پزشکی و سلامت بیماری‌ها

توالت فرنگی بهتر است یا توالت ایرانی؟

toalet_farangi_va_toalet_irani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “توالت فرنگی بهتر است یا توالت ایرانی؟”

توالت فرنگی بهتر است یا توالت ایرانی؟

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: توالت فرنگی بهتر است یا توالت ایرانی؟

اسلاید 3: مقايسه نحوه قرار گرفتن و وضعيت دفع در هر دو توالت:هنگام استفاده از توالت ايراني، ماهيچه هاي ران و عضله شكم به قسمت فراخ روده بزرگ ( سيگموئيد ) فشار مي آورد و اگر وزن بر روي پاي چپ بأشد در حداقل زمان فضولات دفعي خارج ميگردد. فقط در حالت فشار به سيگموئيد است كه روده به طور كامل تخليه مي شود.حتي از انتهاي طحال تا انتهاي مخرج به يكباره دفع صورت ميگيرد و فرد احساس سبكي و راحتي مي كند.اين سنگيني روي مثانه هم فشار آورده و آن را هم تخليه مي كند.

اسلاید 4: هنگام استفاده از توالت فرنگي: وقتي فرد روي توالت مي نشيند، دريچه بين روده كوچك و بزرگ در حالتي قرار ميگيرد كه به آن فشار مي آيد و دفع به راحتي صورت نمي گيرد.قسمت بالاي ران كاملا به شكم فشار نمي آورد و باعث تخليه كامل و راحت نمي شود و در نتيجه اين امر در دراز مدت موجب بيماري هاي روده بزرگ و كلون مي شود .

اسلاید 5: توالت فرنگي و يبوست :نشستن در وضعیت «چمباتمه» امکان تخلیه راحت و کامل روده را فراهم می کند.در این شرایط خطر باقی ماندن مدفوع در روده که از عوامل کلیدی ابتلا به سرطان روده و آپاندیسیت محسوب می‌شود، کاهش می‌یابد.فرد در این وضعیت نشستن، مجبور به فشار وارد کردن به روده برای تخلیه کامل مدفوع نیست؛ این امر باعث کاهش آسیب‌های وارده به لگن، بواسیر و حتی حملات قلبی می‌شود.

اسلاید 6: وضعیت صحیح دفع کامل:

اسلاید 7: توالت فرنگي و بيماري هاي مقاربتي: ويروس عامل تبخال تناسلي، عفونت تريكومونايي میتوانند از طریق استفاده از توالت فرنگی انتقال یابند. استفاده از توالت هاي فرنگي مكان هاي عمومي خطر انتقال بيماري هاي پوستي نظير كورك ، قارچ پوستي و انواع دمل و تبخال را افزایش می دهد.

اسلاید 8: نكاتي كه بايد بيشتر درباره توالت چه ايراني و چه فرنگي بدانيد:1- اگر از توالت فرنگي استفاده مي كنيد حتما ابتدا درب توالت فرنگي را گذاشته بعد سيفون را بكشيد تا بخارات و سموم آن خارج نشود.2- هنگام استفاده از توالت ايراني به وضعيت صحيح نشستن دقت داشته باشيد.3-توالت فرنگي و محل نشستن را مرتبا تميز كنيد و به نوع شوينده هم توجه كنيد تا خطر ابتلا به التهاب هاي پوستي اطراف باسن و ران را به حداقل برسانيد.4-بهتر است در مورد استفاده از توالت فرنگي هاي مكان هاي عمومي از دستمال كاغذي مخصوص نشيمنگاه استفاده شود.5- سعي كنيد حوله و مسواك را در دستشويي قرار ندهيد تا در معرض بخارات سمي نباشند.

اسلاید 9: براي استفاده از توالت ايراني به نحوه صحيح نشستن آن دقت شود : پاها را به عرض لگن باز كرده و مي ايستيم ، زانوها را تا مي زنيم و روي زمين چمباته مي زنيم.اگر در ناحيه مفاصل يا زانو احساس درد وجود داشت كمي وزن را به جلوي كف پا منتقل ميكنيم. اين حركت لگن ها را باز ، مفاصل ران را نرم و فرايند را كاملا تنظيم ميكند . Shiateb.com

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید