tamaam-araayehaye-adabi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

  1. کیانی

    عرض سلام و ارادت…….در بیان تشبیه در قسمت مثال به نظر می رسد در تعریف مشبه به اشتباه کرده اید …..چون در قسمتی گفته اید که معمولا مشبه به یک چیز دیدنی و ملموس است در صورتی که مشبه هم می تواند دیدنی و ملموس باشد مثل مروارید اشک که اشک به مروارید تشبیه شده و هردو دیدنی و ملموس هستند……..در قسمتی دیگر نوشته اید دفتر عاشق اضافه ی تشبیهی است در صورتی که دفتر عشق اضافه تشبیهی است …..د ادامه همان ….مثال گفته اید هدهد صبا اضافه تشبیهی است و صبا مشبه و سرو مشبه به …..در صورتی که اینجا کلمه سرو وجود ندارد …..

  2. Amoozesh.10

    دوست عزیز با سلام و درود متقابل
    در اشاره با نظر شما برخی از نظر شما کاملا صحیح و برخی دیگر را هم اشتباه گفتید در هر حال ممنون از دقت شما

نظر خود را بنویسید

تمام آرایه های ادبی

اسلاید 1: به نام خداوند جان و خردتهیه کننده:میلاد فلاحتی موضوع: آرایه های ادبیکانال آپارات :Amoozesh.10

اسلاید 2: تشخیص (جان بخشی،انسان نمایی) تعریف : نسبت دادن اعمال و رفتار غیر انسانی به غیر انسانی را می گویند.*********************************************************************************************************مثال۱: برق از شوق که می خندد بدین سان قاه قاه عمل خندیدن که عملی انسانیست به برق نسیت داده شده است.مثال۲: شبنم از روی گل برخاست/گفت:می خواهم آفتاب شوم بلند شدن و حرف زدن شبنممثال۳: سرزنش ها گر کند خار مغیلان غم مخور سرزنش کردن خار مغیلان

اسلاید 3: واج آرایی ( نغمه حروف) تعریف :هرگاه یک حرف یا حرکت چندین بار در نوشته ای بیاید (تکرار یک واج صامت یا مصوت)*****************************************************************************************مثال۱: آفرینش همه تنبیه خداوند دل است / دل ندارد که ندارد به خداوند اقرار ( واج آرایی د)مثال۲: کشور ما هموار سرزمین سپند و فرّ و فروغ و فرزانگی و فرهیختگی بوده است. (واج آرایی ف)

اسلاید 4: تضاد (طباق)تعریف : هرگاه دو کلمه از نظر معنی و ضد همدیگر باشند تضاد می گوییم.*****************************************************************************************مثال۱: آنچه در برّ و بحر است از انواع حیوانات برّ و بحر تضاد مثال۲: از ظلمت خود رهایی ام ده/ با نور خود آشنایی ام ده ظلمت و نور تضاد مثال۳: عزت از خواری نشناخته ای / عمر در خارکشی باخته ای عزت و خواری تضاد

اسلاید 5: مراعات نظیر (شـــبکه معنایی ،تناسب)تعریف : هر گاه دو یا چند کلمه در بیت یا نوشته ای بیایند و نسبتی باهم داشته باشند این نسبت می تواند از نظر جنس ، مکان ، زمان و... باشد.**********************************************************************************مثال۱: با چشم ادب نگر پدر را /از گفته او مپیچ سر را (سر- چشم مراعات نظیر) (چشم – نگر مراعات نظیر)مثال۲: کای فلان چاشت بده یا شامم / نان و آبی که خورم یا آشامم (چاشت.شام.نان.آب مراعات نظیر)مثال۳: نیت من در نماز و در دعا / ترس بود و وخشت از خشم خدا (ترس.وحشت.خشم مراعات نظیر)

اسلاید 6: تشبیهتعریف : مانند کردن چیزی به یک چیز دیگر . هر تشبیه دارای چهار رکن است.*****************************************************************************مشبه: کلمه ای که قصد تشبیه کردن آن را داریم.مشبه به:همان چیزی که مشبه به آن تشبیه می شود.ادات تشبیه:کلمه ای که مشبه و مشبه به را به هم می پیوندد.وجه شبه:ویژگی یا ویژگی های مشترک بین مشبه و مشبه به. مثال:مادر مانند آب ، پاک و زلال است.مادر مشبه / مانند ادات تشبیه / آب مشبه به / پاک و زلال وجه شبه

اسلاید 7: اضافه تشبیهیتعریف : گونه ای از تشبیه است. این نوع تشبیه درواقع به شکل یک ترکیب اضافی می آید.در اضافه تشبیهی فقظ مشبه و مشبه به می آید و معمولا جای آن در ترکیب اضافی عوض میشود. یعنی ابتدا مشبه به و سپس مشبه می آید . برای یافتن مشبه به باید به این نکته توجه داشت که معمولا مشبه به باید به این نکته توجه داشت که معمولا مشبه به یک چیز دیدنی و ملموس است.************************************************************************************************مثال ۱: دفتر عاشق : عشق به دفتر تشبیه شده است. (هد هد صبا : اضافه تشبیهی . صبا : مشبه و سرو مشبه به)

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید