علوم پایه محیط زیست و زیست‌شناسی

تنوع زیستگاه های ایران

tanavoe_zistgahhaye_iran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تنوع زیستگاه های ایران”

تنوع زیستگاه های ایران

اسلاید 1: تنوع زیستگاه های ایرانتهیه کننده:شایان غازیانورودخروج

اسلاید 2: درس 11 تنوع زیستگاه های ایرانمحیط طبیعی ایران متنوع است.به این تصاویر توجه کنید. در هر ناحیه از کشور ما پوشش گیاهی و زندگی جانوری خاصی پدید آمده است.

اسلاید 3: همان طور که فهمیدید، ایران زیستگاه های مختلف دارد. به منطقهٔ بزرگی که در آن مجموع های از گیاهان و جانوران خاص زندگیمی کنند، زیستگاه یا زیست بوم می گویند. یکی از مهم ترین عواملی که موجب گوناگونی یا تنوع زیستگا هها در کشور ما شده است، تنوعآب و هوایی در کشور ماست.

اسلاید 4: در کشور ما نواحی مختلف آب و هوایی پدید آمده است. بعضی از این نواحی تفاوت بسیار زیادی با هم دارند.بعضی از اقلیم شناسان معتقدند به طورکلی ایران را می توان به چهار ناحیهٔ آب و هوایی تقسیم نمود:یزدبندر انزلیچابهارخوربیابانکفیروزکوهمیانگین بارش سالانه١٨٥٠ میلی مترمیانگین بارش سالانه ٦٢ میلی مترآب و هوای ایران متنوع استمیانگین حداکثر رطوبت نسبی٨٢ درصدحداکثر دمای ثبت شده ٤٦حداقل دمای ثبت شده ٩حداکثر دمای ثبت شده ٣حداقل دمای ثبت شده ٢٦

اسلاید 5: 1 ناحیۀ معتدل و مرطوب خزری: این ناحیه در کنار دریای خزربین کوه های البرز و دریا واقع شده است و در تمام ما ههای سال بارندگیدارد. بنابراین، مرطوب ترین ناحیهٔ آب و هوایی ایران به شمار م یآید. البتهمیزان بارندگی از غرب به شرق این ناحیه کاهش می یابد.ناحیهٔ خزری، تابستان ها و زمستان ها ی معتدل دارد. اگر به شمالایران سفر کرده باشید، دیده اید که در این ناحیه، جنگلهای انبوه و مناظرزیبایی پدید آمده است.در ناحیهٔ خزری، برای کشت بیشتر محصولات کشاورزی از آبباران دیم استفاده می شود و فقط برخی از محصولات مانند برنج به آبیارینیاز دارند.

اسلاید 6: 2 ناحیۀ معتدل و نیمه خشک کوهستانی: این ناحیه، کوهستان هایمرتفع ایران و کوهپایه های اطراف آنها را در برم یگیرد. در برخی ارتفاعاتاین ناحیه در هنگام زمستان برف زیادی میبارد و یخبندان های شدید به وجودمی آید. به همین دلیل دارای زمستان های سرد و تابستان های معتدل است. اینناحیه، با آنکه تقریباً 9 ماه از سال باران دارد، در تابستان ها خشک است. بااین حال به دلیل بارش کافی در طی سال، کشاورزان می توانند زراعت دیم نیزداشته باشند. در ارتفاعات این ناحیه جنگل ها و مراتعی سرسبز روییده است.

اسلاید 7: 3 ناحیۀ گرم و خشک داخلی: این ناحیه که شامل نواحی مرکزیایران است تابستان های گرم و خشک دارد.خشکی این ناحیه به دلیل آن است که فقط در چند ماه از سال، آن هم بهمقدار کم باران میبارد. در بعضی از بخش های این ناحیه، بیابان هایی به وجودآمده است که ممکن است سال ها در آنجا باران نباریده باشد؛ مانند بیابان لوت.در ناحیهٔ خشک داخلی ایران، اختلاف دمای شب و روز زیاد است وتابستان ها هوا بسیار گرم می شود.این ناحیه از نظر پوشش گیاهی فقیر است و تنها گیاهان خشکی پسندمانند درختان تاغ و گز و بوته های خاردار در آنجا قادر به رشد و نمو هستند.

اسلاید 8: 4 ناحیۀ گرم و شرجی سواحل جنوب: این ناحیه در کناره های خلیج فارس و دریای عمان، از جلگه خوزستان تا بندر چابهارکشیده شده است. به طور کلی مناطق جنوبی ایران، تابستان های بسیار گرم وزمستان های ملایم دارد.ناحیهٔ ساحلی جنوب ایران، جزء نواحی خشک است؛ زیرا میزانبارندگی در این ناحیه بسیار کم است. اما چون به دلیل وجود دریا و تبخیرآب های آن نم هوا زیاد است، حالت شرجی به وجود می آید.

اسلاید 9: امیدوارم لذت برده باشید.خداحافظ

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید