علوم پایه ریاضی

توابع چندجمله ای، صعودی و نزولی

riyazi-777

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “توابع چندجمله ای، صعودی و نزولی”

توابع چندجمله ای، صعودی و نزولی

اسلاید 1: توابع چند جمله ای توابع صعودی و نزولیریاضی۳فصل اولدرس اول

اسلاید 2: مقدمهمی دانیم یک جمله ای عبارتی ضربی است که توان حروف آن عدد حسابی باشند یعنی اعداد {۰ و۱و ۲و۳ و....}و حروف آن زیر رادیکال یا داخل قدر مطلق یا مخرج کسر نباشند و می‌دانیم هر عدد به جز صفر به توان صفر برابر است با یک. پس در حالت کلی ۰x برابر است با یک. پس: b=۰bx (b عددی حقیقی و مخالف صفر) یعنی هر عدد حقیقی غیر صفر یک جمله ای درجه صفر است.می دانیم چند جمله ای مجموع چند یک جمله ای است و درجه چند جمله ای یعنی بزرگترین توان متغیر آن. پس عبارت ax+b دو جمله ای درجه اول است. و عبارت چند جمله ای درجه ۲ است. و در حالت کلی چند جمله ای درجه n است.

اسلاید 3: یاد آوریسهمی:معادله سهمی درحالت کلی به صورت است.برای رسم سهمی ابتدا مختصات راس را به دست می آوریم و سپس جدول تشکیل می دهیم.مثال: نمودار سهمی را رسم کنید! ○۱-۲-x۱-۳-۱-y

اسلاید 4: تابع چند جمله ایتابعی که عبارت جبری آن، چند جمله ای باشد و در حالت کلی به صورتباشد، تابع چند جمله ای درجهn می نامیم.ساده ترین نوع تابع چند جمله ای تابع درجه صفر است که به صورت0y=a است ولی برای راحتی، آن را به صورت y=b می نویسیم. نمودار آن یک خط افقی است که محور y را در عدد b قطع می کند..بعد از تابع درجه صفر، تابع درجه یک است که معادله آن به صورت است ولی برای سادگی آن را به صورت y=ax+b می نویسیم. و نمودار آن یک خط مایل است. مثل: y=2x+5 توجه: تابع ثابت و تابع درجه یک، توابع خطی هستند.بعد از تابع خطی، سهمی است که معادله آن به صورت نمایش داده می شود.بعد از تابع درجه ۲ تابع درجه۳ است که معادله آن در حالت کلی به صورت است. و ساده ترین نوع آن 3y=x است.

اسلاید 5: رسم نمودار3y=xD=R, R=R

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید