کسب و کار مدیریت و رهبری

تنگ ماهی – Fishbowls

100-Fishbowls

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تنگ ماهی – Fishbowls”

تنگ ماهی – Fishbowls

اسلاید 1: تنگ ماهیFishbowlsMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانتنگ ماهینوعابزارمراحل استفادهطراحیموضوعتصمیم گیری و حل مساله / منابع انسانی / رهبری و مدیریتسطحگروهیپیچیدگیکم

اسلاید 3: تنگ ماهی شکلی از محاوره است که می‌توان در هنگام بحث موضوعات در گروه‌های بزرگ مورد استفاده قرار گیرد. در اين تكنيك افرادي را كه براي كسب اطلاعات و سنجش نياز جمع شده‌اند، مشابه آنچه در كارگاه‌هاي آموزشي معمول است، به گروه‌هاي كوچك تقسيم مي‌كنند و هر گروه با تبادل نظر، فهرستي از نيازها را تهيه مي‌كند تا در جلسه عمومي با حضور همه شركت‌كنندگان, گزارش كار گروه‌ها عرضه شود و پس از بحث و تبادل نظر, فهرست نيازهاي مورد توافق و اولويت‌بندي آنها انجام مي‌گردد. فرایند اجرای این تکنیک به شرح ذیل می‌باشد : 1- تسهيلگر بر روي فرآيند Fishbowlبازنگري انجام مي‌دهد. شركت‌كننده‌ها به اعداد زوج و فرد تقسيم مي‌شوند اعداد فرد در دايره داخلي Fishbowl و اعداد زوج در دايره خارجي قرار مي‌گيرند. 2- تسهيلگر موضوعي كه بايد بحث شود نمايش مي‌دهد از دايره داخلي خواسته مي‌شود به مدت 30 دقيقه بر روي موضوع بحث كنند. ( انتخاب یک ناظم به منظور گفت‌وگو برای حفظ پویایی و انگیزه جلسه) 3- افراد حلقه خارجی مسئولیت نظارت و مشاهدۀ جلسه را برعهده می‌گیرند. 4- ناظران به ارائه نقطه نظرات خود دربارۀ آنچه گذشت می‌پردازند. 5- دو گروه جای خود را عوض کرده و افراد حلقه خارجی (اعداد زوج) به حلقه داخلی نقل مکان می‌کنند. (تکرار مراحل 2 تا 4) 6- هر دو ناظم، یادداشت‌های خود را به اشتراک می‌گذارند. این تکنیک کمی، تک متغیره ، استراتژیک و عملیاتی بوده و ارزیابی‌های آن یک مرحله‌ای و به صورت نقطه‌ای انجام می‌پذیرد. همچنین تکنیک تنگ ماهی جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها را نیز انجام می‌دهد. از جمله تکنیک‌ها و ابزارهای مشابه با تنگ ماهی می‌توان به تکنیک‌های گروه‌های غیررسمی، دایره پاسخ، ارائه و مشاهده اشاره کرد که در برخی جهات با تنگ ماهی همسویی و ارتباط دارد.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطگروه های غیررسمی Buzz group دایره پاسخCircle Response مزایاساده و قابل اجرا امکان ارزیابی در چند بعدکاربردها•براي آموزش تيمها تا به طور موثر ارتباط برقرار كنند ، بحث داشته باشند و ساختار اشتراك ايده‌ها به وجود آورند.•براي اينكه شركت‌كنندگان بر روي يك موضوع تمركز كنند. • براي آغاز اقداماتي براي حل مسئله •براي ايجاد پويايي در تيم‌هامعایبمشکلات ناشی از دخالت تصمیمات انسانی زمان‌بر بودن تکنیک نیاز به آموزش قبل از استفاده از تکنیک

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان