پزشکی و سلامت بیماری‌ها

تهوع و استفراغ بارداری

estefragh_dar_dorane_bardari_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تهوع و استفراغ بارداری”

تهوع و استفراغ بارداری

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: تهوع و استفراغ بارداری راهکارهای درمانی

اسلاید 3: علت ایجاد تهوع و استفراغ دردوران بارداری:در سه ماه اول بارداری که جنین کوچک است، مقدار کمی از خون قاعدگی را برای تغذیه مصرف میکند.از طرفی، جنین از بهترین خونی که در بدن مادر وجود دارد، این کار را انجام می دهد، در نتیجه خون باقی مانده، سمی و فاسد است.

اسلاید 4: از آنجا که در دوران بارداری دفع این فضولات از طریق خون قاعدگی انجام نمیشود، فضولات باقی مانده در دهانه معده جمع شده و در نتیجه سبب عوارضی چون کاهش اشتها، امتناع از غذا، ضعف هضم، تهوع و استفراغ میشود.

اسلاید 5: این حالات بیشتر در ماه دوم تا چهارم صورت میگیرد،به طور طبیعی و معمول در ماه چهارم حاملگی، وقتی جنین بزرگتر شده و به غذای بیشتری احتیاج دارد، بیشتر از خون قاعدگی تغذیه میکند و رفتن فضولات به معده کاهش می یابد.بنابر این اگر تا قبل از ماه چهارم موجب ناراحتی برای مادر و جنین نشود علاج لازم نیست، ولی در صورتی که موجب خطر شود و یا پس از ماه چهارم ادامه یابد، باید درمان را شروع کرد.

اسلاید 6: راه های درمان و کاهش حالت تهوع:

اسلاید 7: 1.مالش دادن دائم دست و پا،پیاده روی، ورزش های آرام که بدون سختی باشد، که اگر در مکان خوش منظره همراه استنشاق هوای خوب باشد، مؤثرتر است.2.استعمال رایحه های خوشبو ( میوه هاو گل هایی مثل نارنج، لیمو، سیب، گلابی)

اسلاید 8: 3.استفاده از غذاهایی که به سهولت هضم شوند و شیرین و قابض نباشند. مانند بره، مرغ، بزغاله همراه نارنج یا لیمو4.پرهیز از غذاهای بسیار شیرین، چرب، سرخ کرده و پر ادویه5.نوشیدن آب کم شود، آب خیلی سرد و یخ نخورد.

اسلاید 9: 6.تعداد دفعات غذا خوردن را زیاد کند، خوردن یک مرتبه و زیاد غذا به معده فشار وارد میکند.7.خواب راحت و آسایش داشته باشد.8.مربای سیب و زنجبیل بخورد.

اسلاید 10: 9.مصرف میوه های انار، سیب، به، آلو، گیلاس تهوع را کم میکند.میوه به را در فویل پیچیده و در فر پخته، بعد از غذا مصرف کند.رب انار بویژه رب انار ترش بسیار مؤثر است. مربای به ، یا خوردن آب به، بعد از غذا نیز مفید است. سیب تقویت کننده و پاک کننده معده است و آن را به شکل های مختلف میتوان مصرف کرد.زمان مصرف آن نیز ناشتا و یا آخر شب یک ساعت قبل از خواب مناسب است.خوب است سيب را رنده نموده با پوست به صورت پالوده درآورده و با عسل ميل كنند.

اسلاید 11: 10.انار ترش را بمکد؛رب انار که کمی نعناع خشک بر آن پاشیده اند نیز مفید است.11.نوشیدن شربت عسل.12. فرد گرم مزاج، چای زنجبیلی و فرد گرم مزاج، آب انار بنوشد. (افراط نکند)

اسلاید 12: 13.پرهیز از بوهای شدید وتحریک کننده14. پرهیز از مواد غذایی مضر معده: مانند خیار (مخصوصاً خیار شور)، ماکارونی، ترشی، خوردن چیزهای ترش و تندوتیز و ماست.15.از شربت غوره نیزمؤثر است.

اسلاید 13: 16. هنگام باردارى، بايد از مصرف سرکه اجتناب کرد و اگر زن باردار ميل به ترشى دارد، بهتر است اين ترشيجات را مصرف کند: آلوزرد، آلو سياه، گوجه درختى، زرشك، آش سماق، آب نارنج، پرتقال و امثال اين‏ها. و همچنین میتواند به غذاى خود مقدار كمى گرد غوره بزند واز سبزيجات، ريحان زياد بخورد.

اسلاید 14: 17. خوب جویدن غذا و پرهیز از مصرف مایعات همراه غذا (بهتر است با فاصله 2 ساعت بعد غذا میل شود) نیز سبب کاهش حالت تهوع می شود.18. از مصرف همزمان چند غذا در یک وعده نیز پرهیز کنید.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید