کسب و کار مدیریت و رهبری

تمایل به وضع موجود Status Quo Bias

Status-Quo-Bias

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تمایل به وضع موجود Status Quo Bias”

تمایل به وضع موجود Status Quo Bias

اسلاید 1: تمایل به وضع موجودStatus Quo Bias

اسلاید 2: عنوانتمایل به وضع موجودنوعروشمراحل استفادهاجراموضوعتغییرات و سازمان / رهبری و مدیریتسطحفردیپیچیدگیکم

اسلاید 3: افراد تمایل دارند در همان وضعی که هستند باقی بمانند و تغییر نکنند (این حالت status quo bias نامیده می‌شود). تمایل به وضع موجود نوعی گرایش عاطفی است؛ ترجیحی برای حالت فعلی امور است. حالت پایه‌ی فعلی ( یا وضع موجود) به عنوان نقطه ی مرجع در نظر گرفته می‌شود. تمایل به وضع موجود باید از ترجیحات منطقی برای حالات پیرامون وضع موجود کاملا متمایز باشد، که این موضوع باید زمانی در نظر گرفته شود که وضعیت فعلی امور به عنوان حالتی برتر برای گزینه‌های موجود مطرح است و یا اینکه اطلاعات ناقص مساله‌ای مهم می‌باشد. شواهد نشان می‌دهند که تمایل به وضع موجود به طور عمده‌ای بر روی تصمیم گیری افراد تاثیر دارد.تمایل به وضع موجود با سایر فرآیندهای شناختی غیرمنطقی مانند گریز از ضرر، تمایل به موجودیت، اثر بخشش، طول عمر، نمایش انحصاری و اجتناب از پشیمانی در تعامل است. شواهد تجربی برای تشخیص تمایل به وضع موجود از طریق استفاده از آزمون معکوس قابل مشاهد است. رفتارهایی مانند برنامه‌های بازنشستگی، بهداشت و انتخاب‌های اخلاقی از تمایل به وضع موجود حکایت دارد. تمایل به وضع موجود به ایده‌های گریز از ضرر و اثر بخشش که مربوط به تئوری چشم‌انداز می‌باشند، نسبت داده می‌شود.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطتمایل به اعتقاد شخصی personal Belief Biasمزایامعمولا مردم تمایل دارند وضع قبلی یا تصمیم فعلی خود را در شرایطی که وضعیتشان ایده آل هست حفظ کنند که می‌تواند باعث ادامه پیشرفت آنها گردد.کاربردهاسیاستترجیحات و اولویت‌ها برای تمایل به وضع موجود نشان‌دهنده ی این موضوع است که تمایل ذکر شده‌ی جزئی اصلی از ایدئولوژی محافظه‌کاری محسوب می‌شود. چراکه حفاظت از امور فعلی یکی از عناصر اصلی ایدئولوژی محافظه‌کاری می‌باشد که این تمایل تحت شرایط خاصی در ترویج محافظه‌کاری سیاسی نقش ایفا می‌کند. اخلاقتمایل به وضع موجود ممکن است مسئولیت بخش عظیمی از مخالفت ها در برابر بهبود وضع انسان را بر عهده داشته باشد. البته برخی از دانشمندان حوزه‌ی اخلاق معتقدند که تمایل به وضع موجود در چنین مواردی ممکن است غیرمنطقی باشد.در تصمیم گیری‌ها، مغز انسان بیش‌تر از جوانب مثبت، تحت تاثیر جوانب منفی قرار می‌گیرد و این موضوع در راستای مقوله‌ی تمایل به وضع موجود قرار دارد. برای مثال، در صورتی که به فردی دیگر این جمله را بگویید : سرویس‌رسان کنونی شما قیمت های خود را بالا برده‌است در حالی که ما همین خدمات را ارزان‌تر ارائه می‌کنیم. با این کار شما یک نکته‌ی منفی را یاد‌آور شده‌اید و با این کار فرد مقابل را به چالش کشیده اید. معایبافراد تمایل دارند در همان وضعی که هستند باقی بمانند و تغییر نکنند (این حالت status quo bias نامیده میشود)، این امر سیاست گذاری های بهداشتی را دشوار می‌کند.تمایل به وضع موجود می‌تواند مانعی در پیشرفت های سیاسی و تهدیدی در رابطه با قانونی بودن حالت موجود باشد.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان