107:
مراحل طراهی آموزشی عنوان مرمله تعیین هدف کلی تدریس تعیین هدفهای جزتی (مرهله یی( تعیین هدفهای رفتاری ( امرایی ( تعیین رفتار ورودی اولین کام آموزش شرم مختصر مراهل طراهی آموزشی هدف نهایی آموزش که برای رسیدن به آنن باید از طریق تملیل آموزشی هدفهای کلی را به هدفهای مزئی مرمله ایی و سپس آنها را به هدفهای رفتاری اجرايى تبديل نمود و به وسيلة آنها رفتار ورودى و نقطة آغاز تدريس را مشفص نمود . كه براى اين كار يعنى مشخص كردن نقطة آغاز تدريس ابتدا رفتارهای ورودی را و سپس اولین گام آموزشی را مشخص می‌نمایيم ( به کمک ارزشیابی تشفیمی (

صفحه 108:
تعیین ممتوای آموزشی الف - شیوه های تجزیه و تملیل ممتوای آموزشی ب - مرامل تجزیه و تملیل مهتوا اصول و مفاهیمی که به دانشٌ این محتوا باید بر اساس هدفهای آموزشی تهیه گردد ( هدفهاى رفتارى ( (۱) عينى بودن ( قابليت بازبينى و بازسازى( (۷) منظم بودن ( بر اساس تحلیل آموزشی ) (س) آشكار بودن (۴) مقداری بودن (۱) مشخص سافتن هدفهای تملیل (جلو گیری از اتلاف وقت و استنباط غلط ) (۷) جمع آوری نمون» های مورد تملیل( کزینش محتوا) (۳) تقسم مجموعة مورد بررسی به واهدهای مفتلف. کلمه ها . نمادها . مضمونها . شخصیتهای مطرح شده در متن. (۴) طبقه بندی واهدها

صفحه 109:
هي تهيه و تنظيم محتواى آموزشی اصول مورد نظر در تعيين و تهيه محتواى آمواشى : (۱) میزان علاقه و رقبت دانش آمجزان (۲) مفاهیم , اصول و قوائین هر علم (۳) پروراندن مفاهیم اساسی و روشها 3 (۴) ارتباط با مسائل روز ‎i‏ ‏(۵) انطباق با زمان آموزش (») پایه ایی برای آموزشهای مداوم ( بعدی ) (۷) فرصت مناسب برای فعالیتهای یادگیری چندگانه (۸) شنافت علوم مختلف ‎)٩(‏ توالی مطالب ‏(۱۰) تازگی موضوع ‏(۱۱) میراث فرهنگی ‎ ‎

صفحه 110:
روش و وسیلة آموزشی ‎call‏ - انواع وسایل آموزشی ‏ب نقش و تأثير وسايل در آموزش ‎ ‏معلم و استاد برای آموزش مطالب نیازمند استفاده از روشها و وسایل آموزشی می باشد . ‏(۱) وسایل آموزشی معیاری (۲) وسایل آموزشی تسهیل کننده ‏(۱) ایجاد اساس قابل لمس و تفکر (۲) ایجاد علاقه و توجه در یادگیری ‏(۳) ایجاد پایس» های لازم در یادگیری های تدریجی . تکمیلی و دائمی شدن یادگرفته ها ‏(۴) ایجاد تجارب واقعی یادگیری و فعالیت بیشتر (۵) پیوستگی افکار در فرایند یااگیری ‏() توسعه و رشد ذهنی ‏(۷) انتقال سریعتر و صریمتر معانی و مفاهیم آموزشی ‏(۸) کسب تجاربی که از طریق دیگر ماصل نشده و نمی شود . ‎ ‎ ‎

صفحه 111:
9 تقسیم بندی وسایل آموزشی د - ویژگیهای وسایل آموزشی وسایل آموزشی انواع و اقسام مختلفی دارند براى انتخاب آنها باید مواردی (ا در نظر گرفت ( معيارهاى كزينش ) بهترين معيار كزينش همان | هدفهای رفتاری می‌باشند . البته علاوه بر آنما معیارهای دیگری نیز وجود دارند که باید مد نظر قرار گیرند . | الفویاکیهای آمپزش وسيله : (۱) ارائه و انتقال مطالب و مفاهیم جدید . ‎(P)‏ تکرار آموفته های گذشته (۳) جلب توجه فراکیران و مفظ آن تا پایان آموزش ب - ویژگیهای فنی وسیله : () توانایی انتقال پیام مورد نظر (۲) قابلیت همل و نقل (۳) سهولت کاربرد (۴) سهولت دستکاری و تعمیر (۵) قابلیت رجوع پذیری امكانات اجرايئ كاربرد وسيله : (۱) تعداد فراکیران (۲) وضعیت و اندازةٌ کلاس (۳) زمان لازم (۴) در دسترس بودن (۵) اقتصادی بودنِ

صفحه 112:
۷ الکوها و شیوه های تدریس الف -الکوی ‎cays‏ ا ‎ged (I)‏ الكو : نمونه کوچکی از شنی بزرک و مجموعه ای محدود از اشیاء بیشمار که ویژکیهای مهم و اصلی آن شنی بزرک یا اشیاء را داشته باشد . ‏(«) الکوی تدریس: چهارچوب ویثّه ایی که عناصر مهم تدریس . درون آنن قابل ‏مطالعه بوده و شنافت و آگاهی از عناصر و عوامل مذکور می توان معلم و استاد را در انتفاب روشهای مناسب تدریس کمک کند . ‏الف - ویژگیهای الگوی تدریس : ‏(۱) مشخص بودن مرامل تدریس ‏(۲) مشخص بودن کنش و واکنش ‎elas‏ ‏(۳۳) مشفص بودن روابع میان کروهی ‏(۴) مشفص بودن شرایط و منابع ‏ب ‏ انواع الکوهای تدریس + ‏(۱) پیش سازمان دهنده ‏(۷) هل مسأله ‏(۳) پرسش و پاسخ ‏(۴) آلکوهای ترکیبی ‏* الکو باید متناسب با محتوا و هدفهای آموزشی باشد . ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 113:
ب - شیوه ها و روشهای تدریس () مفهوم شیوه (۲) انواع شیوه های تدریس شیوه به معنای راه و روش است و است 1[ راه و روش ارائة محتواى آموزشى جهت فراكيرى ممصلين . الف شيوه هاى ‎sep Si‏ 153 9 ‏روش حفظ‎ )١( (0) روش سقترائى (۳) روش پرسش و پا sp cll ‏اب شیوههای‎ 1) روش تمايش ( تمايش ‎(lac‏ (9) روش ايقاى نقش ( تمليشتامه ) () وش کردش ‎‘ake‏ (۴) روش بمث کروميٍ (۵) روش آ[مایشی (آ[مایشکاسی) ع - شيوه هاى جديد آموإشيد (۱ موزش اتقرادى آموزش برمه ای ( ۳1 (۳) آموزش به وسيل كامييوتر ( كك ). (©) آموزش ‎CIPI as ss sabi‏ (۵) آموزش انفرادی مایت شده (161) (4) آموزش تا عد تسلط. eons ‏تدريس‎ )( (8) روش مسأله اين (9) روش وامدها ga slg ob (he) a5 aa dn (I) chy Sal ‏روش‎ )( + د أمواش مى تمان ا(أشيوه هاى تركييى نيز بهره بدد

صفحه 114:
(۲) انواع شیوه های تدریس الف - شیوه های سنتی تدریس: () روش حفظ و تکرار (۲) روش سفنرانی (۳) روش پرسش و پاسغ (۲) روش ایفای نقش ( نمایشنامه ) (۳) روش گردش علمی (ع1) روش بحث كروهى ‏ )0( روش آزمایشی ( آزمایشگاهی ) ۵ - شیوه های مدید آموزشی: )1( آموزش انفرادی (۷) آموزش برنامه آيی (۳1) (۳) آموزش به وسیلغ کامپیوتر ( ۸ ) (۴) آموزش انفرادی تجویز شده ( 1۳1 ) (۵) آموزش انفرادی هدایت شده ( 101۲ ) () آموزش تا مد تسلط (۷) تدریس خصوصی (۸) روش مسأله ایی ‎)٩(‏ روش واهدها ‏(۱۰) روش وامد موضوع ‏(۱۱) روش واهد تجربی ‏(۱۲) روش واهد پروژه ‏+ در آموزش می توان از شیوه های ترکیبی نیز بهره برد ‎

صفحه 115:
تجارب یادگیری انواع تجارب یادگیری مرملة آغاز آموزش عملى است كه فراكيران از طريق كن مطالب ارائه شده به وسيلة شيوه هاى تدريس را فرا مى كيرند . بين تجربة يادكيرى و شيوه هاى تدريس هماهنكى وجود دارد . بطور مثال اكر براى تدريس از شيو سفنرانی استفاده شود تجربة يادكيرى آن كوش دادن است . (1) حفظ و تكرار ( خواندن ) (۲) کوش دادن (۳) پاسخ دادن (۴) دیدن )0( نقش بازی کردن () بازدید و گردش علمی (۷) تمقیق و پژوهش علمی (۸) مطالعه ‎)٩(‏ ساختن ‏(۱۰) فعالیتهای عملی ‏)11( روشهای تلفیقی و ترکیجی ‏در اين مرهله با توجه به برنامة تعيين شده و با در نظر كرفتن ساير يارامترهاى تعيين شده تدريس موضوع مورد نظر آغاز مى شود . ‎ ‎ ‎

صفحه 116:
انجام ارزشیابی مراحل سه كانة ارزشيابى ارزشیابی به معنای آزمودن است . در طرامی آموزشی ارزشیابی دارای سه مرهله است . الف - ارزشیابی تشفیصی + جهت تعیین سطم دانش و معلومات فراگیران قبل از شروع آموزش برای مشفص کردن گام ورودی و نقطهٌ آغاز تدریس ب - ارزشیابی مرمله آیی : بعد از آغاز تدریس , مرمله به مرمله فعالیتهای تدریس - یادگیری مورد ارزشیابی قرار می گیرد تا در صورت لزوم نسبت به اصلام و بهیود آنها اقدامات لازم صورت كير ۵ - ارزشیابی نهایی : بعد از اتمام کل فرایند تدریس - یادگیری . ارزشیابی کلی دیگر به عمل می آید . امتمان پایان سال و یا پایان ترم

صفحه 117:
ا بازنگری و اصلاح برنامه با بررسی نتایج حاصله از ارزشیایی می توان در صورت 8 وجود نقص و كاستى در روند تدريس ‏ يادكيرى , براى مرامل بعدی به بازنگری و اصلام طرح آموزشی پردافت

صفحه 118:
جدول طرای پات فوق بر مبناى الكوهاى طراهعى آموزشى ‎SCC oe SC)‏ ل ا م براى طراهى ‎ie‏ آموزشىي است در ادامه به تفسير و تشریم اجزاى ‎CS) yey er) ۱ by‏ 0 کارشتاس تکنولوژی آموزشی

صفحه 119:
سح ‎aa.‏ طراحى آموزشى و جدول طراحى آموزشى مىئتوان براى آموزشهاى مختلف در هر زمينه استفاده نمود. 1 oe ee ۱ inti eye Kinny سید امن مواقتي 9369192255 ‎ly‏ مرت ارس

صفحه 120:
مرور اجزای اصلی تشکیل دهنده الکوهای طرامی آموزشی 1 ‎rN‏ »> 6 تا ‎wy 2‏ ۳ ‎ ‏سید امین مواقتي 09369192255 کارشتاس تکنولوزی آموزشی

صفحه 121:
۱۳ Wattles}

صفحه 122:
تعين روش و وسيلة 1موزشى تعيين الكوها ‎١‏ شيوه هاى تدريس تجارب يادكيرى

صفحه 123:
مرحله آغاز آموزش بازنکری و اصلام برنامه

صفحه 124:
00 جدول طرامی آموزشی

صفحه 125:
تعیین اهداف آموزشی

صفحه 126:
جان ديويى مى كويده ‎TE nye sey -‏ 1 ‎en‏ ‎Pxtorat creel MLO OM EL SMe Cone UR er =i n Tole tor=t ors Wats iN‏ 000 کارشتاس تکنولوژی آموزشی

صفحه 127:
م‌خجاهم فوتبلیست شوم ۳ ‎a‏ 000 ‎ee‏ 0 كارشناس تكنولوزى أموزشى

صفحه 128:

صفحه 129:
يك بارديكر اهداف قيل (ا مرور كنيد 00202000 ee CTO Oat 0 کارشتاس تکنولوژی آموزشی

صفحه 130:
Peer eer eee Lor octet ete rey a ‏كرديد اهناف ذكر شده. كلى و ميهم مستئد و غليت‎ ren لسن دا ل ا ‎eS eat rst‏ می‌رسد. 0 کارشتاس تکنولوژی آموزشی

صفحه 131:
By op etsy

صفحه 132:

صفحه 133:
-. از نمودارهاى ارائه شده هه برداشتى می‌توان داشت؟ 000 کارشتاس تکنولوژی آموزشی

صفحه 134:
7 7 ۳ |! ‏دا‎ ‎۱ einer nN Cr CK nNe ay) BS yeys Ss lores Capone سید امن مواقتي 9369192255 ‎ly‏ مرت ارس

صفحه 135:
مراحل طراهی آموزشی عنوان مرمله تعیین هدف کلی تدریس تعیین هدفهای جزتی (مرمله یی( تعیین هدفهای رفتاری ( اجرایی ( تعیین رفتار ورودی اولین کام آموزش شرح مختصر مرامل طرامی آموزشی هدف نهایی آموزش که برای رسیدن به آتن باید از طریق تملیل آموزشی هدفهای کلی را به هدفهای مزئی مرمله ایی و سپس آنها را به هدفهای رفتاری اجرايى تبديل نمود و به وسيلة آنها رفتار ورودى و نقطة آغاز تدريس را مشخص نمود . كه براى اين كار يعنى مشخفص كردن نقطة آغاز تدريس ابتدا رفتارهای ورودی را و سپس اولین گام آموزشی را مشخص می نماییم ( به کمک ارزشیایی تشفیمی (

صفحه 136:
۱ ‏ره‎ wUw Wanted

صفحه 137:
05 ااا ا 0 محتوای هر آموزش با علم»دعیق اتف ابودن به ماهیت ّن علم. با ممتوای سایر علوم نیز می‌تواند ارتباط داشته باشد و دارد. سید امین مواققي 09369192255

صفحه 138:
وه ‎ee‏ ال ای ی ‎er pn n MIN eer mina cee ener tcrr iva tety ree —‏ 1 ف از بلا به يايين صجرت مىكيرد ولى تهية محتوا از بابين به بالا يعنى از اهداف رفتارى تا رسيدن. 0 ان بي ل لالص عسي سا | و ۳

صفحه 139:
تعیین ممتوای آموزشی الف - شیوه های تجزیه و تملیل ممتوای آموزشی ب - مرامل تجزیه و تملیل مهتوا اصول و مفاهیمی که به دانشٌ این محتوا باید بر اساس هدفهای آموزشی تهیه گردد ( هدفهاى رفتارى ( (۱) عينى بودن ( قابليت بازبينى و بازسازى( (۷) منظم بودن ( بر اساس تحلیل آموزشی ) (س) آشكار بودن (۴) مقداری بودن (۱) مشخص سافتن هدفهای تملیل (جلو گیری از اتلاف وقت و استنباط غلط ) (۷) جمع آوری نمون» های مورد تملیل( کزینش محتوا) (۳) تقسم مجموعة مورد بررسی به واهدهای مفتلف. کلمه ها . نمادها . مضمونها . شخصیتهای مطرح شده در متن (۴) طبقه بندی واهدها

صفحه 140:
هي تهيه و تنظيم محتواى آموزشی اصول مورد نظر در تعیین و تهیه ممتوای آموزش : (۱) میزان علاقه و رقبت دانش آمجزان (۲) مفاهیم , اصول و قوائین هر علم (۳) پروراندن مفاهیم اساسی و روشها 3 (۴) ارتباط با مسائل روز ‎i‏ ‏(۵) انطباق با زمان آموزش (#) پایه آیی برای آموزشهای مداوم ( بعدی ) (۷) فرصت مناسب برای فعالیتهای یادگیری چندگانه (۸) شنافت علوم مفتلف ‎)٩(‏ توالی مطالب ‏(۱۰) تازگی موضوع ‏(۱۱) میراث فرهنگی ‎ ‎

صفحه 141:
تعین روش و وسیلهٌ آموزشی

صفحه 142:
وسایل آموزشی: ون وسايل آموزش در واقع رسانهعاى انتقال بيام يا همان ممتجاى آموزشى مستند و نقش تسهيل كننده دارند بسته به شرايط. امكانات. اهداف و مقتلف ريده بود ا .كتاب :هم تنها يك رسانة آموزشى است. | كارشناس تكنولوزى أموزشى

صفحه 143:
روش و وسیلة آموزشی ‎call‏ - انواع وسایل آموزشی ‏ب نقش و تأثير وسايل در آموزش ‎ ‏معلم و استاد برای آموزش مطالب نیازمند استفاده از روشها و وسایل آموزشی می باشد . ‏(۱) وسایل آموزشی معیاری (۲) وسایل آموزشی تسهیل کننده ‏(۱) ایجاد اساس قابل لمس و تفکر (۲) ایجاد علاقه و توجه در یادگیری ‏(۳) ایجاد پایس» های لازم در یادگیری های تدریجی . تکمیلی و دائمی شدن یادگرفته ها ‏(۴) ایجاد تجارب واقعی یادگیری و فعالیت بیشتر (۵) پیوستگی افکار در فرایند یااگیری ‏() توسعه و رشد ذهنی ‏(۷) انتقال سریعتر و صریمتر معانی و مفاهیم آموزشی ‏(۸) کسب تجاربی که از طریق دیگر ماصل نشده و نمی شود . ‎ ‎ ‎

صفحه 144:
9 تقسیم بندی وسایل آموزشی د - ویژگیهای وسایل آموزشی وسایل آموزشی انواع و اقسام مختلفی دارند براى انتخاب آنها باید مواردی (ا در نظر گرفت ( معیارهای گزینش) بهترین معیار كزينش همان هدفهای رفتاری می‌باشند . البته علاوه بر آنما معیارهای دیگری نیز وجود دارند که باید مد نظر قرار گیرند . الف ويأكيهاى آمواش وسيله : (۱) ارائه و انتقال مطالب و مفاهیم جدید . ‎(P)‏ تکرار آموفته های گذشته (۳) جلب توجه فراکیران و مفظ آن تا پایان آموزش ب - ویژگیهای فنی وسیله : () توانایی انتقال پیام مورد نظر (۲) قابلیت همل و نقل (۳) سهولت کاربرد (۴) سهولت دستکاری و تعمیر (۵) قابلیت رجوع پذیری امكانات اجرايئ كاربرد وسيله : (۱) تعداد فراکیران (۲) وضعیت و اندازةٌ کلاس (۳) زمان لازم (۴) در دسترس بودن (۵) اقتصادی بودنِ

صفحه 145:
تعیین الگوها و شیوه های تدریس

صفحه 146:
Pol ‏تمجنة بوك ازشلى يزك و مجموعه ا معدود از اشياء بيشمار كه ميأكيياى مهم و اصلى آن شنى بزرك يا اشياء ا حاشته ياشد.‎ دا ‎a‏ Pony 0 کارشتاس تکنولوژی آموزشی

صفحه 147:
۷ الکوها و شیوه های تدریس الف الكوى تدريس. ۱ (۱) مفهوم الکو : نمونة كوهكى از شنى بزرك و مجموعه اى محدود از اشياء بیشمار که ویژکیهای مهم و اصلی تن شنی بزرک یا اشیاء را داشته باشد . («) الکوی تدریس: چهارچوب ویثّه ایی که عناصر مهم تدریس . درون آنن قابل مطالعه بوده و شنافت و آگاهی از عناصر و عوامل مذکور می توان معلم و استاد را در انتفاب روشهای مناسب تدریس کمک کند . الف ویژگیهای الگوی تدریس : (۱) مشقص بودن مرامل تدریس (۷) مشفص بودن کنش و واکتش معلم (۳) مشخص بودن روابط میان گروهی (۴) مشخص بودن شرایط و متابع ب انواع الكوهاى تدريس + (۱) پیش سازمان دمنده ‎(P)‏ مل مسأله ‏(۳) پرسش و پاسخ ‏(۴) آلکوهای ترکیبی ‏+ الگو باید متلاسب با محتوا و هدفهای آموزشی باشد . ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 148:
شیوه: ‎eo Ty‏ زر ۱ آموزشی جهت فراگیری ممصلین . 000 کارشتاس تکنولوژی آموزشی

صفحه 149:
ب - شیوه ها و روشهای تدریس () مفهوم شیوه (۲) انواع شیوه های تدریس شیوه به معنای راه و روش است و است 1[ راه و روش ارائة محتواى آموزشى جهت فراكيرى ممصلين . الف شيوه هاى ‎saps clin‏ ‎)١(‏ روش حفظ و تكرار ‏(0) روش سقترائن ‏(۳) روش پرسش و پا ‏اب يوه ‎gla‏ ستلی مدید ‏(1) روش تمايش ( تمايش ‎(lac‏ ‏(9) روش ايقاى نقش ( تمليشتامه ) ‏() وش کردش ‎‘ake‏ ‏(۴) روش بمث کروميٍ ‏(۵) روش آ[مایشی (آ[مایشکاسی) ‏ع شیوه های ‎renal snp‏ ‏() آمبزش اتقرادى ‏آموزش برمه ای ( ۳1 ‏(۳) آموزش به وسيل كامييوتر ( كك ). (©) آموزش ‎CIPI as ss sabi‏ (۵) آموزش انفرادی مایت شده (161) (4) آموزش تا عد تسلط. ‎eons ‏تدريس‎ )( ‏(8) روش مسأله اين ‏(9) روش وامدها ‎ga slg ob (he) ‎a5 aa dn (I) ‏() روش وامدپوژه ‏* در أمواش می توان از شیچه هی ترکیب نی بهره بدد ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 150:
(۲) انواع شیوه های تدریس الف - شیوه های سنتی تدریس: () روش حفظ و تکرار (۲) روش سفنرانی (۳) روش پرسش و پاسغ شیوه های سنتی جدید: () روش نمایشی ( نمایش عملی ) (۲) روش ایفای نقش ( نمایشنامه ) (۳) روش گردش علمی (ع1) روش بحث كروهى ‏ )0( روش آزمایشی ( آزمایشگاهی ) و - شیوه های مدید آموزشی: )1( آموزش انفرادی (۷) آموزش برنامه آيی (۳1) (۳) آموزش به وسیله کامپیوتر ( ۵ ) (۴) آموزش انفرادی تجویز شده ( 1۳1 ) (۵) آموزش انفرادی هدایت شده ( 101۲ ) () آموزش تا مد تسلط (۷) تدریس خصوصی (4) روش مسأنه اين (9) روش واحدها (۱۰) زوش واحد موضوع (۱۱) روش واهد تجربی (۱۲) روش واهد پروژه * در آموزش می توان از شیوه های ترکیبی نیز بهره برد

صفحه 151:
تجارب یادکیری

صفحه 152:
تجارب يادكيرى: ‎eee eee eet ey es cl eee‏ ۱ 00 ا ل ل 0 | كارشناس تكنولوزى أموزشى

صفحه 153:
تجارب یلاگیری انواع تجارب یادگیری عمنی است که فراکیران از طریق آتن مطالب ارائه شده به وسيلة شيوه هاى تدريس را فرا مى كيرند . بين تجربة يادكيرى و شيوه هاى تدريس هماهنكى وجود دارد . بطور مثال اكر براى تدريس از شيوة سفنرانی استفاده شود تجربة يادكيرى كن كوش دادن است . () حفظ و تکرار ( خواندن ) ‎(P)‏ کوش دادن (۳) پاسخ دادن (۴) دیدن (۵) نقش بازی کردن )¥( بازدید و گردش علمی (۷) تمقیق و پژوهش علمی (۸) مطالعه )9( ساختن (۱۰) فعالیتهای عملی (۱۱) روشهای تلفیقی و ترکیبی

صفحه 154:
مرهله آغاز آموزش

صفحه 155:
مرحلع آغاز آموزش: ‎Se s0 5 ae‏ ا ا ا شده تدریس مجضوع مورد"نظر آغاز می‌شود . سید امن مواقتي 9369192255 یس مرت ارس

صفحه 156:
در این مرمله با توجه به برنامهٌ تعیین شده و با در نظر گرفتن سایر پارامترهای تعیین شده تدریس موضوع مورد نظر آغاز می شود . ۱

صفحه 157:

صفحه 158:
soni Coe ane Pete ee ent ea) 0 کارشتاس تکنولوژی آموزشی

صفحه 159:
انجام ارزشیابی مراحل سه كانة ارزشيابى ارزشیابی به معنای آزمودن است . در طرامی آموزشی ارزشیابی دارای سه مرهله است . الف - ارزشیابی تشفیصی : جهت تعیین سطم دانش و معلومات فراگیران قبل از شروع آموزش برای مشفص کردن گام ورودی و نقطهٌ آغاز تدریس ب - ارزشیابی مرمله آیی : بعد از آغاز تدریس , مرمله به مرمله فعالیتهای تدریس - یادگیری مورد ارزشیابی قرار می گیرد تا در صورت لزوم نسبت به اصلام و بهیود آنها اقدامات لازم صورت كير ۵ -ارزشیابی نهایی : بعد از اتمام کل فرایند تدریس - یادگیری . ارزشیابی کلی دیگر به عمل می آید . امتمان پایان سال و یا پایان ترم

صفحه 160:
بازنكرى و اصلاح برنامه

صفحه 161:
بازنكرى و اصلاح برنامه: ‎an)‏ ا ا ا 0 يادكيرى ‎٠‏ براى مراحل:بعدئابه بازتكرى و اصلاح طرح آموزشى يردافت. | و ۳

صفحه 162:
ا بازنگری و اصلاح برنامه با بررسی نتایج حاصله از ارزشیایی می توان در صورت 8 وجود نقص و كاستى در روند تدريس ‏ يادكيرى , براى مرامل بعدی به بازنگری و اصلام طرح آموزشی پردافت

صفحه 163:

صفحه 164:
طرخ اجرای کار ( طرج درس ) ‎Msn Dy‏ ا ‎cs Re‏ ۱ شده تدریس مجضوع مورد"نظر آغاز می‌شود . — سید امن مواقتي 9369192255 ‎ly‏ مرت ارس

صفحه 165:

صفحه 166:
از زمان شکل گیری تکنولوی آموزشی زمان زیادی نمی‌گذرد با این ومود. 000 که بوده و دامنه قعاليت هاى تن كسترش يافته و كار تكنولوزيستهاى آموزشى إ[ كاربرد صرف لوازم و تجهيزات ‎MIT NTE CNP rT naa Rye oh‏ | ‎vy‏ ۱ سید امین مواققي 09369192255

صفحه 167:
۱ en CeeLec Pe ACen Pao vine ct eter ‏ع‎ ‏بس... تکنولوژیستهای آموزشی را مهندسان آموزشی می‌نامند.‎ ‎١ 3‏ 00 آموزش می‌باشد. ‎ ‏سید امین مواققي 09369192255 ‎

صفحه 168:
۳-0 ‏ا ان تست‎ Cie] mary W tt rerun) a ‏آموزشی, در مجموعدهاى بعدى به تشريح كامل ل‎ ‏سیستماتیک ۱ تشکیل دهنده آنها می‌پردازيم.‎ | و ۳

صفحه 169:
سید امین مواققي 09369192255 کارشتاس تکنولوژی آموزشی

صفحه 170:
منابع مورداستفاده: ‎tent Pane eee ee eee eI Seay‏ 00 ‎Un SCT)‏ ی و و 1 ere ene TANI 1 ‏اا‎ ‎died costa te 0 ea ee pen ‏لت ل‎ | كارشناس تكنولوزى أموزشى

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان