elme_mavad

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تنش و کرنش مواد”

تنش و کرنش مواد

اسلاید 1: خواص مکانیکی را می توان عکس العمل مواد جامد در مقابل نیروها، گشتاورها و یا به طور کلی هرنوع تنش های خارجی وارد بر آن اعم از استاتیکی یا دینامیکی دانست.عواملی از قبیل مقدار : تنش، سرعت مدت زمان اعمال تنش، دما و....را می توان از ویژگی های خواص مکانیکی مواد دانست.تنش و کرنشهنگامی که یک نیروی خارجی به جسمی اعمال می شود و می خواهد اندازه و شکل آن را تغییر دهد بنه در مقابل این نیروی خارجی مقاومت می کند مقاومت داخلی جسم تنش نامیده ممی شود و تغییرات حاصل در ابعاد جسم ، تغییر شکل یا کرنش نامیده می شود.تنش واحد از رابطه ی نیرو بر روی سطح به دست می آید.𝜎= 𝐹 𝐴

اسلاید 2: هرگاه به جسمی نیرویی وارد شود در ان تغییر شکل به وجود می آورد تغییر شکل یا کرنش در هر جهتی باشد تغییر بعد جسم در ان جهت است.رابطه ی بین تنش و تغییر شکل الاستیکی به وسیله ی قانون هوک به دست می آید.از تقسیم تنش به کرنش مقدار ثابتی به دست می آید که به آن مدول الاستیسیته می گویند . مدول الاستیسیته نشان دهنده ی سفتی یک ماده استE= 𝜎 𝜀 خاصیت الاستیکیاز خاصیت الستیکی زمانی صحبت می شود که تغییر ایجاد شده با نیروی F وارد بر جسم به صورت خطی متناسب باشد و همزمان با حذف نیرو از روی جسم جسم به حالت اولیه برگردد.

اسلاید 3: تغییر شکل کششسانکشسان به معنی قابل برگشت است.

اسلاید 4: تغییر شکل پلاستیکینش و کرنش می تواند به سه صورت کششی ، برشی و پیچشی وجود داشته باشد.تغییر شکل پلاستیکی در اثر لغزش صفحات اتمی در امتداد صفحات و جهات کریستالی معینی که مجموعاً سیستم های لغزنده نامیده می شود انجام می گیرد.تغییر شکل پلاستیک مطابق مکانیزم لغزش در جهات کریستالی مشخص نیازمند تنش برشی بسیار زیادی می باشد این در حالی است که در بسیاری از موادتغییر شکل در تنش هایی کمتر از تنش مورد نیاز برای فعال شدن سیستم های لغزشی معین انجام می شود در چنیین مواردی تغییر شکل از طریق نابجایی ها انجام می شود.

اسلاید 5: تغییر شکل مومسانتغییر شکل مومسان به معنی دائمی است.

49,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید