سایر ورزشی

تنیس روی میز

tenis-roye-miz66

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [2 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تنیس روی میز”

تنیس روی میز

اسلاید 1: درس ورزش1 استاد دانشجوشماره دانشجویینیمسالدانشکدهتنیس روی میز

اسلاید 2: تاریخچهگفته می شود که ورزش پینگ پنگ توسط انگلیسی ها ابداع و به جهانیان معرفی شده است و در خلال سالهای ۱۸۸۰ الی ۱۸۹۰ در دوران زمامداری ملکه ویکتوریا در بین اشراف زادگان انگلیسی این بازی مرسوم یوده است. این ورزش در ابتدا با نام هایی همچون ویف واف، و گوسیما در اویل قرن نوزدهم شناخته می شده است تا هنگامی که توسط شخصی به نام می جکس در سال ۱۹۰۰ میلادی به ثبت رسانده شد. در سال ۱۸۹۰ جیمز گیپ انگلیسی توپی از جنس سلولوئید( جنسی شبیه توپ های فعلی) درست کرد که باعث تغییر و تحول بزرگی در این ورزش شد. این بازي “پینگ پنگ” نام گرفت و علت این نامگذاری به دلیل صدای پینگ پنگ توپ آن است. تنیس روی میز به وسیله فدراسیون جهانی تنیس روی میز که در سال ۱۹۲۶ تاسیس شد اداره می شود. از سال ۱۹۸۸ تنیس روی میز به ورزش های المپیک اضافه شد.

اسلاید 3: ورزش پینگ پنگ همانند بیشتر رشته ای ورزشی توسط انگلیسی ها به ایران آورده شد. در ایامی که مستشاران نفتی کمپانی های انگلیسی در جنوب ابران فعالیت می کردند این ورزش را به ایرانیان شناساندند. ورزش تنیس روی میز در سال ۱۳۱۷ در شهرها جنوبی کشور مانند آبادان و مسجد سلیمان که شهرهای نفت خیز کشورمان محسوب می شوند توسط مستشاران  پیر استعمار یعنی انگلستان برای اوقات تفریح انجام می شده است. در سال ۱۳۲۴ در اوایل حکومت پهلوی دوم برای اولین بار مسابقات تنیس روی میز با حضور مستشاران و کارمندان خارجی مقیم کشور برگزار شد و با انجام این قبیل مسابقات این ورزش مورد توجه مردم قرار گرفت و دو سال یعد یعنی در سال ۱۳۲۶ فدراسیون تنیس روی میز در این تاسیس و به عضویت فدراسیون جهانی این رشته در آمد و در همین سال در مسابقات جهانی تنیس روی میز جایزه مقام اول مسایقه دوبل جهان با نام کاپ ایران قرار داده شد. برای اولین بار مسابقات قهرمانی کشور در سال ۱۳۳۲ در تهران برگزار شد و دقیقا ۱۴ سال بعد در سال ۱۳۴۶ رسما فدراسیون تنیس میز و تنیس که مشترک بودند از یکدیگر جدا و بصورت مستقل هر کدام به یک فدرسیون مجزا تبدیل شدند.تاریخچه (در ایران)

اسلاید 4: مسابقاتتیم تنیس روی میز کشورمان اولین بار در سال ۱۹۵۷ میلادی در مسابقات جهانی حضور یافت و به مقام ۱۷ این رقابت ها رسید و درست یک سال بعد در بازی های آسیایی ۱۹۵۸ توکیو در کشور ژاپن به مقام سومی مسابقات را کسب کرد بهترین مقام ایران در تاریخ حضور در مسابقات جهانی مقام نهم دنیا بوده که در سال ۱۹۶۳ کسب شده است و بهترین مقام تنیس روی میز کشورمان در مسابقات آسیایی کسب عنوان هفتمی رقابت ها بوده است . با شروع جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ کشورمان در رقابت های جهانی حضور پیدا نکرد و پس از خاتمه جنگ در سال ۱۳۶۷ با حضور در مسابقات جهانی نشان و رتبه چشمگیری در این رشته ورزشی برای کشورمان کسب نشد. تنها در سال ۲۰۱۰ در مسابقات جهانی مسکو تیم ملی کشورمان به مقام ۳۵ دنیا را کسب کرد که این تنها مقام کسب شده بعد از انقلاب اسلامی کشورمان است. تیم ملی ایران/ بازی های آسیایی1958توکیوکسب مدال برنز تیمیاعضای تیم:امیر احتشام زاده- هوشنگ بزرگ زاده – ادموند بیت خدا – حمید کرلو

اسلاید 5: 5

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید