تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 12 اسلاید

caffe.hotline8433

صفحه 1:
: موضوع تهاجم فرهنکی : تهیه کنندگان :دبیر 9/3

صفحه 2:
برای فرهنگ حدود ۲۵۰ تعریف ارلئه کرده اند. از جمله: مجموعه دست آوردهای مادی و معنوی هر جامعه, اعم از دانش, هنر, اخلاقیات» قواعد, آداب رسوم. عادات و دیگر قابلیت های اکتسابی که از نسلی به نسل دیگر انتقال می یابد. تعاریف مختلف و متفاوت از فرهنگ بیانگر این است که تمام دست آوردهای مادی و معنوی بشر در طول تاريخ در قالب اصطلاح فرهنگ قابل تعبیر است .

صفحه 3:
تعریف تهاجم فرهنگی در طول تاریخ اولین حربه‌ای که کشورهای قدرتمند دنیا برای نفوذ با سایر کشورها به کار بردند جنگ و خونریزی بود اما کم‌کم متوجه شدند که راه‌های دیگری هم وجود دارد که بدون خون و خونریزی بر کشورهای ضعیف‌تر مسلط شوند. یکی از این راه‌ها جنگ فرهنگی بود؛ آن‌ها با نفوذ به فرهنگ ملت‌ها باورهای مردم لّن کشور را تغییر می‌دادند و بر آن‌ها چیره می‌شدند. این چنین بود که تهاجم فرهنگی روز به روز بیشتر مورد استقبال کشورهای استعمارگر قرار گرفت. در تهاجم فرهنگی سه عنصر اصلی مورد حمله قرار می‌گیرد: فرهنگ (شناخت‌ها و باورها) ارزش‌ها و گرایش‌ها رفتارها و کردارها

صفحه 4:
ابزارهاى تهاجم فر هيك كشورهاى استعتماركر براى تهاجم فَرَسَتكَى ازتاتزارقاى مختلفى بهره مىبرند كه مهمترين ‎Bol‏ به شرح زير است: خب ركزارىهاى ‎lle‏ رسانه‌های <م .9 مواد مخدر کالاهای صادراتی بنیادهای بین‌الملل | ‎Gilles‏ میدان‌های ورزشی ابزارهاى ادبى فضاى مجازى

صفحه 5:
برای تضعیف و بی‌هویت کردن فرهنگ یک کشور می‌توان از حربه‌های زیر استفاده کرد: تربیت دست‌آموزها ترویج الگوهای زندگی بیگانه تضعیف باورهای دینی ترویج تفکر جذایی دین از سیاست و تضاد علم و دین ایجاد نیازهای کاذب در میان اقوام و ملل تغيير زبان رسمی کشورها ترویجفرقه‌های ساختگم ترور شخصیتی بزرگان کشورها

صفحه 6:
فرهنگ غربی و فرهنگ شرقی امروزه در تقسیم کلی, فرهنگ کشورهای جهان رابه دو دسته شرقی و غربی تقسیم می کنند دو اصطلاح شرق و غرب علاوه بر زمینه جغرافیلیی در قلمروهای دیگر مثل سیاست. حکمت. عرفان» فرهنگ هم در برابر هم قرار می گیرند و منظور از فرهنگ غربی در لین تقسیم بندی همان بینش یونان و روم بعد از میلاد مسیح و اروپای بعد از رنسانس است.

صفحه 7:
ویژگیهای تهاجم فرهنگی: للف)یک کار آرام وبی سر و صداست. ب)برای اکثریتِ مرمْ نامرثی و نامحسوس است. ج)با برنامه و ابزارهای گسترده ای است(از,خربه هایل بسپالبتت* نظامی. رولنی» تتليغاتى و اقتصادیتبهوه می گیرد)» د)گسترده و همه جانبه و'قراكيز اشلك ژوخلاف_تهاجمنطامُی که تنها بخشین‌تاز‌مرزهای مجاور در تیررس دشمن قرار می گیرد:ه) کارسٌاز اسنتا و برخلاف,تهاجم نظام ابیت ها رابه خواب می برد. و)دراز مدت و ديرياست. ز)ريشه آی,و,فمیق اسّت و/ذهن و قلب"انسان ها را نشلنه گرفته و تسخیر می کند. به همین دلیل است که پس ازجنگ جهانی دوم آیزنهاور رئیس جمهور وقت آمریکا اعلام کرد که بزرگترین جنگی که در پیش ذاركم ی است برای تسخیر اذهان انسان ها.

صفحه 8:
راه های مقابله با تهاجم فرهنگی در دنیای امروز کشورها نمی توانند دیواری په دور خود بکشند و از برخورد فرهنگ جامعه خود با فرهنگ های بیگانه در امان باشند. اگرفرهنگ جامعه؛ای توان خود,را از دست بدهد و مردم از فرهنگ خود گسسته شهند قدرت درست(آندیشیدن از آنها سلبٌ می گرد و در اين دریای ارتباطات غرق می شوند. و اگرملتی علاقه مند به حفظرو/پاسذازی از هویث فرهتگی خوواباشد بلید سعی کند فرهنك غير مادى جامعه خويش را حفظ نماید. الیته این به آن معنا نیست که می توان یا باید فرهنگ غیر مادعا تا وتا نگتوزاده و ثلبت و اصیل(۵۳459اشت ]۸28 تغییسا خصوصیات فرهنگ است. ولی این اتغییر در صورتی به) هويت فرهنگی آسیب نمی رساند که جریان عادی و خود به خودی را بپیماید.

صفحه 9:
۱.شناخت همه جانبه تهاجم فرهنگی و اهداف دشمن از آن هم برای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن و هم برای یورش به فرهنگ مهاجم. شناخت دشمن و اهداف او از تهاجم فرهنگی از الفبای مبارزه و نخستین گام در این زمینه می باشد. چنانچه امام صادق(ع)می فرماید: «لعللم بزملنه لا تهجم علیه اللوبس» کسی که عللم وآگاه به زمان خود باشد شبهات بر او هجوم نمی آورند» ۲. اشباع نیازهای طبیعی انسان از راه های مشروع انسان مجموعه ای درهم پیچیده از غرلیز گوناگون است و رها ساختن نامعقول مردم در بهره گیری هرچه بیشتر و به هر شکل ممکن از این نیروهای غریزی و مقدس ‎GUT‏ را از تلاش درسازندگی خویش و جامعه باز می دارد و جلوگیری از ارضای غرایز در حد مشروع. یا ناتوانی دربرآوردن نیازهای طبیعی نیز زمینه را برای روی آوردن به سوی برنامه های مخرب دشمن فراهم می آورد.

صفحه 10:
نمونه تهاجم فرهنگی پس مهمترین کار دشمن در تهاجم فرهنگی گرفتن روحیّه خود باوزي و ایمان از یک ملتی می‌باشد. در این زمینه بد نیست سخن یکی از معاوتان تابق سیا را از نظر بگذارانيم ایشان می‌گوید: بعد از مدتها تحقیقی به لین نتیجه رسیدیم" که قدرت رهبر.مذهبی ایران و استفاده از فرهنگ شهادت در انقلاب اآيران_تاثين كن اركف | تمه این نتیجه رسیدیمفکه آشیعیان بیشتر امویگر مذاهب اسلامی فعال و پویا هستند .. به همین منظور چهل میلیون بودجه برای آن اختصاص دادیم ... و تا سال ۱۳۸۹ مرجعیت را که سد اصلی.اهداف"ما می‌باشند تضعیف کرده و آنان را بدست خود شیعیان و دیگر مذاهب نابود کنیم و در نهایت تير خلاص را بر این فرهنگ و مذهب بزنیم.

صفحه 11:
نتيجه كيرى يس با توجه به مطللب كفته شده. از ميان انواع تهاجمات؛ تهاجمات فرهنكى با نظر بر اينكه اساس رفتار و انديشه هر ملتى را هدف قرار داده خطرناكتر بوده زيرا ملتى كه از نظر فرهنكىء جيره خوار ملتى ديكر باشد صد در صد از نظر نظامی, سیاسی» اقتصادى نيز جيره خوار همان ملت خواهد شده پس مهمترین وظیفه ما شناخت فرهنگ مذهبی ؛ ملی» منطقه‌مان می‌باشد تا با مظاهر تهاجم فرهنگی دشمن آشنا گردیم و به حراست از فرهنگ خودمان بپردازيم که در لین صورت اگر کار از کار بگذرد و ما دیر متوجه باشیم. نوشداروی روی بعد از مرگ سهراب خواهد شده و بیش از حسرت خوردن نخواهد داشت.

صفحه 12:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان